Jump to content
Annons

RME HDSP 9632 matrix o mixer


Jari

Recommended Posts

Hej

Har bytt ljudkort från Creamware till RME.

Creamware kortet va ju skitenkelt att routa om signalen i scope.

Rme kör en annan variant som jag ej fattar än.

Kan nån förklara?

Jari

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker att det är enklast att börja i Matrix och sätta upp vilka ingångar som ska skickas till vilka utgångar etc. Där kan man välja precis vad man känner för.

Efter att ha gjort vettiga kombinationer av kopplingarna där, så går man över till mixern och ställer nivåer där, om det behövs.

Man kan också spara några olika setups, för olika inspelningssituationer.

Det går att göra kopplingarna genom att enbart härja runt i mixern också, men jag tycker att det är smidigast att börja med kopplingarna i Matrix och sedan ge sig på mixern.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gör jag om jag vill routa en en software output till till cubase tex. jag ska sno nått från spotify och använda det i cubase? Det va enkelt me gamla kortet.

Jag skiter i upphovsrätt då inget kommer någonsin att lämna gaderoben... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig kört datorljudet genom det seriösa ljudkortet, utan alltid haft separata ljudkort till det, men annars kan du ju installera Freecorder, som kan spara allt som spelas upp.

Om du ska routa det i Total Mix, så måste du koppla main out till två ingångar - och det kan ju vara lite riskabelt, eftersom du lätt kan få rundgång om du glömmer ändra innan du ska spela in sång eller annat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...