MusicNixon Postat 24 januari 2005 Postat 24 januari 2005 Har vi nÄgra Pat Metheny-fans pÄ Studio Forum? SjÀlv Àr jag stor beundrare av denne kompositör och gitarr-fantom. Pat och hans vapendragare (pianisten) Lyle Mays brukar göra mycket hörvÀrd musik. Imorgon kommer hans nya album 'The Way Up' ut. Det ska tydligen bestÄ av en enda lÄng komposition. Den 16 maj kommer han och lirar i Stockholm. DÄ ska jag se honom för 4:e gÄngen. http://www.patmethenygroup.com/
VacUm Postat 24 januari 2005 Postat 24 januari 2005 NÀ honom har jag tröttnat pÄ. HÄller han pÄ Àn? Han borde ju klippa sig och sluta skriva massa sockersöt fÄnig world-music och spela mer pÄ trio. DÀr kan han ju va bra ibland.
MusicNixon Postat 28 januari 2005 TrÄdstartare Postat 28 januari 2005 NÀ honom har jag tröttnat pÄ. HÄller han pÄ Àn? Han borde ju klippa sig och sluta skriva massa sockersöt fÄnig world-music och spela mer pÄ trio. DÀr kan han ju va bra ibland. HÄller med om att han och Lyle borde klippa sig. HÄller inte med om att han gör sockersöt world music, men jag förstÄr vad du menar. Ett par plattor i slutet av 80-talet var vÀl kanske pÄ grÀnsen. Senaste plattan (som kom i förrgÄr) Àr ganska hemlig om man förvÀntar sig de vanliga söta melodierna. Ca 70 minuter som sitter ihop i ett lÄngt impressionistiskt stycke. Lite mer svÄrtillgÄngligt Àn vanligt, och jag gillar det. Trio-plattorna Àr mycket bra, men gruppen har ocksÄ utvecklats. Jag tycker att han fortfarande har en hel del att komma med. Men smaker Àr som bakar.
jacvenza Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 Pat Ă€r underbar att lyssna pĂ„. Kan nog hĂ„lle med om att hĂ„ret behöver en Ă„tgĂ€rd. TACK! för tipset dĂ„ var det dags att checka kalendern, ang 16 maj. đ
Fredrikmo Postat 13 februari 2005 Postat 13 februari 2005 Men Pat kommer ju ALLTID med en ny platta đ Jag tycker att han blir allt trĂ„kigare. Mina favoriter Ă€r gamla Song X tillsammans med Ornette Coleman och plattan As falls... JĂ€ttefin, den. NĂ€r jag hade köpt Secret Story insĂ„g jag att jag blev alltmer lurad och slutade hĂ„lla koll pĂ„ Pat, bortsett frĂ„n avstickaren Zero Tolerance for Silence; men den Ă€r ju jĂ€tteusel. Men ovan nĂ€mnda plattor spelar jag ibland; Offramp ocksĂ„. Ăr det nĂ„gon som gillar Eberhard Weber?
Tobbe Postat 13 februari 2005 Postat 13 februari 2005 Det Ă€r vĂ€ll snarare tvĂ€rt om med hĂ„ret. Det Ă€r gött att han inte klippt sig. Ăr man gitarrist skall man ha lĂ„ngt hĂ„r punkt.
I_SoLaTE Postat 13 februari 2005 Postat 13 februari 2005 Jag tycker at Pat Àr askön, bÄde hans triojazz och den nya smöriga men assnygga elektrojazz. Jag tycker att det mesta han har gjort Àr jÀvligt smakfullt.
Tobbe Postat 13 februari 2005 Postat 13 februari 2005 Fast det Àr Ànda ganska mycket att hÀnda, nÀr man vÀljer och spela pÄ en jvla synthgura nÀr man har kanske vÀrldens göttigaste jazzburk ljud
MusicNixon Postat 13 februari 2005 TrÄdstartare Postat 13 februari 2005 Fast det Àr Ànda ganska mycket att hÀnda, nÀr man vÀljer och spela pÄ en jvla synthgura nÀr man har kanske vÀrldens göttigaste jazzburk ljud Jazzburk lirar sÄ det rÀcker och blir över pÄ olika plattor. Han lirar sin Roland GR300 i genomsnitt en eller tvÄ gÄnger per (egen) platta. Han har mutat in ett eget omrÄde med det soundet, och jag tycker det Àr coolt. Solot pÄ Trio Live pÄ "Question and Answer" först pÄ jazzgura och sen pÄ GR300 gÄr inte av för hackor.
