Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Pan-Oh!-Rama v1.0!

Pan-Oh!-Rama Àr en LFO baserad modulations plugin som kan anvÀndas som en Auto-Panner/Tremolo/Filter. Allt som allt finns det 6 LFO'er som anvÀnder 18 olika vÄgformer och 6 olika filtertyper i 2 banker. Pan-Oh!-Rama finns bÄde i Mono och Stereo version vilket lÄter dig spara resurser. Presetljud Àr kompatibla mellan bÄda versionerna. Det finns nu ocksÄ en komplett manual pÄ engelska som beskriver parametrarna och ger tips pÄ hur pluginen kan anvÀndas.

SÄ efter en massa arbete Àr nu alltsÄ v1.0 slÀppt, hoppas ni gillar henne!

SÄhÀr ser hon ut:

panohrama-big.jpg

Och sÄhÀr lÄter hon:

Ladda hem, ta en testrunda och sÀg vad ni tycker:

Pan-Oh!-Rama v1.0

/Majken

Redigerat av Majken
Annons
Postat

Lade just upp en ny version, hittade tvÄ smÄsaker. Dels var ett volymvÀrde fel vilket gjorde att den aldrig kapade ljudet helt, sedan finjusterade jag filtren och lade till nÄgra nya presets.

/Majken

Postat (redigerat)

Jag har testat din plugg!

edit: Sorry, Àr inte nöjd med lÄten. Tog bort den tills vidare.

Är jag först? 😆

Faktum Àr att effekterna passade perfekt i den hÀr som jag jobbar med just nu.

AnvÀnder tvÄ instanser, först preset slowpanTrem (hette den vÀl?) pÄ wowow-ljudet som kommer in 3:03 och sedan pÄ kvack-kvack-kvack-kvack-ljudet som startar 5:36 (dualpan).

Jag har verkligen inte gÄtt pÄ djupet med pluggen (som du kanske förstÄr) men mÄste sÀga att idén tilltalar mig!

Tyckte mig mÀrka att tempoeffekterna förÀndras vid uppspelning, den lÄter helt enkelt lite olika varje gÄng. Inte nödvÀndigtvis en dÄlig egenskap, men det blir lte oförutsÀgbart.

Bra jobbat Majken, denna kommer jag att fĂ„ anvĂ€ndning för! 🙂

Redigerat av Dumb Dan
Postat (redigerat)

Stiligt Majken..den lÀt riktigt rolig med lite FM-schwirp.. fick genast lite idéer...

Tackarz

DD: Funky lÄt förresten...

Redigerat av demoniqus
Postat
Tyckte mig mÀrka att tempoeffekterna förÀndras vid uppspelning, den lÄter helt enkelt lite olika varje gÄng. Inte nödvÀndigtvis en dÄlig egenskap, men det blir lte oförutsÀgbart.

Skapa ett nytt MIDI spÄr i det vÀrdprogram du anvÀnder och vÀlj Pan-Oh!-Rama som utgÄng. Sedan kan du Àndera skicka en enda midi not precis i början som dÄ startar om samtliga LFO'er. Eller sÄ kan du kopiera melodislingan till spÄret sÄ startar LFO'erna om pÄ varje ny not. Det Àr förresten det den lilla Sync switchen Àr till för. I On lÀget tillÄter den att MIDI noter triggar LFO'erna.

Skall se om jag kan lyckas fÄ nÄn Transport styrning dÀr LFO'erna startas om nÀr man trycker pÄ Play. Hade varit praktiskt.

/Majken

Postat
Jag har testat din plugg!

http://www.bevlar2.web.surftown.se/media/d...smilin'.mp3

Är jag först? 🙂

Bra jobbat Majken, denna kommer jag att fĂ„ anvĂ€ndning för! 🙂

Visst Ă€r du först! 🙂

Ruskigt bra lÄt ocksÄ, coolt att höra effekten komma till lite nytta. Och tackar!

