Jump to content
Annons

Pro Tools LE8 öppnas inte!


CArebratt

Recommended Posts

Hej!

Jag har precis köpt ett begagnat Digi 002 rack och Pro Tools LE8.

Jag har installerat Pro Tools och alla drivrutiner på min dator med Windows 7 64-bit helt utan problem, men när jag ska öppna Pro Tools så kommer det upp en ruta där det står: "Datorn stängs nu av för att förhindra att något program skadar datorn".

Har jag gjort nåt fel? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burundi (oregistrerad)

Hej!

Jag har precis köpt ett begagnat Digi 002 rack och Pro Tools LE8.

Jag har installerat Pro Tools och alla drivrutiner på min dator med Windows 7 64-bit helt utan problem, men när jag ska öppna Pro Tools så kommer det upp en ruta där det står: "Datorn stängs nu av för att förhindra att något program skadar datorn".

Har jag gjort nåt fel? 😳

Ja du har köpt en PC med Windows!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör inte W7 men det låter som du har någon funktion påslagen som ska förhindra att ”okänd” kod körs på datorn. Leta i systeminställningarna efter något som heter något liknande som ”skydda datorn mot att okända program/kod körs” och stäng av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för så snabba svar!

När du installerar pro tools på windows 7 ska du installera alla versioner av 8 UTAN ATT INSTALLERA DRIVRUTINERNA TILLS DU INSTALLERAR 8.0.4! det betyder att du behöver trycka runt 20 gånger på installera inte drivrutin grejen! annars kommer det inte funka!

Förlåt, men jag förstår inte riktigt hur du menar...

Skulle du kunna förklara för en mindre intelligent person? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Installations instruktioner och senaste version av pro tools 8 LE (Tänk på att läsa hela instruktionen innan du installerar!): Min länk

Lite tips och trix för att få datorn och pro tools att samarbeta bättre: Min länk

Hoppas att detta hjälper, jag kör samma setup som du, Pro Tools 8LE tillsammans med Windows 7 64bit. Vi får hoppas att pro tools kommer fungera bättre när 9:an kommer ut. (vilket verkar bli snart!)

Jag har också en del problem men 64bit är framtiden så de kommer nog försvinna så småningom

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...