VacUm Postat 13 februari 2005 Postat 13 februari 2005 Senaste plattan (som kom i förrgÄr) Àr ganska hemlig om man förvÀntar sig de vanliga söta melodierna. Ca 70 minuter som sitter ihop i ett lÄngt impressionistiskt stycke. Lite mer svÄrtillgÄngligt Àn vanligt, och jag gillar det. Metheny har aldrig, och kommer nog aldrig heller att vara svÄrtillgÀnglig. Hans skivbolag ser till att det bÄde Àr och förblir sÄ. Han slÀpper plattor för att sÀlja.
MusicNixon Postat 13 februari 2005 TrÄdstartare Postat 13 februari 2005 (redigerat) Senaste plattan (som kom i förrgÄr) Àr ganska hemlig om man förvÀntar sig de vanliga söta melodierna. Ca 70 minuter som sitter ihop i ett lÄngt impressionistiskt stycke. Lite mer svÄrtillgÄngligt Àn vanligt, och jag gillar det. Metheny har aldrig, och kommer nog aldrig heller att vara svÄrtillgÀnglig. Hans skivbolag ser till att det bÄde Àr och förblir sÄ. Han slÀpper plattor för att sÀlja. Song X, Zero Tolerance for Silence och Quartet Àr inte helt "lÀtta" plattor. Jag skulle nog vilja pÄstÄ att Pat slÀpper precis vad som faller honom in. Redigerat 13 februari 2005 av MusicNixon
VacUm Postat 13 februari 2005 Postat 13 februari 2005 Jag skulle nog vilja pÄstÄ att Pat slÀpper precis vad som faller honom in. Nja. Det Àr nog lite vÀl blÄögt att tro det. Amerikanska bolag styr sina jazzartister otroligt hÄrt och nÀstan ingen kommer undan. Finns historier om hur vissa spÄr pÄ nÄn av Chick Coreas plattor saxades om totalt pÄ bolagets begÀran (John Beard fick lÀgga om en del pianosolon osv). Dom plattor som ligger under ECM o i viss mÄn Geffen har nog den konstnÀrliga friheten fÄtt spira en del, men tro fan inte WB ser mellan fingrarna om herr Metheny skulle fÄ nÄt fuffens för sig och ta bort för mÄnga add9 med tersen i basen. DÄ fÄr han nog hoppa tillbaka in i studion, skruva pÄ reverbet och be Lyle lÀgga om.
MusicNixon Postat 13 februari 2005 TrÄdstartare Postat 13 februari 2005 Jo, jag Àr medveten om det funkar sÄ. BlÄögd eller ej, fakta: Pat har en ganska unik stÀllning inom jazzen. Under Warner kan han göra i stort sett vad han vill. Han har ett eget starkt produktionsbolag (Pat Metheny Group Productions) som sköter allt. Han blev osams med Geffen för att de hela tiden ville att han skulle göra en ny "Letter from home". "Zero tolerance of Silence" blev en av hans sista plattor pÄ Geffen. Den bestÄr av ca 40 min distat oljud. Han diggade inte Manfred Eichers kontroll pÄ ECM-tiden och var en av de fÄ som anvÀnde andra producenter/tekniker pÄ det bolaget. En annan detalj Àr att han konsekvent vÀgrat att ha ett portrÀtt pÄ albumets förstasida. Det Àr big deal i branschen. Ovan nÀmnda plattor, samt Sign of 4, Trio 99>00 Live och The Way Up, ger mÄnga exempel pÄ musik av det mer svÄrtillgÀngliga slaget. Skivbolagen kan inte ha hurrat, men de vet att hans namn sÀljer (och det gör det, 20 Grammys senare). Pat Àr mycket mÄn om att göra det som utvecklar honom. Och han har skapat en del moderna klassiker. Men alla kan inte gilla honom.