Ska pillra vidare med den i afton, har redan lite idĂ©er som skulle kunna förbĂ€ttra den rĂ€tt rejĂ€lt, hoppas jag iaf 😆

/Majken

Postat

Ska testa nĂ€r jag kommer hem frĂ„n jobbet. Gratis pluggar sĂ€ger man inte nej till och det Dumb Dan gjorde med den lĂ„ter skitbra. 😆

Postat

Bra idé!

En vidareutveckling: slÀng upp fler oscillatorer och lÄt anvÀndaren sköta all routing sjÀlv. Dvs man ska kunna köra oscillatorerna precis som man sjÀlv vill. BÄde parallellt och seriellt.

Postat
Bra idé!

En vidareutveckling: slÀng upp fler oscillatorer och lÄt anvÀndaren sköta all routing sjÀlv. Dvs man ska kunna köra oscillatorerna precis som man sjÀlv vill. BÄde parallellt och seriellt.

Funderar pÄ nÄt Ät del hÄllet faktiskt. Ska se om det gÄr att fixa nÄt litet kopplingsdiagram eller liknande sÄ att man enkelt kan se vad som Àr kopplat vart. Funderar eventuellt pÄ att lÀgga till 2 till LFO'er, inte helt sÀker dock. Med lite pillrande kanske jag kan göra sÄ att de gÄr att stÀnga av. Skall testa lite inatt.

En annan grej Àr att den nu Àr kopplad stereo fast, ehhh. Jag mixar ihop kanalerna sÄ att det bli mono i vilket fall. Skall experimentera och se om det Àr skoj att ha den i riktig stereo, om inte sÄ mono kopplar jag den och dÄ kommer den automagiskt att bli nÀstan hÀlften sÄ processorkrÀvande.

Tack för feedbacken! 😆

/Majken

Postat
Bra idé!

En vidareutveckling:  slÀng upp fler oscillatorer och lÄt anvÀndaren sköta all routing sjÀlv.  Dvs man ska kunna köra oscillatorerna precis som man sjÀlv vill. BÄde parallellt och seriellt.

Funderar pÄ nÄt Ät del hÄllet faktiskt. Ska se om det gÄr att fixa nÄt litet kopplingsdiagram eller liknande sÄ att man enkelt kan se vad som Àr kopplat vart. Funderar eventuellt pÄ att lÀgga till 2 till LFO'er, inte helt sÀker dock. Med lite pillrande kanske jag kan göra sÄ att de gÄr att stÀnga av. Skall testa lite inatt.

En annan grej Àr att den nu Àr kopplad stereo fast, ehhh. Jag mixar ihop kanalerna sÄ att det bli mono i vilket fall. Skall experimentera och se om det Àr skoj att ha den i riktig stereo, om inte sÄ mono kopplar jag den och dÄ kommer den automagiskt att bli nÀstan hÀlften sÄ processorkrÀvande.

Tack för feedbacken! 😆

/Majken

Gött!

Vore skitkul att fÄ prova sen. Brukar joxa med tremonlon och delay pÄ det viset men det blir sÄ roddigt efter ett tag. Kan Ä andra sidan bli jÀkligt tufft om man ger det lite tid.

Postat

Kommer testa sÄ fort jag har tid, och det Àr det ont om de nÀrmaste dagarna.

Postat (redigerat)

Beta 2 ute nu!

Ja djĂ€vlar, det gick fort 😕 - Spenderade dagen pĂ„ att finjustera, förbĂ€ttra och bygga ut Pan-Oh!-Rama. HĂ€r Ă€r en lista pĂ„ nya saker i beta 2:

* 2 nya LFO'er (Tack VacUm!)

* 1 ny Filterbank

* Filterbanks Mixning

* Nya stage instÀllningar

* CPU Optimeringar

* GUI FörbÀttringar

* LFO Retrig instÀllningar pÄ varje LFO

* LFO retrig pÄ uppspelning i vÀrdprogrammet (Tack Dumb_Dan!)

