Jump to content
Annons

Ännu en ny medlem - klassiskt


srosen

Recommended Posts

Hej,

ännu en ny medlem. 44 vårar. Jag är helt inne på klassiskt, gillar förstås annan musik också. Har läst massor här på forumet, men är fortfarande lite förvirrad.

Lie bakgund: Efter att växt upp med klassisk musik via min fars skivsamling och Bo Linde (sittande vid sitt piano med en cigarr cigarett i munnen), så är jag väl lite miljöskadad. 😕 Dessutom så har jag 3 av det motsatta könet som dansar eller har dansat balett, så den yttre påverkan är fortfarande stor.

Denna miljöskada yttrar sig i att jag nästan konstant hör klassisk musik i huvudet och ser balett dansare som utför den. Ibland stycken som någon redan lagt beslag på, men också musik som ingen hittills har präntat ner.

Så efter att ha haft ett antal "nya" klassiska stycken snurrande, så har jag bestämt mig för att pränta ner dom.

Jag har använt MagicScore för att börja skriva. Men det låter inte bra, nu menar jag inte musiken, utan instrumenten. 😉

Jag har lyssnat på EWQL Symphonic Orchestra och voila vilket ljud, så vill jag att det ska låta. Mao jag tänkte investera i det.

Är det någon annan som har erfarenhet av MagicScore? Låter det lika dåligt för dig? Hur gör man? Hjälp! Kör PC. Har taskigt ljudkort, ännu en investering som behöver göras.

Jag hoppas att någon kan ge mig små tips, så att jag kommer vidare.

Kan ta uppföljningsfrågor under rätt rubrik.

Med vänliga hälsningar 🙂

Stefan Rosengren

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen!

Musikalisk allätare...gillar även klassiskt, från Gregorians sång från 1200-talet till Mahler...

Ska bli spännande att höra några alster...har själv inga ambitioner att nyskapa klassisk musik, däremot att låta den möta modern musik som t ex Ekseption och Rick van der Linden ( se http://members.home.nl/ekseption/ )på den gamla goda tiden...har lite skisser i garderoben...får se om tiden räcker till...

/Jan Olof

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...