MusicNixon Postat 14 februari 2005 TrĂ„dstartare Postat 14 februari 2005 Finns historier om hur vissa spĂ„r pĂ„ nĂ„n av Chick Coreas plattor saxades om totalt pĂ„ bolagets begĂ€ran (John Beard fick lĂ€gga om en del pianosolon osv). Det dĂ€r har jag vĂ€ldigt svĂ„rt att tro pĂ„. Skulle Jim Beard ha lagt om Chicks solo pĂ„ en Chick-platta? LĂ„ter som en Ă€kta jazzskröna frĂ„n Fridhems folkhögskola. đ
VacUm Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Finns historier om hur vissa spĂ„r pĂ„ nĂ„n av Chick Coreas plattor saxades om totalt pĂ„ bolagets begĂ€ran (John Beard fick lĂ€gga om en del pianosolon osv). Det dĂ€r har jag vĂ€ldigt svĂ„rt att tro pĂ„. Skulle Jim Beard ha lagt om Chicks solo pĂ„ en Chick-platta? LĂ„ter som en Ă€kta jazzskröna frĂ„n Fridhems folkhögskola. đ Den kommer frĂ„n Beard himself. Under ett seminarium pĂ„ musikhögskolan i Göteborg.
VacUm Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Jo, jag Ă€r medveten om det funkar sĂ„. BlÄögd eller ej, fakta: Pat har en ganska unik stĂ€llning inom jazzen. Under Warner kan han göra i stort sett vad han vill. Han har ett eget starkt produktionsbolag (Pat Metheny Group Productions) som sköter allt. Han blev osams med Geffen för att de hela tiden ville att han skulle göra en ny "Letter from home". "Zero tolerance of Silence" blev en av hans sista plattor pĂ„ Geffen. Den bestĂ„r av ca 40 min distat oljud. Han diggade inte Manfred Eichers kontroll pĂ„ ECM-tiden och var en av de fĂ„ som anvĂ€nde andra producenter/tekniker pĂ„ det bolaget. En annan detalj Ă€r att han konsekvent vĂ€grat att ha ett portrĂ€tt pĂ„ albumets förstasida. Det Ă€r big deal i branschen. Ovan nĂ€mnda plattor, samt Sign of 4, Trio 99>00 Live och The Way Up, ger mĂ„nga exempel pĂ„ musik av det mer svĂ„rtillgĂ€ngliga slaget. Skivbolagen kan inte ha hurrat, men de vet att hans namn sĂ€ljer (och det gör det, 20 Grammys senare). Pat Ă€r mycket mĂ„n om att göra det som utvecklar honom. Och han har skapat en del moderna klassiker. Men alla kan inte gilla honom. Pats stĂ€llning inom modern jazz (post-bop, dvs det som Ă€r aktuellt just nu) Ă€r ganska labil. Hans tonalitet och formtĂ€nkande Ă€r otroligt gammalmodigt och fullkomligt ointressant om man jĂ€mför med vad som hĂ€nder pĂ„ mĂ„nga andra fronter pĂ„ jazzscenen. Bristen pĂ„ bra improvisationer och medmusikernas frihet gör att han inte lĂ„ter gruppen gĂ„ framĂ„t. Visst, det Ă€r vĂ€lklingande och vĂ€lljudande och ett sjuhelvetes bra hantverk det han gör. Men att ens kalla Pat Metheny Group för jazz Ă€r att gĂ„ för lĂ„ngt. MĂ„ste faktiskt sĂ€ga att jag tyckte Metheny Group var det bĂ€sta som fanns en gĂ„ng i tiden och var tillochmed i Danmark och kollade pĂ„ honom under Imaginary Day-turnĂ©n. Det som var nĂ„t att ha var egentligen triolĂ„tarna. Det andra lĂ€t exakt som pĂ„ plattan (tillochmed solona var i stort sett identiska). DĂ„ lessnade jag faktiskt. Hoppas du inte tar nĂ„t av det jag skriver som ett personligt pĂ„hopp nu. Vill bara fĂ„ chansen att sĂ„ga Metheny Group, inte dig! Förresten, det var nog affĂ€rsmannen Metheny som sĂ„g till att det inte va nĂ„t foto pĂ„ omslagen för vem skulle köpa en platta med en sĂ„n feja pĂ„ omslaget? Han Ă€r ju slĂ„ende lik Randall Flagg (djĂ€vulen) i Pestens Tid. đ