* Finjusteringar av parametrar

* NÄgra nya presets

Hoppas ni gillar den!

http://www.majken.se/vst

/Majken

Redigerat av Majken
Postat (redigerat)

Beta 3 ute nu!

http://www.majken.se/vst/download/panohrama-b3.zip

* Denormaliseringsfel fixade (energyXT)

* MIDI triggning fixad

* LFO retrig pÄ uppspelning i vÀrdprogrammet fixad

* Filterbanksmixning fixad

* Negativ LFO modulation

* Nya presets

En hel del fixar med andra ord men Àven lite nyheter. HÀr Àr tvÄ nya ljudexempel ocksÄ:

HÀr Àr ett exempel pÄ hur MIDI trig var tÀnkt att fungera. Först hör ni ett trumkomp utan effekter pÄ, sedan MIDI triggar jag Pan-Oh!-Rama i fjÀrdedels noter, sedan halvnoter och slutligen fjÀrdedelstrioler.

HÀr Àr ett exmepel pÄ modulation med FM i hög hastighet vilket skapar underliga ljud.

/Majken

Redigerat av Majken
Postat

Majken bjussar pÄ ett nytt audioexempel:

Dubbla bandpass filter som moduleras av tillmjukade random vĂ„gformer. Funkar fint pĂ„ pads, lade till lite auto-panner ocksĂ„ 😆

/Majken

Postat

Beta 4 Àr slÀppt!

Nyheter:

* Riktig stereo

* Fri modulationskoppling

* LFO PĂ„/Av

* Volymmodulation Àndrad

http://www.majken.se/vst

HÀr Àr Àven ett nytt ljudexempel:

/Majken

Postat (redigerat)

Mmm... Nedladdat och sparat pÄ USB-minnet för hemtransport... (Jag saknar mitt ADSL!!)

Har lĂ€nge letat efter en bra filtermoduleringspanoreringsmojĂ€ng och det hĂ€r verkar lovande...... đŸ˜±

Redigerat av android
  • 3 veckor senare...
Postat (redigerat)

SĂ„ var beta 5 ute!

Nyheter

* Volymmodulation förbÀttrad

* Filtermodulation förbÀttrad

* Denormaliseringsfel ÄtgÀrdade

* Mix funktion mellan Wet/Dry

* Finjusteringar av grÀnssnitt

* Nya presets

http://www.majken.se/vst/index.asp?Page=panohrama.asp

Som det ser ut nu sÄ kommer nÀsta version att bli den sista, dÄ kommer en manual att dyka upp, en hel bunt förinstÀllda ljud och kanske Àven nÄn sista finjustering.

Hoppas ni gillar henne.

/Majken

Redigerat av Majken
Postat
SuverÀnt Majken! Jag har just anvÀnt den i en ny lÄt - funkar utmÀrkt!

Gött! 😠

Hojta till nÀr du har nÄgot man fÄrr lyssna pÄ!

/Majken

• 3 veckor senare...
Postat

Pan-Oh!-Rama v1.0 slÀppt!

Nyheter:

* ProcessoranvÀndade minskat med 0.1%-0.45% pÄ en P4 2.4Ghz

* TvÄ nya pulsvÄgformer

* Stereo & Mono versioner

* LFO synk pÄ Program Change meddelanden

* Detaljerad anvÀndarmanual

* 5 nya Presets

Om ni pillar ihop bra presets sÄ fÄr ni hemskt gÀrna skicka dem till mig sÄ kommer de med i nÀsta version.

Ladda hem:

http://www.majken.se/vst/download/panohrama-v1.0.zip

/Majken

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

TÀnkte bara skryta lite och sÀga att Future Music hade med Pan-Oh!-Rama pÄ sin lista "5 plugins that are causing a stir in webland".

"This hilariously named plugin (well, we chuckled anyway) is a cool little LFO-driven modulation plug-in that can be used as an autopanner/tremolo/dual filter. In total there are six LFO's using 18 waveshapes, plus six different filtertypes. We've tried it and we love it!"

SĂ„ ladda hem och missbruka damnit!

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.