Jump to content
Annons

Trött på trumprogrammerande!


metz

Recommended Posts

Hej,

jag är svintrött på att programmera trummor och spela trummor via ett keyboard. Finns det någon som kan rekommendera några prisvärda pads som man enkelt kan koppla ihop med sin sequencer (i mitt fall Sonar 4) och lira med ljuden man har i någon mjukvarusynth tex Battery, Kontakt eller liknande? Budgeten är tight så jag har inte råd med några dyra d-drums prylar eller något sådant. Det måste väl finnas några enkla pads bara som man kan sitta och våldföra sig på?

Tack på förhand!

mvh

/Metz

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Mr Underhill (oregistrerad)

Kolla senaste STUDIO numret. Finns en länk till ett nytt program för att trigga VST instrument via Audioingångar på Ljudkortet.

M.a.o om du skaffar en trigmick, 199:- på JAM, äkta Ddrum eller bygger en själv av s.k. Pietzoelement (Kiselhögtalare som sitter i klockor, summrar etc. ) Dessa kostar ca 40 spänn på ELFA. Med en skumgummikon mot ett trumskinn så borde det funka kalas. så kan du få en schysst pad att spela på.

Lite pyssen men, TRÄGEN VINNER! 😱

ROCK ON! Mr U

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena igen!

Tack som fan för alla svar. Jag beställde den där Yamaha-prylen som såg ut som värsta leksaken för lite över 2 papp. Skit samma, jag skall inte ha den att flasha med, jag vill bara kunna hammra in lite trummor istället för att sitta och slita med att programmera dom. Varför sitta och banka in sådant för hand när man kan spela det själv på några sekunder.

Om någon är intresserad av hur den fungerar så säg bara till så skall jag recensera när jag får den (om jag får den, tyckte beställningsförfarandet kändes lite b...)

mvh

/Metz

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någon är intresserad av hur den fungerar så säg bara till så skall jag recensera när jag får den (om jag får den, tyckte beställningsförfarandet kändes lite b...)

Jag är intresserad. Och det är klart du får den, har handlat av Thomann många gånger utan strul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag det blir mycket mer känsla att ha pads när man spelar in trummor än att använda tangenterna på synthen.

Men det är väl en smaksak som med allt annat.

En http://www.synthony.com/vintage/vintage.images/mpc60II.jpg använder jag hemma. Helt oslagbart imo.

Oj, har du numret till antikrundan eller ska jag plocka fram det åt dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag det blir mycket mer känsla att ha pads när man spelar in trummor än att använda tangenterna på synthen.

Men det är väl en smaksak som med allt annat.

En http://www.synthony.com/vintage/vintage.images/mpc60II.jpg använder jag hemma. Helt oslagbart imo.

Oj, har du numret till antikrundan eller ska jag plocka fram det åt dig?

Jag håller med x-pander, klart det blir mer känsla med att hamra på pads än på ett midikeyboard. Men för oss lattigfappar så får man nöja sig med midikeyboardet sålänge; men jag är bra sugen på en sån eller liknande, så recensera gärna 😆

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag det blir mycket mer känsla att ha pads när man spelar in trummor än att använda tangenterna på synthen.

Men det är väl en smaksak som med allt annat.

En http://www.synthony.com/vintage/vintage.images/mpc60II.jpg använder jag hemma. Helt oslagbart imo.

Oj, har du numret till antikrundan eller ska jag plocka fram det åt dig?

Pluffo...nä men jag kan fixa nummret till en bank om du behöver låna pengar för att köpa en..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte riktigt. Varför skulle det vara bättre att hamra in trommorna på en sån där jämfört med ett midikeyboard? Trycka som trycka.

Jo ru, det skall jag tala om. När man har hyfsad koll på att spela trummor så känns det extremt onaturligt att hammra på keyboardet för att få till trummorna. Känslan blir kass också. Skall jag göra avancerade prylar så fixar jag inte att göra det via keyboard utan får programmera skiten istället vilket tar en jäkla tid. Speciellt i jämförelse med att jag kan spela samma sak på några sekunder med trummor eller pads.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...