Jump to content
Annons

kakelgolv, akustik, problem, hjälp!


FenderFTW

Recommended Posts

Hej!

har en liten fundering, fast ganska stor ändå..

jag ska strax flytta till en lägenhet som är på 22 kvadrat och det är kakelgolv i hela, jobbigt? antagligen. för det blir väl inte världens bästa akustik antar jag?

jag har letat runt lite här på forumet, och läst om akustik och sånt, men jag har liksom inte hittat ngt exempel där det är någon som sjunger med och utan akustik för att höra den verkliga skillnaden.

när jag har (eller kompis) har spelat in sång blir det oftast väldigt... svårt att förklara men typ bara väldigt fult x) låter väldigt oproffsigt och extremt amatöraktigt iallafall.

vill få en ändrinig!

vad är det som kan hjälpa mig i det här? jag läste att bygga ett sångbås är bra, men ett litet sångbås är bara dumt? aiight, men jag har inte så stor plats så jag måste väl hitta något annat sätt.

/Emil

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

det blir bättre ljud att gå från dålig akustik till bra akustik än att byta till bättre mick, tillexempel billig neumann kopia till riktig neumann mick.

sångbås är är bara till för att separera 2 akustikska ljudkällor, ljdmässigt blir det inte lika bra som att stå i ett större rum. dessutom är "mix akusiken"(lyssings/mixrum) viktig viktigare än att separera ljudskällor.

ett bra mixrum ger bättre inspelingsljud med akustiska intrument och sång än ett trångt bås.

dessutom försvårar det akustikbehandlingen av mixrummet om man har ett sångbås i samma rum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...