Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej!

Jag Àr ute efter en plugin som liknar denna Vintage channel

Den hÀr pluginen följer med Cakewalk/sonar men gÄr inte att föra över till andra program. Det jag Àr ute efter Àr en liknande att ha i Fl Studio.

Annons
Postat

En channel strip? Jag föreslÄr Wave Arts TrackPlug.

Postat

MĂ„ste förtydliga mig lite;) Till Fl Studio behöver jag egentligen inte ett channelstrip, men en compressor med samma tryck som denna, vintage feeling med det feta ljudet just den hĂ€r pluginen erbjuder (Är den bĂ€sta kompressorn jag provat). Jag vill att det ska vara VU-mĂ€tare och samtliga rattar som den hĂ€r har. Om det rĂ„kar vara ett stripp sĂ„ stĂ€nger jag ju bara av eq och gate m.m.

Det konstiga Àr att just den hÀr "Vintage channel vc-64" inte verkar finnas att fÄ tag pÄ, utan den finns endast i Sonar och Àr inte kompatibel med andra program nÀr jag försöker lÀgga in den. Den Àr skapad av Kjaerhus.

Postat

...

och Vintage Channel vc-64 Àr typ ungefÀr lika lÀste jag pÄ kvr-forumet.

đŸ˜±

EXAKT samma, till och med, förutom anvÀndarfejset. Det Àr denna du söker, Sandra.

MĂ€rkligt dock; jag kan inte surfa till kjaerhusaudio.com ???

tjing

Postat
MĂ€rkligt dock; jag kan inte surfa till kjaerhusaudio.com ???
Kjaerhus Audio har tyvÀrr "kastat in handduken" som det sÄ vackert heter.

Ett av vÀldigt fÄ svar frÄn Torben: Anyone know what happened to Kjaerhus Audio?

"I honestly do not know. No resources left in company for anything atm."

Lite synd, MPL-1 Limiter var/Ă€r en bra masterlimiter.

Postat

Kjaerhus Audio har tyvÀrr "kastat in handduken" som det sÄ vackert heter.

[...]

Lite synd, MPL-1 Limiter var/Ă€r en bra masterlimiter.

Det var som fan. Synd som sagt. Jag anvÀnder ett gÀng av gratispluggarna i classic-serien, vid sidan om nÀmnda GAC-1 i Sonartappning.

tjing

Postat (redigerat)

SÄ Golden och Vintage Àr alltsÄ densamma. UtseendemÀssigt not so much, men om trycket Àr dÀr sÄ Àr det vÀl skitsamma. Man ska kanske inte vara sÄ "plugin-ytlig" om det Àr ett yttryck. Kollar man pÄ eq osv sÄ Àr den ju ocksÄ 4-band som Vintage.

Inte bra om dom kastat in handduken dock, Àr det sÄ illa? Det va som attans isÄfall...

Edit: Har kollat runt lite och om man handlar en Kjaerhus produkt sÄ kan man inte lÀngre registrera den, ingen idÚ att införskaffa nÄgot frÄn dom dÄ. Vad gör man nu?

Det absolut bÀsta vore ju om man kunde flytta över pluginen och fÄ den att fungera i FL, men det Àr ett drömsenario. Jag fÄr upp Vintage channel fönstret i FL, men pluginen kan inte samarbeta med programmet. Naturligtvis för att den Àr gjord för Sonar:(

Redigerat av sandraML
Postat

Kanske finns det nÄgon stream som har Kjaerhuspluggen fortfarande. Annars Àr det nog rökt.

Brukar inte rekommendera nedladdning men i detta fall gör jag det.

Annars sÄ ska det vÀll inte vara sÄ svÄrt att fÄ en bra Channelstrip eller kompressor. Finns bÄde gratis-alternativ och sÄda man betalar för. Wave Arts har en som Àr bra vill jag minnas.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.