Jump to content
Annons

Sammarbetspartner


srosen

Recommended Posts

Hej,

söker någon som kan redigera, hjälpa med instumentsättning etc... och ge synpunkter på mitt första alster. Mao få det att låta bra och som kan vara intresserad av att i framtiden jobba med fler alster. Jag lyssnar gärna och ger synpunkter. Så småningom kommer jag att ha programvara för att göra redigeringar etc. själv. Men just nu är jag ute efter ett bollplank coh någon som

är van att få klassisk musik att låta hyfsad på kort tid.:rolleyes:

Har insett att jag är oerfaren, mao vet hur "jag tror att" det ska låta,

men har en lång uppförsbacke att få till det.

Om du har några villkor, inte direkt ekonomiska, så ange det gärna.

OSA

Stefan Rosengren

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hmm. Jag e gärna på, gillar göra klassiskt, men haken skulle ju då vara att min studioburk har inte internet, så om jag ska slänga upp nåt snabbt så måste jag bränna cd hela tiden, och den datorn som har internet här e sämst att lyssna med efterssom de e ett par halvsprängda datorhögtalare där bara vänsterkanal funkar.

Va lite mer specifik med de du vill ha hjälp med, komplettera gärna med nåt klipp så man får ett humm. Hur spelar du in din musik, i vilka program, vad spelar du själv osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

och tack för ditt svar.

Jag skriver allt i MagicScore, mao det går att exportera till noter eller midi.

Lyssnar själv på ett par halvtaskiga högtalare (kör mest med hörlurar).

Spelar ingenting mer än pianot som ingår i MagicScore, vilket blir lite tunt. 😆

Har spelat piano tidigare i 5 år, sedan tyckte jag och min lärare att det fick vara nog. Min mor höll nog med, hon fick tjatat och tjata för att jag skulle träna.

Det stora problemet jag har är att jag vet hur det ska låta, men med MagicScore så är jag inte hundra på att det jag skrivit stämmer. Jag måste kunna höra det också, med något som låter bättre. Jag vill inte skriva klart stycket förrän jag är säker på att jag har gjort rätt. Därför denna trevare.

Jag är en fullfjädrad nybörjare som kompositör och har ingen skolning alls i konsten. Så en samarbetspartner i formen av en tipsare är också välkommet. Förutse att jag inte vet ett smack (vilket också är sant). :rolleyes:

MVH

Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

och tack för ditt svar.

Jag skriver allt i MagicScore, mao det går att exportera till noter eller midi.

Lyssnar själv på ett par halvtaskiga högtalare (kör mest med hörlurar).

Spelar ingenting mer än pianot som ingår i MagicScore, vilket blir lite tunt. 😆

Har spelat piano tidigare i 5 år, sedan tyckte jag och min lärare att det fick vara nog. Min mor höll nog med, hon fick tjatat och tjata för att jag skulle träna.

Det stora problemet jag har är att jag vet hur det ska låta, men med MagicScore så är jag inte hundra på att det jag skrivit stämmer. Jag måste kunna höra det också, med något som låter bättre. Jag vill inte skriva klart stycket förrän jag är säker på att jag har gjort rätt. Därför denna trevare.

Jag är en fullfjädrad nybörjare som kompositör och har ingen skolning alls i konsten. Så en samarbetspartner i formen av en tipsare är också välkommet. Förutse att jag inte vet ett smack (vilket också är sant). :rolleyes:

MVH

Stefan

Man behöver ju inte va teknikkungen när man kompositerar bara man har bra gehör och bra idéer. Men jag förstod inte riktigt. Spelar du in piano eller lägger du ut noter i dedär programet som spelas upp som midi piano?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

det ingår ett piano i programmet som genererar noter, längd etc får man sätta själv även pauseringar. Hittills är min erfarenhet att det är svårt att göra om ifall man behöver byta en not från 1/4 till 1/8 osv. mitt i stycket. Programmet slänger då in automatiska pauseringar för att få det att gå ihop, vilket i sin tur gör att man måste flytta rubbet med Marjasin metoden klipp och klistra. Hmm, det kanske finns någon automatisk funktion för detta som jag inte har hittat än. Har bara fixat med detta sen i söndags.

Jag kan spara resultatet i midi och/eller noter (.sfd). Kan exportera noterna till en rad andra format som pdf, bmp osv. Mao för utskrift.

Ge mig din email adress så kan jag skicka ett smakprov.

Gehör tror jag att jag har. Hade 5:a i musik för 30 år sedan, men det säger ju inte så mycket. :rolleyes:

MVH 😆

Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

glömde en sak.

Enligt instrumentuppsättningen som finns i programmet, så har jag redan en symfoniorkester. Men med ett grymt dåligt ljud.

Jag spelar upp det jag skrivit i "String Ensemble 2" vilket med mycket god vilja skulle kunna passera som stränginstrument, fiol mao.

Alla aukustiska ljud låter taskigt. Kanske resten också, jag är ingen expert.

MVH

/Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stefan,

skicka mig något av det du gjort så kan jag ta en titt. Inte vet jag om jag kan tillföra så himla mycket, men vi kan ju prova. Tips om program o sånt kan jag ju tillföra. Använder Sibelius för noter (www.sibelius.com).

trombonisten@bredband.net

Link to comment
Dela på andra sajter

ja e ju inte hjälte på noter, jag kan det rent tekniskt sett, men jag har inte vant in mig vid vad allt är så jag måste typ sitta och räkna ut va de e för ton hela tiden, tar grymt lång tid.

hmm, men om du vill få till ett naturligt och akustiskt soft ljud bör du väl undvika midi och micka upp ett piano istället.

Kan nog inte ta emot på min mail, den har en 2 mb limit och jag har redan massa skit där

Link to comment
Dela på andra sajter

Jompa (oregistrerad)

Har erfarenhet av akustiska instrument och inspelning. Kan en del om noter och notläsning. Kanske kan jag tipsa dig om något eller hjälpa dig vidare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

just nu hjälper trombonist mig. Kör vi fast så kommer jag gärna tillbaka. 😄

Jag ska lägga upp något när jag har något, skriver om och fixar.

Tar nog ett tag.

Tack för att Ni är så hjälpsamma.

Återkommer och det är ett löfte.

MVH

Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Prova Noteworthy Composer, så slipper du strulet med automatiskt inlagda pauser. Fast man får tänka själv i stället 😉 Nä det finns iofs en funktion som automatiskt sätter ut/fixar till taktsträck i anged taktart.

Programmet arbetar i ett eget format men kan exportera till MIDI.

SB live kunde ladda soundfonts med andra "bättre" ljud än standard GM, och som går att använda sig av i NWC.

NWC går att ladda ner som väldigt generös demo. Man har tillgång till alla funktioner (tror jag) och kan spara max tio ggr per låt. Räcker inte det kan man ju alltid fuska.

Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...