Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Jag tycker ändå det borde finnas kortare balanserade tele! Jag får kika runt lite och se om jag hittar något som passar...

På så korta längder finns ingen anledning att ha balanserade kablar. Störningar är inte problemet.

Annons
Postat
På så korta längder finns ingen anledning att ha balanserade kablar. Störningar är inte problemet.

Nej - men om man ska koppla vidare efter Nanopatchen, så vill man ju hålla balanseringen hela vägen - och då vill man förstås ha balanserat även på de ultrakorta... ☺️

Postat

Thomann hade en bunt med 6 stycken 30 cm trs. http://www.thomann.de/se/the_sssnake_sk369..._patchkabel.htm

Annars kan du ta två stycken dyra som är 60 cm. http://www.thomann.de/se/cordial_cfm_06_vv.htm

Vet inte om de är bättre, dock är de guldiga och har neutrikkontakter - och det räknas ju alltid som något. ☺️

Postat
Nej - men om man ska koppla vidare efter Nanopatchen, så vill man ju hålla balanseringen hela vägen - och då vill man förstås ha balanserat även på de ultrakorta... ☺️

Lite så tänker ju jag också, det är ju ändå en del elektronik runt omkring där den ska stå. Ingen kedja är ju starkare än den svagaste länken, som man säger. 🙂

Postat

Varför krångla till det!

köp ett grenuttag med strömbrytare. 19 spänn på Clas ohlson. Funkar alldeles utmärkt och monitorerna behöver inte stå på i onödan!

Postat (redigerat)
Varför krångla till det!

köp ett grenuttag med strömbrytare. 19 spänn på Clas ohlson. Funkar alldeles utmärkt och monitorerna behöver inte stå på i onödan!

Det beror lite på hur de kommer att användas. Om man slår av/på dem flera gånger om dagen, så sliter det betydiligt mer på dem än att låta dem vara igång och bara stänga av ljudet med en mute-funktion, eftersom det blir en strömrusning vid varje start.

Redigerat av Claes
Postat
Det beror lite på hur de kommer att användas. Om man slår av/på dem flera gånger om dagen, så sliter det betydiligt mer på dem än att låta dem vara igång och bara stänga av ljudet med en mute-funktion, eftersom det blir en strömrusning vid varje start.

Måste hålla med Claes där, jag förstår att det kan funka om man inte behöver stänga av så ofta, men i mitt fall så kommer det att bli en del av/på hela tiden, och ja, som sagt. Men visst, jag förstår hur du menar. 😑

Postat

Det gör det antagligen.

Jag kör det sättet, vi får hur länge monitorerna håller =)

Postat

Nu är det i alla fall beställt en Nano Patch, 6st 0,3m balanserad tele och diverse andra grejer från thomann.

Jag känner mig nöjd, du känner dig nöjd, alla nöjda och glada.

Tack för hjälpen alla som medverkat i tråden, nu ska jag inte bli allt för sentimental utan ska istället njuta av den kalla ölen!

//Patrik

Postat
Nu är det i alla fall beställt en Nano Patch, 6st 0,3m balanserad tele
Fint, lycka till!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.