Jump to content
Annons

Tredje försöket


Hur är ljudkvaliteten  

3 röster

  1. 1. Hur är ljudkvaliteten

    • bra!
      0
    • ok!
      1
    • nicht gut!
      2
    • get a life!
      0


Recommended Posts

Annons

Nu låter det mycket bättre! Jag har inte hört de första försöken, men med tanke på den feedback du fick där antar jag att det nu låter mycket bättre... 😄 Det låter bra när andra gitarren kommer in efter 2 vändor. Vad är det för gitarr/gitarrer?Jag skulle eventuellt önska mig lite akustiskare gitarrljud... Men med tanke på att det låter minst lika bra som jag själv skulle kunna få till det så tycker jag att det är grymt jobbat i alla fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder bara en stålsträngad cort och sång. Om man är känslig så hör man ett mettalliskt visslande i bakgrunden som kommer från gitarren. Vi använder i vanliga fall en stålsträngad fender som solo gura. och en 12-strängad ibanez till kompet (båda akustiska). Men fendern hade jag råkat spela av en sträng på och ibanezen är inne på 20000 mila service. Och vi var väldigt ivriga att testa våra nya grejjor så det blev att plockar fram supar gitarren (cort'en)

Link to comment
Dela på andra sajter

vad är autotuner?

...önskar att jag inte heller visste... 😱

/Jan Olof

men om du vet kan du ju berätta?

HAr letat på forumet och det enda jag hittar är att håkan hellström borde använda en.. så jag antar att det syftar på att sångaren sjunger falskt... det gör han.. glappade så ibland hörde han itne sig själv..

Redigerat av moberg2236
Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske inte var så trevligt skrivet av mig, men det var inte min mening att vara otrevlig. Autotuner brukar man använda för att korrigera falsk sång. Det lät lite si och så med sången och därför så föreslog jag autotuner. Det är ett lite finare sätt att säga att det låter lite falskt. Men vet man inte vad det är så kan det kanske uppfattas som spydigt. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...