Dingbats Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 (redigerat) Även om det kanske inte alls leder till något så skulle jag väldigt gärna ha henne som vän bara, sjukt härlig tjej bara liksom. Bra inställning faktiskt. Det vill säga om man verkligen innerst inne menar det också. Redigerat 8 september 2010 av Dingbats
Memphis Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 Bra inställning faktiskt. Det vill säga om man verkligen innerst inne menar det också. Japp. Och det gör jag.
Memphis Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 (redigerat) Idag hade vi första lektionen på en ny kurs som heter Kommunikation, och är en engelskakurs där vi ska träna oss i rapportskrivning och muntligt framförande. Men det första fick göra var att göra ett test på en timma typ. 😳 För att i någon mån se vilken nivå man ligger på. Var rätt svårt men gick rätt bra. Fick: Nouns 61% Articles 69% Pronouns 67% Verbs 60% Adjectives 67% Adverbs 67% Word Order 100% Proof reading 64% Var iaf betydligt bättre än många. Resultatet säger ju inte så mycket me känns bra iaf. xD Redigerat 8 september 2010 av Memphis
Dingbats Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 Nouns 61% Articles 69% Pronouns 67% Verbs 60% Adjectives 67% Adverbs 67% Word Order 100% Proof reading 64% Vad gick övningarna ut på?
Pazo Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 Vafan dingis! Klart du ska gruppa dig med henne isf! Är väl inte mer konsitgt än "Dig är ju typ den enda jag känner så jag sätter mig här"... Så börjar man ju alltid varje gång man hamnar i en ny klass
Memphis Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 (redigerat) Vad gick övningarna ut på? Var massa texter med teknisk fakta och så var vissa ord borta och så fanns det alternativ där något var rätt. Så visst, man kunde gissa, men ibland fanns alternativet "Both alternatives works" typ, vilket var klurigt. I andra delen var det uppdelade texter varav 4 delar i texten var understrukna. Någon av dem innehöll något fel och man skulle välja vilken. Faktatexterna innehöll massa svåra ord och handlade hela tiden om olika saker så man fick aldrig något sammanhang. Redigerat 8 september 2010 av Memphis
Pazo Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 Hej Pazo! 😄 Vart skulle ni spela imorn? Smålands
Dingbats Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 Var massa texter med teknisk fakta och så var vissa ord borta och så fanns det alternativ där något var rätt. Så visst, man kunde gissa, men ibland fanns alternativet "Both alternatives works" typ, vilket var klurigt. I andra delen var det uppdelade texter varav 4 delar i texten var understrukna. Någon av dem innehöll något fel och man skulle välja vilken. Faktatexterna innehöll massa svåra ord och handlade hela tiden om olika saker så man fick aldrig något sammanhang. Jaha, sånt är ju skitjobbigt. Man tycker alltid att flera alternativ passar och vet inte vilket de menar.
Dingbats Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 Vafan dingis! Klart du ska gruppa dig med henne isf! Är väl inte mer konsitgt än "Dig är ju typ den enda jag känner så jag sätter mig här"... Så börjar man ju alltid varje gång man hamnar i en ny klass Japp! Bra & tack! Känns bara lite sådär för vet inte om osv och om hon mm etc, men japp ska bli!
Memphis Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 (redigerat) Jaha, sånt är ju skitjobbigt. Man tycker alltid att flera alternativ passar och vet inte vilket de menar. Ja Precis. Men e rätt bra på engelska faktiskt. Har alltid tyckt det varit roligt, vilket underlättar förstås. Däremot så suger jag på Historia tex, har seriöst väldigt svårt att komma ihåg sånt. Kungar, krig, årtal, kolonier osv.. 🤪 Redigerat 8 september 2010 av Memphis
Dingbats Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 Ja Precis. Men e rätt bra på engelska faktiskt. Har alltid tyckt det varit roligt, vilket underlättar förstås. Däremot så suger jag på Historia tex, har extremt svårt att komma ihåg sånt. Kungar, krig, årtal, kolonier osv.. 🤪 Historia handlar väl mer egentligen om att se samband mellan skeenden snarare än listkunskap om man kommer upp på en högre nivå än det mest elementära. Tycker själv det är intressant men inte tillräckligt för att jag ska orka läsa en massa.
