drloop (oregistrerad) Postat 24 augusti 2010 Postat 24 augusti 2010 (redigerat) Hej! DĂ„ var det klart för röstning i rapfestivalen. Alltid vanskligt med första festivalen efter sommaren. Men vi har fĂ„tt fyra kanonbidrag till denna festival. Röstning gĂ„r till sĂ„ hĂ€r. 3 poĂ€ng den lĂ„t ni gillar bĂ€st 2 poĂ€ng till andraplatsen 1 poĂ€ng till tredjeplatsen Bidrag 1 Hell yeah - Your browser does not support the HTML5 audio tag Bidrag 2 Future - Your browser does not support the HTML5 audio tag Bidrag 3 Knock you down - Your browser does not support the HTML5 audio tag Bidrag 4 Strip & try - Your browser does not support the HTML5 audio tag Man fĂ„r inte rösta pĂ„ sitt eget bridrag. Röstningen avslutas 31 augusti 20.00 Lycka till alla! RĂSTNINGEN KLAR!!!! 20p: Hell Yeah 15p: Future 14p: Knock you down 5p: Strip & dry Grattis Andreas till vinsten. Och till alla som varit med, det var riktigt högkvalitĂ© pĂ„ bidragen. Redigerat 31 augusti 2010 av drloop
Dingbats Postat 24 augusti 2010 Postat 24 augusti 2010 (redigerat) Bidrag nr. ett mÄste vÀl ÀndÄ diskas? Det Àr ju ingen rap nÄnstans. Det Àr annars den klart bÀsta lÄten, men tyvÀrr. Det hÀr Àr ingen genre jag kÀnner mig sÄ hemma i, sÄ ni fÄr nöja er med betyg utan kommentarer: Tre poÀng - Strip & Try TvÄ poÀng - Knock U Down Ett poÀng - Future Mina reviderade betyg: Tre poÀng - Hell Yeah TvÄ poÀng - Strip & Try Ett poÀng - Knock U Down Redigerat 24 augusti 2010 av Dingbats
drloop (oregistrerad) Postat 24 augusti 2010 Postat 24 augusti 2010 Mmm, jag undrar vad bidrag ett kommer ifrÄn...???? Det Àr fel bidrag... sorry. MÄste haft lite brÄttom....
drloop (oregistrerad) Postat 24 augusti 2010 Postat 24 augusti 2010 Nu har jag rÀttat till malören. Sorry!
sixties Postat 24 augusti 2010 Postat 24 augusti 2010 (redigerat) ingen musik jag brukar lyssna pÄ men mina röster blev sÄ hÀr: 3 poÀng till lÄt nr 1 2 poÀng till lÄt nr2 1 poÀng till lÄt nr3 Redigerat 24 augusti 2010 av sixties
Freddy Postat 24 augusti 2010 Postat 24 augusti 2010 (redigerat) Haha kul lĂ„tar. Blev lite impad av ett par, som lĂ€t "pĂ„ riktigt" đ Inte min genre heller, men hĂ€r kommer mina Ă„sikter: Bidrag 3 - Know you down - 3p - Bra flow, brutal och den lĂ„t jag fastna för mest. Bidrag 1 - Hell yeah - 2p - Bra flow đ Bidrag 2 - Future - 1p Redigerat 24 augusti 2010 av Freddy
Valle Postat 24 augusti 2010 Postat 24 augusti 2010 Nice! Först, ett litet bonuspoĂ€ng till The Festival General för alla hĂ€rliga uppladdningsmissar och felaktigt namngivna titlar đ Ă ssĂ„ poĂ€ngen Ă„ sĂ„: Future â 1 poĂ€ng VĂ€ldigt MTV. Mycket mer Ă€n sĂ„ kan jag faktiskt inte sĂ€ga. Ja, det skulle i sĂ„ fall vara det rĂ„a partiet 2:30-2:50 som faktiskt fick min haka att lyfta frĂ„n bröstet dit den frĂ„n upprĂ€tt lĂ€ge hade sĂ€nkts successivt under de tvĂ„ första minuterna. Men det betyder egentligen inte att lĂ„ten Ă€r dĂ„lig, utan avslöjar bara vilken genre som really rocks my crib. Knock U Down â 2 poĂ€ng 0:30-0:35 fick mig faktiskt att tĂ€nka pĂ„ en fullstĂ€ndigt uppskruvad Snoop Dogg. Jag gillade gunget i det hĂ€r bidraget och diggade med hela vĂ€gen. Jag blev vĂ€ldigt imponerad av "hastigheten" pĂ„ rap'en â men till dess att artisten/producenten sĂ€ger annat sĂ„ tĂ€nker jag utgĂ„ ifrĂ„n att det Ă€r fejk, dvs post-redigerat. Hell Yeah â 3 poĂ€ng Ja, vad fan! Tunga, 70-talsfjĂ€skande hĂ„rdrockskomp och Rap Ă€r en skitcool combo som köper mig rĂ€tt av. Rap-utförandet lĂ€t vĂ€ldigt Ă€kta och övertygande, men det var musiken jag föll för mest. Vilket kanske pĂ„ nĂ„got lĂ„ngsökt vis kan tyckas lite "orĂ€ttvist", sĂ€rskilt med tanke pĂ„ att det ocksĂ„ var just 70-talsfjĂ€sket som norpade Knock U Down:s tredje poĂ€ng. Nu vill jag höra en fullblodig rockversion av Hell Yeah...