MusicNixon Postat 14 februari 2005 TrĂ„dstartare Postat 14 februari 2005 Nu kommer vi in pĂ„ mĂ„nga stora Ă„siktsfrĂ„gor hĂ€r. Och det kan vi diskutera hur lĂ€nge som helst. Gammalmodigt, ja dĂ„ kan vi börja prata om vad som Ă€r ny musik överhuvudtaget. Det kan bli en egen trĂ„d. Jazz? Ja, vad Ă€r jazz? Ănnu en trĂ„d. Sen Ă€r det ju faktiskt inte ett sjĂ€lvĂ€ndamĂ„l att göra sĂ„ skum musik som möjligt. Pat Ă€r hyfsat kommersiell, men han har sagt i intervjuer att han aldrigt behövt kompromissa med sin musik. Pat Ă€r trots allt 50 Ă„r, har varit innovativ pĂ„ mĂ„nga plan. Han renodlar sitt sound nu, och Ă€r i mitt tycke modernare Ă€n mĂ„nga andra yngre. Musikernas brist pĂ„ frihet, och att gruppen inte utvecklas... Nu har jag inte som du tröttnat pĂ„ PMG utan Ă„terkommer i mitt lyssnade dĂ„ och dĂ„, och min Ă„sikt Ă€r att gruppen verkligen har utvecklats och att musikerna kommer fram. Trummisen Antonio Sanchez har gett gruppen en ny dimension. Mitt intryck Ă€r att det snackas mycket skit inom jazzvĂ€rlden, iaf bland svenska musiker. "NĂ€, han har sĂ„lt sig, gör bara kommersiellt tjafs nuförtiden". Hoppas den yngre generationen som kommer fram nu inte har samma attityd (som de som var med pĂ„ 70-talet). Intressant det dĂ€r med Jim Beard, jag tvivlar inte pĂ„ att han sagt det. Men det lĂ„ter som du-vet-vad đ Det vore ju ganska snöpligt för Chicken om det var sant. Undrar om det Ă€r gammalt groll mellan dem. Hm, ska forska...
VacUm Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Allt sĂ„nt hĂ€r handlar om Ă„sikter. Du har rĂ€tt, detta kan bli en sĂ„n dĂ€r oĂ€ndlig meningslös trĂ„d, och det Ă€r det ju ingen större mening med. Vi tycker olika, och ingen av oss kommer att Ă€ndra den andres Ă„sikt hur man Ă€n vrider och vĂ€nder pĂ„ det.. Kul att du tar upp dessa svenska 70-tals-jazzpoliser. Dom vĂ€rnar ju om den nordiska fjĂ€lljazzen mest av allting (som bottnar i Keith Jarret och hans nordiska komp-kompisar Garbarek, Danielsson och Christensen), och det roliga Ă€r ju att den Ă€r sĂ„ uttjatad sĂ„ man bara vill spy. Trots det sĂ„ gnĂ€ller dom pĂ„ att den lite yngre stockholmsmaffian Ă€r reaktionĂ€ra och spelar 60talsjazz. Vad Ă€r egentligen skillnaden? Jag gĂ„r hellre o lyssnar pĂ„ svĂ€ngig hederlig 60talsjazz Ă€n dessa trötta pretantiösa göteborgsgubbar som inte orkar driva ett vettigt komp lĂ€ngre... Fast Bobo Stenson fĂ„r spela sin fjĂ€lljazz för mig. Det hĂ„ller fortfarande đ hmm oj, nu blev det offtopic. UrsĂ€kta!
trocadero Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 jag tycker inte Pat Metheny Group svÀnger. Jag har lyssnat pÄ lite trioplattor och det verkar ju riktigt bra. Pat Metheny Àr enligt mig rÀtt lik Nisse Landgren i det avseendet. De kan lira men deras grupper som de hÄlls med Àr för jÀkla trÄkiga!
