Majken Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 (redigerat) Pan-Oh!-Rama v1.0! Pan-Oh!-Rama Àr en LFO baserad modulations plugin som kan anvÀndas som en Auto-Panner/Tremolo/Filter. Allt som allt finns det 6 LFO'er som anvÀnder 18 olika vÄgformer och 6 olika filtertyper i 2 banker. Pan-Oh!-Rama finns bÄde i Mono och Stereo version vilket lÄter dig spara resurser. Presetljud Àr kompatibla mellan bÄda versionerna. Det finns nu ocksÄ en komplett manual pÄ engelska som beskriver parametrarna och ger tips pÄ hur pluginen kan anvÀndas. SÄ efter en massa arbete Àr nu alltsÄ v1.0 slÀppt, hoppas ni gillar henne! SÄhÀr ser hon ut: Och sÄhÀr lÄter hon: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Ladda hem, ta en testrunda och sÀg vad ni tycker: Pan-Oh!-Rama v1.0 /Majken Redigerat 14 mars 2005 av Majken
Plus o Minus Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 sĂ„ lĂ€nge som du fortsĂ€tter att fĂ„ tokiga idĂ©er sĂ„ har minus nĂ„got att göra, och det Ă€r jag glad för đł ///plus
hackeman Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 Hey, nĂ„t att leka med i helgen. Tack för det! đł
Majken Postat 21 januari 2005 TrÄdstartare Postat 21 januari 2005 Lade just upp en ny version, hittade tvÄ smÄsaker. Dels var ett volymvÀrde fel vilket gjorde att den aldrig kapade ljudet helt, sedan finjusterade jag filtren och lade till nÄgra nya presets. /Majken
Lindeberg Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 (redigerat) Jag har testat din plugg! edit: Sorry, Ă€r inte nöjd med lĂ„ten. Tog bort den tills vidare. Ăr jag först? đ Faktum Ă€r att effekterna passade perfekt i den hĂ€r som jag jobbar med just nu. AnvĂ€nder tvĂ„ instanser, först preset slowpanTrem (hette den vĂ€l?) pĂ„ wowow-ljudet som kommer in 3:03 och sedan pĂ„ kvack-kvack-kvack-kvack-ljudet som startar 5:36 (dualpan). Jag har verkligen inte gĂ„tt pĂ„ djupet med pluggen (som du kanske förstĂ„r) men mĂ„ste sĂ€ga att idĂ©n tilltalar mig! Tyckte mig mĂ€rka att tempoeffekterna förĂ€ndras vid uppspelning, den lĂ„ter helt enkelt lite olika varje gĂ„ng. Inte nödvĂ€ndigtvis en dĂ„lig egenskap, men det blir lte oförutsĂ€gbart. Bra jobbat Majken, denna kommer jag att fĂ„ anvĂ€ndning för! đ Redigerat 21 januari 2005 av Dumb Dan
Lundin Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 (redigerat) Stiligt Majken..den lÀt riktigt rolig med lite FM-schwirp.. fick genast lite idéer... Tackarz DD: Funky lÄt förresten... Redigerat 21 januari 2005 av demoniqus
Lindeberg Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 Attans skön lĂ„t, Dumb Dan! đ Tackar! đ https://www.studio.se/index.php?showtopic=7890&hl=
Majken Postat 21 januari 2005 TrÄdstartare Postat 21 januari 2005 Tyckte mig mÀrka att tempoeffekterna förÀndras vid uppspelning, den lÄter helt enkelt lite olika varje gÄng. Inte nödvÀndigtvis en dÄlig egenskap, men det blir lte oförutsÀgbart. Skapa ett nytt MIDI spÄr i det vÀrdprogram du anvÀnder och vÀlj Pan-Oh!-Rama som utgÄng. Sedan kan du Àndera skicka en enda midi not precis i början som dÄ startar om samtliga LFO'er. Eller sÄ kan du kopiera melodislingan till spÄret sÄ startar LFO'erna om pÄ varje ny not. Det Àr förresten det den lilla Sync switchen Àr till för. I On lÀget tillÄter den att MIDI noter triggar LFO'erna. Skall se om jag kan lyckas fÄ nÄn Transport styrning dÀr LFO'erna startas om nÀr man trycker pÄ Play. Hade varit praktiskt. /Majken
Majken Postat 21 januari 2005 TrĂ„dstartare Postat 21 januari 2005 Jag har testat din plugg! http://www.bevlar2.web.surftown.se/media/d...smilin'.mp3 Ăr jag först? đ Bra jobbat Majken, denna kommer jag att fĂ„ anvĂ€ndning för! đ Visst Ă€r du först! đ Ruskigt bra lĂ„t ocksĂ„, coolt att höra effekten komma till lite nytta. Och tackar! Ska pillra vidare med den i afton, har redan lite idĂ©er som skulle kunna förbĂ€ttra den rĂ€tt rejĂ€lt, hoppas jag iaf đ /Majken
L.C Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 Ska testa nĂ€r jag kommer hem frĂ„n jobbet. Gratis pluggar sĂ€ger man inte nej till och det Dumb Dan gjorde med den lĂ„ter skitbra. đ
Debree Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 Aha, detta ska testas! đ Dumb Dan: Skön lĂ„t..!
