Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har precis ominstallerat SONAR 8.5 i ny windows 64-burk. Kom att bli SONAR 32-bit då jag har alldeles för många

pluggar i 32-bit som jag vill kunna använda (vilket inte går om man har 64-bit DAW generellt).

Dock så läser jag nu om SONAR och bitbridge-grejen som fungerar ungefär som j-bridge som ska göra att jag kan använda 32-bitspluggar trots att jag har SONAR 64. Men tydligen är det vissa som ändå inte ska funka (läs:altiverb bl.a.)

Så frågan är väl egentligen: Är det värt att ominstallera SONAR och ta 64-bitsversion denna gång, med vetskapen om bitbridge/j-bridge? Eller ska jag skita i det då vissa pluggar ändå tycks krångla? Vet ni fler än Altiverb som inte tycks kunna överbryggas? Behöver jag egentligen 64-bit överhuvudtaget? Kör inga monsterprojekt på 50+ spår.

Det är ju RAM som kan nyttjas mer effektivt med 64-bit. Kan ni ge ngt konkret exempel på typprojekt som skulle kunna bli lite väl tight för en 32-bits DAW?

Till exempel (tio audiospår där fem har amplitube 2 som effekt, samt två midi med addictive drums och två miroslav orchestra + två instanser trilogy etc)?

F.ö: DELL XPS 8100 / i7 2.93GHz / 8 Gb RAM

Redigerat av JohnRick
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.