MusicNixon Postat 14 februari 2005 TrĂ„dstartare Postat 14 februari 2005 (redigerat) Den berömda jazzpolisen. Jo, jag kĂ€nner till den. Jag har varit husbasist i nĂ„gra Ă„r pĂ„ en sommarjazzkurs, och fĂ„tt mig mĂ„nga sköna 70-talshistorier till livs đ Men visst Ă€r det ocksĂ„ trĂ„kigt med alla dessa unga band som ska köra "All the things you are" för 34682346:e gĂ„ngen? Redigerat 14 februari 2005 av MusicNixon
VacUm Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 Den berömda jazzpolisen. Jo, jag kĂ€nner till den. Jag har varit husbasist ett nĂ„gra Ă„r pĂ„ en sommarjazzkurs, och fĂ„tt mig mĂ„nga sköna 70-talshistorier till livs đ Men visst Ă€r det ocksĂ„ trĂ„kigt med alla dessa unga band som ska köra "All the things you are" för 34682346:e gĂ„ngen? Inte nĂ€r Brad Mehldau gör det iofs.. Men visst, standardköret Ă€r pĂ„frestande i lĂ€ngden.
MusicNixon Postat 14 februari 2005 TrĂ„dstartare Postat 14 februari 2005 Den berömda jazzpolisen. Jo, jag kĂ€nner till den. Jag har varit husbasist ett nĂ„gra Ă„r pĂ„ en sommarjazzkurs, och fĂ„tt mig mĂ„nga sköna 70-talshistorier till livs đ Men visst Ă€r det ocksĂ„ trĂ„kigt med alla dessa unga band som ska köra "All the things you are" för 34682346:e gĂ„ngen? Inte nĂ€r Brad Mehldau gör det iofs.. Men visst, standardköret Ă€r pĂ„frestande i lĂ€ngden. Ok, det finns undantag. Brad Ă€r ett av dem.
Sandy_Andybnoy Postat 17 februari 2005 Postat 17 februari 2005 UrsĂ€ka att man stör Har varit en fan av Pat Metheny Group Ă€nda sedan jag var 8 Ă„r. Ăr nu 18. MĂ„ste bara frĂ„ga hur man kan gĂ€mför Pat Metheny Group med Nisse Landgren Nisse Landgren sĂ„g hon frĂ„n dĂ€ndnigen i tv förra Ă„ret. Vad Ă„r man se, jo nisse landgrfen spelandes. Det lĂ„ter okej, sen börjar vĂ€rsaa rappen av killar som inte en kan sjunga i takt med musiken. SĂ„ har vi Pat Metheny Group som pĂ„ tilexempel Heart of the day platta Imagine day inleder lĂ„ten med klappande hĂ€ndeer som klappar tvĂ„ helt olika takter och de bli iinte otakt. De spelar piano och gitarr slingor som man fĂ„r tĂ„rar av lycka.
Kill All Autotuner Postat 17 februari 2005 Postat 17 februari 2005 Metheny har man ju tröttnat pÄ. Föredrar Fusion med lite klös typ Billy Cobham , Weather Report och sÄnt.
Tobbe Postat 20 februari 2005 Postat 20 februari 2005 Just genren Jazz Àr rÀtt kul. Vist finns det jazzpoliser och snack om att folk sÀljer sig i alla genrer men det kÀnns som att blir man stor inom nÄgon annan musikstil Àr det ofta för att man Àr tollerant och blir inspererad av mycket annat annat. Men inom jazzen kan man nÀstan ha tunnelsende och ÀndÄ gÄ lÄngt.... Eller? För övrigt skall mitt inlÀgg om Pats synth gura inte ses som ett. "men hur jazz Àr det pÄ en skala", utan mer som ett "Jag gilar vÀrkligen burk ljudet och vill ha mer av det".
favino Postat 22 februari 2005 Postat 22 februari 2005 Inte lĂ€tt att vara jazzmusiker tydligen. Ăr inte överförtjust heller i Methenys syntljud eller de sista plattornas "worldmusic", men fanken, sĂ„ rutten Ă€r han ju inte.. Gillar man inte honom mĂ„ste man ju inte lyssna. Det Ă€r ju inte sĂ„ att Radio Rix trycker ut hans alster 5 gr i timmen. SjĂ€lv tycker jag Kurt Rosenwinkel lirar grymt just nu av elgitarristerna..