VacUm Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 Bra idé! En vidareutveckling: slÀng upp fler oscillatorer och lÄt anvÀndaren sköta all routing sjÀlv. Dvs man ska kunna köra oscillatorerna precis som man sjÀlv vill. BÄde parallellt och seriellt.
Majken Postat 21 januari 2005 TrĂ„dstartare Postat 21 januari 2005 Bra idĂ©! En vidareutveckling: slĂ€ng upp fler oscillatorer och lĂ„t anvĂ€ndaren sköta all routing sjĂ€lv. Dvs man ska kunna köra oscillatorerna precis som man sjĂ€lv vill. BĂ„de parallellt och seriellt. Funderar pĂ„ nĂ„t Ă„t del hĂ„llet faktiskt. Ska se om det gĂ„r att fixa nĂ„t litet kopplingsdiagram eller liknande sĂ„ att man enkelt kan se vad som Ă€r kopplat vart. Funderar eventuellt pĂ„ att lĂ€gga till 2 till LFO'er, inte helt sĂ€ker dock. Med lite pillrande kanske jag kan göra sĂ„ att de gĂ„r att stĂ€nga av. Skall testa lite inatt. En annan grej Ă€r att den nu Ă€r kopplad stereo fast, ehhh. Jag mixar ihop kanalerna sĂ„ att det bli mono i vilket fall. Skall experimentera och se om det Ă€r skoj att ha den i riktig stereo, om inte sĂ„ mono kopplar jag den och dĂ„ kommer den automagiskt att bli nĂ€stan hĂ€lften sĂ„ processorkrĂ€vande. Tack för feedbacken! đ /Majken
VacUm Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 Bra idĂ©! En vidareutveckling: slĂ€ng upp fler oscillatorer och lĂ„t anvĂ€ndaren sköta all routing sjĂ€lv. Dvs man ska kunna köra oscillatorerna precis som man sjĂ€lv vill. BĂ„de parallellt och seriellt. Funderar pĂ„ nĂ„t Ă„t del hĂ„llet faktiskt. Ska se om det gĂ„r att fixa nĂ„t litet kopplingsdiagram eller liknande sĂ„ att man enkelt kan se vad som Ă€r kopplat vart. Funderar eventuellt pĂ„ att lĂ€gga till 2 till LFO'er, inte helt sĂ€ker dock. Med lite pillrande kanske jag kan göra sĂ„ att de gĂ„r att stĂ€nga av. Skall testa lite inatt. En annan grej Ă€r att den nu Ă€r kopplad stereo fast, ehhh. Jag mixar ihop kanalerna sĂ„ att det bli mono i vilket fall. Skall experimentera och se om det Ă€r skoj att ha den i riktig stereo, om inte sĂ„ mono kopplar jag den och dĂ„ kommer den automagiskt att bli nĂ€stan hĂ€lften sĂ„ processorkrĂ€vande. Tack för feedbacken! đ /Majken Gött! Vore skitkul att fĂ„ prova sen. Brukar joxa med tremonlon och delay pĂ„ det viset men det blir sĂ„ roddigt efter ett tag. Kan Ă„ andra sidan bli jĂ€kligt tufft om man ger det lite tid.
Neko Postat 22 januari 2005 Postat 22 januari 2005 Kommer testa sÄ fort jag har tid, och det Àr det ont om de nÀrmaste dagarna.
Majken Postat 22 januari 2005 TrĂ„dstartare Postat 22 januari 2005 Neko: LĂ€ngst ned pĂ„ sidan. Skoj att SE kreationer fĂ„r lite uppmĂ€rksamhet đ http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.ph...er=asc&start=60 /Majken
Neko Postat 22 januari 2005 Postat 22 januari 2005 Neko: LĂ€ngst ned pĂ„ sidan. Skoj att SE kreationer fĂ„r lite uppmĂ€rksamhet đ http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.ph...er=asc&start=60 /Majken Oh, det dĂ€r var kul att se đ Tackar Majken. BĂ€st att jag fixar upp den dĂ€r uppdateringen dĂ„ sĂ„ att man kan göra ĂNNU bĂ€ttre reklam för sig đ
Majken Postat 22 januari 2005 TrĂ„dstartare Postat 22 januari 2005 (redigerat) Beta 2 ute nu! Ja djĂ€vlar, det gick fort đ - Spenderade dagen pĂ„ att finjustera, förbĂ€ttra och bygga ut Pan-Oh!-Rama. HĂ€r Ă€r en lista pĂ„ nya saker i beta 2: * 2 nya LFO'er (Tack VacUm!) * 1 ny Filterbank * Filterbanks Mixning * Nya stage instĂ€llningar * CPU Optimeringar * GUI FörbĂ€ttringar * LFO Retrig instĂ€llningar pĂ„ varje LFO * LFO retrig pĂ„ uppspelning i vĂ€rdprogrammet (Tack Dumb_Dan!) * Finjusteringar av parametrar * NĂ„gra nya presets Hoppas ni gillar den! http://www.majken.se/vst /Majken Redigerat 22 januari 2005 av Majken