Memphis Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 (redigerat) Historia handlar väl mer egentligen om att se samband mellan skeenden snarare än listkunskap om man kommer upp på en högre nivå än det mest elementära. Tycker själv det är intressant men inte tillräckligt för att jag ska orka läsa en massa. Okej. Kan jag tänka mig ändå. Men tycker det e så förpillat tråkigt så orkar verkligen inte. 😛 Däremot teknikhistoria är roligare. ☺️ Var på ett antikvariat och hittade lite spännande böcker om det. En på engelska, vilket kommer bli övning på det också. Redigerat 8 september 2010 av Memphis
Dingbats Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 Apropå böcker var jag och tittade runt i biblioteket på universitetet och det är ju verkligen underbart. Finns ju hur mycket som helst om TAM-system i austronesiska språk och studier i generativ syntax osv 🥰
Memphis Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 Grahn har ju letat efter böcker om det jättelänge! 😮
Memphis Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 (redigerat) Läser om elektricitetens uppkomst. Eller snarare upptäckten av- och förståelsen om spänningen som uppstår av pga över- och underskott av elektroner osv. Tycker det är lite roligt hur ordet "elektricitet" uppkom. Man upptäckte ju allra först att bärnsten som gneds mot varandra skapade spänning och gav upphov till små stötar. Bärnsten på grekiska heter elektron, så "elektrisk" har i grunden sin betydelse med något i form av "Med samma egenskaper som Bärnsten". Ni antecknar eller? 😛 Redigerat 8 september 2010 av Memphis
debatt Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 Jag råkade höra nån Emelie Hagelin på tv i nåt som heter Idol och tyckte att hon sjöng helt ok, men hon åkte ut så det skrek om det. Det är ju så mycket svårare att bedöma någon om man inte har en aning om hur låten är skriven. Annars fanns det ju några rätt bra. Särskilt två mörkhåriga killar, en av dem spelade gitarr, den andre stod upp och sjöng som Stevie Wonder fast med mer botten. Ska fixa med jobb senare idag.
debatt Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 (redigerat) Idag när jag var på Netto så hände två konstiga grejer inom loppet av 10 minuter. Först när jag går in där kommer det en gubbe med en massa varor som han vill byta eller få pengarna tillbaka för, särskilt bröd. Det gick han bet på. De vägrade. Han kan ju ha köpt flera bröd under ett par olika dagar och lagt de äldre bröden i en nyare påse. Nu kan man inte vara helt säkert på att det inte är second hand-mat?! Sedan ställde sig en konstig gubbe bakom mig i kön som står och halsar en Sprite. Han glodde som en dåre på alla mina varor, så att jag kände hans blick på min hand. När jag har fått alla mina varor instämplade och ska betala så går han plötsligt förbi mig med flaskan och säger nåt hastigt till kassören om att han måste gå och panta flaskan först. Han låter sin andra enda vara - 20 ägg i kartong - ligga kvar på bandet och det är minst 15 pers i kön bakom honom! Så hela verksamheten i butiken stannar upp bara för att han ska gå och panta en flaska först helt plötsligt, så han kan få en spänn till äggen. Två glin går emellan och köper snus samtidigt som jag plockar ned mina varor. Då rusar den där gubben tillbaka och är vansinnig och säger att det är hans tur!! Men han lämnar ett pantkvitto som är falskt och blir beskylld av kassören för att försöka luras. Då ser jag att den vansinnige mannen har en grej inopererad i huvudet som sticker ut. Kanske en skallförankrad hörapparat. Det var lite läskigt. Stackars sate. Sedan rusar han efter mig när jag går ut ur butiken, men jag kollrar bort honom. Redigerat 8 september 2010 av debatt
debatt Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 fan va läskigt Jag undrar vad som hade hänt om jag gett honom en krona, så kunde han panta den där flaskan sedan... så slapp hela kön bli irriterad. Vilken logik sedan.... Halsa en Sprite för att kunna köpa ett av de 20 äggen för panten. Sprite-flaskan i sig då? Den kostade ju kanske 10 spänn... Bätte att ha skitit i drickan helt. Tänkte att han hade diabetes. Planen verkade dock ha varit att visa upp ett falskt kvitto. Men det hade han väl redan preparerat hemma, så varför gå iväg när han befann sig i kön, överhuvudtaget?
Neosus Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 Ja, det finns många störda människor i detta land. 😑
Pico Postat 8 september 2010 Postat 8 september 2010 Tror det får bli att vaka. Jag är inte ens i närheten av att vara trött. 😏
Recommended Posts