Jump to content
Annons

Let her out


Kringlan

Värt att göra nåt av nån gång?  

12 röster

  1. 1. Värt att göra nåt av nån gång?

    • Självklart.
      2
    • Jorå.
      0
    • Njae
      6
    • Nej
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Let her out

ARTIST/GRUPP: Kringlan

GENRE: Kaxig Rock

LÅTLÄNGD: 3.35 eller nåt sånt

KOMPOSITÖR: Kringlan

PRODUCENT: Kringlan

EV. MEDVERKANDE: Jag, jagsjälv och mig

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,7 tror jag

STATUS: Skiss, en liten idé bara 😉

LÅTLÄNK:Let her out

Har skrivit en hel del grejor på sistone men inte orkat spela in.. Min mick är paj och har inte råd att fixa den nu när alla pengarna går till resan 🙁. Spelade in denna endå med gittarrerna lajnade direkt in, vilket har stört inspelningen en del när jag inte kan höra vad jag spelar :/..

Låten är bara en skiss, och vill gärna ha tips och hjälp med ev. fortsättning, nu när jag själv lyssnat sönder den 😉... Om någon har tid och lust och kan höra sina gitarrer så får dom jävligt gärna lägga ny sologura över hela grejen...

Tack på förhand,

Kringlan.

[edit] Vill påpeka, innan någon går och blir irriterad, att låten är laddad med en stor portion ironi.

[edit2] Medveten om att den är lite otajt i vissa sångdelar, men har inte gjort några omtagningar (micken glappar så ibland funkar den om man håller den i en särkild ställning 🙂 ... Samma sak gäller tillbakagången till versen dom 2 första gångerna :/

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)

jadå, defintivt. snyggt rif och du sjunger skithäftigt.

keep rocking, gör något av det med lite brutna trummor och en hypnotisk bas.

Link to comment
Dela på andra sajter

jadå, defintivt. snyggt rif och du sjunger skithäftigt.

keep rocking, gör något av det med lite brutna trummor och en hypnotisk bas.

kul 😆 ja .. jag är ju så skamligt sugen på att läga in ett heltsjukt psykadeliskt riff nånstans!... men försöker låta bli sånt eftersom studiofolket här tycker det blir mest skit hela tiden när jag gör sånt 😄..

Ja basen ska på... fast antagligen efter tanzania.. den e paj 🙂

Brrr.. jag blir så förvirrad av att läga ut min musik här... Får alltid så totalt blandad kritik

[edit] just nu är det 1 Ja 3 Nja och 1 nej... alltså.. det säger ju verkligen ingenting hehe.. precis samma på terrorist to me förresten

[edit] 4 nja nu... tack tack.

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

äh, gör det du själv tycker om. Det finns alltid folk som dissar. Jag tryckte "självklart".

lyssna på basgången på big god med monster magnet, tror nåt liknande skulle kunna platsa.

jag är övertygad att om du fortsätter såhär kommer det bli stora bullar av dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack.. ska ladda ner omedelbart.. hoppas väl på å ha lite mer afrikanska vibbar när jag kommer tillbaka åsså 😉..

[edit] Den låt som har fått bäst kritik här är ju helt klart dream on, men jag fick känslan av att du tyckte den va lite väl pretantiös? (eller hur fan det stavas?).. alltid kul med kritik från ditt håll faktiskt, gillar din musik 🙂... kasnke ska försöka oss på nåt sammarbete nån gång i framtiden?

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
men jag fick känslan av att du tyckte den va lite väl pretantiös? -/- kasnke ska försöka oss på nåt sammarbete nån gång i framtiden?

skrev aldrig något på dream on

samarbete? visst. vi kan heta the shitkittens och göra den sämsta musiken forumet skådat.

Link to comment
Dela på andra sajter

men jag fick känslan av att du tyckte den va lite väl pretantiös? -/- kasnke ska försöka oss på nåt sammarbete nån gång i framtiden?

skrev aldrig något på dream on

samarbete? visst. vi kan heta the shitkittens och göra den sämsta musiken forumet skådat.

haha 😉

Hum, ja. Jag har ju en hel drös med mer än bara vanligt värdelösa ideér.

[edit] Liten undran bara.. ska man någonsin ta din kritik seriöst eller driver du bara mest hela tiden?

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...