Majken Postat 26 januari 2005 TrÄdstartare Postat 26 januari 2005 (redigerat) Beta 3 ute nu! http://www.majken.se/vst/download/panohrama-b3.zip * Denormaliseringsfel fixade (energyXT) * MIDI triggning fixad * LFO retrig pÄ uppspelning i vÀrdprogrammet fixad * Filterbanksmixning fixad * Negativ LFO modulation * Finjusteringar av parametrar * Nya presets En hel del fixar med andra ord men Àven lite nyheter. HÀr Àr tvÄ nya ljudexempel ocksÄ: HÀr Àr ett exempel pÄ hur MIDI trig var tÀnkt att fungera. Först hör ni ett trumkomp utan effekter pÄ, sedan MIDI triggar jag Pan-Oh!-Rama i fjÀrdedels noter, sedan halvnoter och slutligen fjÀrdedelstrioler. Your browser does not support the HTML5 audio tag HÀr Àr ett exmepel pÄ modulation med FM i hög hastighet vilket skapar underliga ljud. Your browser does not support the HTML5 audio tag /Majken Redigerat 26 januari 2005 av Majken
Majken Postat 26 januari 2005 TrĂ„dstartare Postat 26 januari 2005 Majken bjussar pĂ„ ett nytt audioexempel: Your browser does not support the HTML5 audio tag Dubbla bandpass filter som moduleras av tillmjukade random vĂ„gformer. Funkar fint pĂ„ pads, lade till lite auto-panner ocksĂ„ đ /Majken
Majken Postat 31 januari 2005 TrÄdstartare Postat 31 januari 2005 Beta 4 Àr slÀppt! Nyheter: * Riktig stereo * Fri modulationskoppling * LFO PÄ/Av * Volymmodulation Àndrad * Finjusteringar av parametrar http://www.majken.se/vst HÀr Àr Àven ett nytt ljudexempel: Your browser does not support the HTML5 audio tag /Majken
android Postat 31 januari 2005 Postat 31 januari 2005 (redigerat) Mmm... Nedladdat och sparat pĂ„ USB-minnet för hemtransport... (Jag saknar mitt ADSL!!) Har lĂ€nge letat efter en bra filtermoduleringspanoreringsmojĂ€ng och det hĂ€r verkar lovande...... đ± Redigerat 31 januari 2005 av android
ketri Postat 31 januari 2005 Postat 31 januari 2005 Lyssnat pÄ en del ljudexempel och ska testa den ikvÀll. lÄter intressant!!!
Majken Postat 20 februari 2005 TrÄdstartare Postat 20 februari 2005 (redigerat) SÄ var beta 5 ute! Nyheter * Volymmodulation förbÀttrad * Filtermodulation förbÀttrad * Denormaliseringsfel ÄtgÀrdade * Mix funktion mellan Wet/Dry * Finjusteringar av grÀnssnitt * Nya presets http://www.majken.se/vst/index.asp?Page=panohrama.asp Som det ser ut nu sÄ kommer nÀsta version att bli den sista, dÄ kommer en manual att dyka upp, en hel bunt förinstÀllda ljud och kanske Àven nÄn sista finjustering. Hoppas ni gillar henne. /Majken Redigerat 20 februari 2005 av Majken
Lindeberg Postat 21 februari 2005 Postat 21 februari 2005 SuverÀnt Majken! Jag har just anvÀnt den i en ny lÄt - funkar utmÀrkt!
Majken Postat 21 februari 2005 TrĂ„dstartare Postat 21 februari 2005 SuverĂ€nt Majken! Jag har just anvĂ€nt den i en ny lĂ„t - funkar utmĂ€rkt! Gött! đ Hojta till nĂ€r du har nĂ„got man fĂ„rr lyssna pĂ„! /Majken
Majken Postat 14 mars 2005 TrÄdstartare Postat 14 mars 2005 Pan-Oh!-Rama v1.0 slÀppt! Nyheter: * ProcessoranvÀndade minskat med 0.1%-0.45% pÄ en P4 2.4Ghz * TvÄ nya pulsvÄgformer * Stereo & Mono versioner * LFO synk pÄ Program Change meddelanden * Detaljerad anvÀndarmanual * 5 nya Presets Om ni pillar ihop bra presets sÄ fÄr ni hemskt gÀrna skicka dem till mig sÄ kommer de med i nÀsta version. Ladda hem: http://www.majken.se/vst/download/panohrama-v1.0.zip /Majken
Majken Postat 4 maj 2005 TrÄdstartare Postat 4 maj 2005 TÀnkte bara skryta lite och sÀga att Future Music hade med Pan-Oh!-Rama pÄ sin lista "5 plugins that are causing a stir in webland". "This hilariously named plugin (well, we chuckled anyway) is a cool little LFO-driven modulation plug-in that can be used as an autopanner/tremolo/dual filter. In total there are six LFO's using 18 waveshapes, plus six different filtertypes. We've tried it and we love it!" SÄ ladda hem och missbruka damnit! /Majken
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.