Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

NÄgon mer som börjar tvivla pÄ att DFHS Àr lösningen till alla vÀrldens problem?

Pukorna har alldeles för fÄ velocity lager.

Du mÄste bounca hela setet för att fÄ det i cynk sÄ att bara bounce om t-ex. virveln Àr bara att glömma.

(Det gÄr men inte i riktig synk om vi pratar pro. nivÄ)

Detta medför att det inte gÄr att blanda tvÄ snare-ljud.

(om man inte laddar in ljuden i Reason men dÄ Àr DFHS bra ett samplingsbibliotek)

Pressvirvel ? Glöm...

Den sÄ kallade humanize knappen gör bara att vissa tvÄ-fyror blir för klena och du mÄste rÀtta med "tab to trancient" med ett bra slag. (Ànnu mer pill)

Semi knappen som ska to bort "mashinegun-effekten".. i Àrlighetens namn hör du nÄgon skillnad? NÀ, tÀnkte vÀl det .. det funkar helt enkelt inte!

Kanske vaknart pÄ fel sida...

Annons
Saikano (oregistrerad)
Postat

Tror ocksÄ att du vaknat pÄ fel sida.

Postat

NĂ€, nu har jag vaknat. 😄

Helt ok för den vanlige lÄtamkaren som sitter med Cubase.

Jag har inte hört lika mÄnga proffs som jublar över DFHS som hemmapulare...

Postat (redigerat)
(Det gÄr men inte i riktig synk om vi pratar pro. nivÄ)

🙂

Antingen Àr det synk eller sÄ Àr det osynk.

Har vĂ€l inte sĂ„ mycket med "pro-nivĂ„" 😄 att göra?

Redigerat av Dumb Dan
Postat

Jag har dÄ hört plattor som lÄter riktigt bra som Àr gjorda i bÄde DFH1 och DFHS.

SjÀlv anvÀnder jag det dock mest för att fÄ ett bra ljud utan att behöva spela trummor sjÀlv (vilket jag inte kan)

De gÄnger jag spelar in med det brukar jag alltid blanda det triggade ljudet med akustiskt och blir dÀrigenom av med machineguneffekten..

(de gÄnger jag inte blandar trigg och akustiskt gÀller det att gÄ in och manuellt stÀlla in velocitynivÄer för varje slag.... ack sÄ tidskrÀvande....)

DFHS Ă€r knappast lösningen pĂ„ vĂ€rlden problem, men det Ă€r den bĂ€sta mjukvarulösningen för trummor jag provat hittills. 😉

Postat
Jag har dÄ hört plattor som lÄter riktigt bra som Àr gjorda i bÄde DFH1 och DFHS.

vilka dÄ?

Postat

vilka dÄ?

Astral Doors - Of the son and the father Àr ett exempel.

Och den Àr gjord med DFH 1.

Postat

Hade jag haft utrymme och pengar sÄ hade jag gÀrna tagit ett riktigt trumset, och en riktigt jÀdra grym trummis. Men sitter man hemma med en stram budget och pular framför datorn sÄ funkar det riktigt bra. Har testat en massa olika alternativ, men DFHS slÄr allting annat, enligt mitt tycke. Men nu Àr jag bara en glad amatör.

Postat
Och du har en konkurrerande produkt i bakfickan att promota kanske? 😳

😆

Oavsett om sÄ Àr fallet sÄ Àr jag alltid Àrlig.

Jag ÄLSKADE DFHS nĂ€r den kom, men ju mer jag hĂ„ller pĂ„ med den ju mer saker hittar jag som jag inte Ă€r nöjd med men det gĂ€ller iof alla program.

Det ska bli mycket intressant att se vad Toontrack killarna visar upp pÄ NAMM mÀssan, kanske kommer en ny version med allt jag saknar och dÄ kommer jag att promota den verbalt ocksÄ, det lovar jag!

Min filosofi Àr att det inte finns ETT program som tÀcker allt, du behöver MINST tvÄ pluggar elller tre...

Inte ens min Ddrum 4 som jag Àlskar Àr fullÀndad Àven om den förmodligen Àr den bÀsta inom sitt omrÄde.

Att ge kostruktiv kritik Àr bara bra för dÄ fÄr vi konsumenter förhoppningsvis de pluggar som vi vill ha dem i framtiden.

Kan man ju önska iaf... 🙁

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.