Matthew L Postat 24 augusti 2010 Postat 24 augusti 2010 Det var ju en himla fin kvalitet pĂ„ dessa bidrag...Ăr ju som vissa andra hĂ€r knappt insatt i genren men nĂ„gra poĂ€ng ska det bli i alla fall: 1 p - Hell yeah, Rage against the machine tĂ€nker jag pĂ„ men det Ă€r med mina begrĂ€nsade ramar. Skönt spel! 2 p - Future, lĂ€t MTV som nĂ„gon sa men det lĂ„ter ju helt klart bra. Snygg rap och bra refrĂ€ng! 3 p - Knock U Down, hade jag hört denna pĂ„ radio hade jag klart kollat upp artisten och dĂ„ Ă€r jag inget större hiphop-fan. Himla bra flow och beat! Snyggt jobbat! /M
DivineCo Postat 24 augusti 2010 Postat 24 augusti 2010 Blir sur hÀr för bidrag 1 var ju helt grymt. Hade definitivt get alla mina röster pÄ det oavsett rap eller inte. FÄr vÀll göra en nyorientering sÄ tills dess dröjer mina röster. DÀremot tycker jag att allt hÄller vÀldigt hög klass.
therocker Postat 26 augusti 2010 Postat 26 augusti 2010 (redigerat) Inte min genre precis men kul att lyssna pĂ„ đ 1. Hell Yeah Skönt 70 -tal i gitarr - bas. Rapandet lĂ„ter uppkĂ€ftigt och Ă€kta. 3 p 2. Future LĂ„ter som det ska! Störs av en sur stĂ€mma i refrĂ€ngen, annars nog det bĂ€sta rap-framförandet. 2 p 3. Knock you down Shit vilken "rapp" kĂ€ft, rapens Yngwie Malmsteen...đ Kul orientaliska influenser.1 p 4. Strip and tryStörs av strĂ„kar och andra bakgrundsljud som förvirrar och drĂ€nker de vokala insatserna. Redigerat 26 augusti 2010 av therocker
BimBim Postat 27 augusti 2010 Postat 27 augusti 2010 bra lÄtar!! tycker 2 av dom e av en vassare kaliber. =) hÀr Àr mina röster: bidrag nr 3. un point (1 poÀng) bidrag nr 2. deux points (2 poÀng) Ä till sist. bidrag nr....1!! trois points (3 poÀng) lycka till!!
drloop (oregistrerad) Postat 28 augusti 2010 Postat 28 augusti 2010 Osso bumpar vi! Rösta rösta rösta!
slejnard Postat 29 augusti 2010 Postat 29 augusti 2010 Osso bumpar vi! Rösta rösta rösta! Ska lyssna och rösta i sinom tid. Rap on!
Pesek Postat 29 augusti 2010 Postat 29 augusti 2010 Tycker faktiskt alla bidrag Àr bra. 3p : Bidrag nr 2, klockren refrÀng med riktig hit faktor. Skönt gung, pÄminner om en 2pac/N.E.R.D mix. 2p : Bidrag nr 3, bra attityd och framförallt ett riktigt bra gung. LÀr funka bra pÄ golvet. Hade troligtvis fÄtt högsta poÀng av mig om jag inte hade lyssnat pÄ denna en hel del, dÄ den legat upplagd pÄ forumet tidigare. 1p : Bidrag nr 1, riktigt skönt med lite Àkta trummor och skitigt sound. FÄr sköna Tomas Rusiak vibbar.
drloop (oregistrerad) Postat 31 augusti 2010 Postat 31 augusti 2010 SÄ var tÀvlingen klar. Se första inlÀgget i trÄden för resultaten. Tack.
Bloeas Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 Tackar! Tycker det var lite klent med personer som röstade, men det kanske var lika bra det đ Tack för all kritik som skrivits om min lĂ„t. Det dĂ€r 70-talssoundet var ju inte riktigt tanken... Kanske beror pĂ„ att alla gitarrer och bas Ă€r inspelade pĂ„ samma pedal och samma ljud (Blackstar DUAL), bara lite volymĂ€ndring pĂ„ instrumenten. =) För övrigt vĂ€ldigt lite mixat. Tycker sjĂ€lv att den totalt saknar tryck och gĂ„r i snigelfart =) SĂ„ngen Ă€r inspelad pĂ„ en Neumann TLM 102 och gĂ„r igenom en Vintage Design M581, bra skit!
Valle Postat 1 september 2010 Postat 1 september 2010 Tycker sjĂ€lv att den totalt saknar tryck och gĂ„r i snigelfart =) Vilket faktiskt beskriver mÄÄÄÄnga lĂ„tar frĂ„n det goda 70-talet! đ Grattis till segern!
Matthew L Postat 2 september 2010 Postat 2 september 2010 Vilka har gjort bidragen? Ja det vore intressant. Man kan formulera det som att jag var vĂ€ldigt nĂ€ra att komma upp pĂ„ prispallen... KĂ€ndes som att ha anmĂ€lt sig till en korpenmatch och i motstĂ„ndarlaget stĂ„r Zlatan, KakĂĄ & Ronaldo. đ Var kul att prova pĂ„ rap i alla fall! Grattis Bloeas!
slejnard Postat 2 september 2010 Postat 2 september 2010 Missade att rösta/lyssna. Men grattis till vinnaren! *burp* Glöm inte att du hÀrmed Àr dubbad till nÀsta general som ska bestÀmma tema för nÀsta festival... jag föreslÄr progg.
Bloeas Postat 4 september 2010 Postat 4 september 2010 Tack tack!! OjdÄ, det visste jag inte. Ska kolla pÄ detta, Äterkommer =)
flabb Postat 5 september 2010 Postat 5 september 2010 Sorry glömde rösta, riktigt bra lĂ„tar med, tur jag inte skickade in mina đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.