HeHĂ„ Postat 24 februari 2005 Postat 24 februari 2005 Hans nya "THE WAY UP" Ă€r allt annat Ă€n trĂ„kig! Ni kan inte komma och sĂ€ga att skivbolagen tvingar artisterna till att göra EN ENDA LĂ T PĂ 68 MINUTER! Nu har han bytt till nytt skivbolag - NoneSuch Records - och har vĂ€l lĂ€mnat det mest slĂ€tstrukna bakom sig. Jag höll ett uppehĂ„ll dĂ„ han gjorde sin Brasilianska Hissmusik under sena 80 och 90 talet, som jag tyckte lĂ€t likadant platta efter platta, men sedan har han bytt ut mer Ă€n halva bandet, och det har dĂ„ hĂ€nt en hel del. Det Ă€r - istĂ€llet för trĂ„kig jazz - lite spĂ€nnande filmmusik över honom numera. Men ni som tappat intresset kan GOTT OCH VĂL Ă„tminstone checka upp nya plattan. Borta Ă€r hans solor*nkande pĂ„ synthguran med det omisskĂ€nnliga "trumpet"-ljudet och borta Ă€r det ordlösa ylandet i sĂ„ngen. Det Ă€r mer likt Philip Glass, och speciellt Steve Reich's minimalistiska konstmusik nu, och han lĂ€mnar mer och mer plats Ă„t de andra i bandet , och tar inte för sig sĂ„ mycket sjĂ€lv. Speciellt syntharna Ă€r vĂ€l utnyttjade och vĂ€l programmerade i början av "lĂ„ten" i alla fall. Observera att det inte Ă€r ett lĂ„ngt 68 minuters improviserat jam utan komponerat och arrrangerat i minsta detalj varenda minut. Och inga socksersöta strĂ„kar sĂ„ lĂ„ngt örat kan nĂ„. SĂ„ radio och hiss-ovĂ€nligt det kan bli. Sedan har han ju förstĂ„ss kvar sina kĂ€nnetecken som man aldrig kommer ifrĂ„n. Tycka vad man vill, men han har i alla fall gĂ„tt vidare, pĂ„ gott eller ont. Jag tycker att han har utvecklats i nĂ„gorlunda rĂ€tt riktning. Speciellt trummissen har de nog fĂ„tt göra lobotomi pĂ„ för att klara av att hĂ„lla tvĂ„ olika taktarter igĂ„ng samtidigt ... snabbt, högt och ofta...;-) OBS. Den Ă€r inte lĂ€ttlyssnad! Det Ă€r "sĂ€tt-pĂ„-hörlurarna-och-slĂ€ck-lyset "musik. Kalla det gĂ€rna för jazz om ni vill.
schopin Postat 27 februari 2005 Postat 27 februari 2005 (redigerat) Jag gillar nya plattan. Fast den kĂ€nns mer genombra Ă€n "hits" som lyser extra starkt. Men dĂ„ den inte bygger pĂ„ 5-minuters-lĂ„tar sĂ„ kan man inte förvĂ€nta sig annat. Lyssnat igenom plattan ett par gĂ„nger nu. Börjar att sĂ€tta sig. Nye trumpetsnubben verkar lovande đ NĂ„gra som ska pĂ„ konserten i maj? Och hur bra Ă€r annexet för en sĂ„n hĂ€r konsert? Jag har aldrig varit dĂ€r. haha sĂ„g deras turnĂ©plan pĂ„ hemsidan. hoppas de orkar hĂ„lla samma glöd varje dag ;P Jag ska hĂ€mta ut biljetter i veckan. Var finns ticnet-ombud i sthlm? Redigerat 27 februari 2005 av schopin
Sandy_Andybnoy Postat 28 februari 2005 Postat 28 februari 2005 đ Jag tro att det blir aldeles perfeckt pĂ„ annexet. Det Ă€r en liten lokal men mindre lokal ger en skönnare kĂ€nsla av att man kommer nĂ€rmare artisten đ
schopin Postat 28 februari 2005 Postat 28 februari 2005 đ Jag tro att det blir aldeles perfeckt pĂ„ annexet. Det Ă€r en liten lokal men mindre lokal ger en skönnare kĂ€nsla av att man kommer nĂ€rmare artisten đ Kanske sant. FrĂ„gan Ă€r hur lokalen Ă€r ljudmĂ€ssigt. De sĂ€nker vĂ€l ner nĂ„n matta frĂ„n taket och sĂ„ antar jag. Jag fick plats 60 eller liknande pĂ„ typ rad 20. NĂ„n som vet om det Ă€r hyfsat i mitten? Hittar ingen översikt över platserna.. Och nĂ„gon som vet om man kan hĂ€mta ut ticnet-biljetter pĂ„ ATG-ombud? Tack!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.