Jump to content
Annons

Absorbenter


Anders F

Recommended Posts

Hejsan

Har en snabbfråga. Absorberingsmaterial som jag satt upp luktar mycket. Är detta bara nu när det är nytt eller kommer lukten vara för alltid eller väldigt länge. Om det är länge eller för alltid. Kan jag göra något åt det. Har satt upp det i lägenheten och har insug till ventilationen i samma rum nämnligen.

Mvh

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad är det du satt upp? Byggt själv eller köpt färdiga?

Hejsan

Har en snabbfråga. Absorberingsmaterial som jag satt upp luktar mycket. Är detta bara nu när det är nytt eller kommer lukten vara för alltid eller väldigt länge. Om det är länge eller för alltid. Kan jag göra något åt det. Har satt upp det i lägenheten och har insug till ventilationen i samma rum nämnligen.

Mvh

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är förmodligen flamskyddsmedel som luktar och det är inte någon sådär enormt trevlig lukt, men den avtar efter hand, så efter någon veckas tid är det nog inte mycket kvar av "parfymen". 🙂

Det går inte att påskynda, utan det är bara att ventilera genom att öppna fönster, om det blir för intensivt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att höra att det avtar! Det är färdigköpt absorberingsmaterial. Precis som du säger Claes är det flamsäkert. Så det är säkert den skiten som luktar. Kör med vädring så lukten förhoppningsvis inte blir för intensiv för grannarna.

Mvh anders

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Du kanske kan skaffa några bra luftfräschare och maskera lukten med dem?

De går ju att köpa på de flesta snabbköp utan att bli pank av att testa en eller två.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hejsan

Har en snabbfråga. Absorberingsmaterial som jag satt upp luktar mycket. Är detta bara nu när det är nytt eller kommer lukten vara för alltid eller väldigt länge. Om det är länge eller för alltid. Kan jag göra något åt det. Har satt upp det i lägenheten och har insug till ventilationen i samma rum nämnligen.

Mvh

Anders

Är inte flamskyddsmedel hälsovådligt?

Inte så mysigt att andas inte det i studion..

Skulle föredra utan detta medel.

Dessutom röker man väl inte längre i studios? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 år senare...

Hej, tänkte att jag blåser liv i tråden lite. 

ed0sAo.jpg

Har byggt ett sångbås (se bild.) De grå absorbenterna är några år gamla och var uppsatt i min gamla lägenhet. De röda är dock nyinköpta Auralex Acoustics 2" från Thomann.

Jag tycker dom luktar en hel del tyvärr. Är det något som går ur snabbt? Såg inget om att dom är flamsäkra så det borde inte vara något sånt medel som luktar. Kan det vara en farlig doft att vistas i?

Thank you ☺️  

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...