Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Inte det.

Har just kommit hem från ett ensamgig på en bröllopsfest (inte kyrkdelen). Nykter å skötsam å det gick fasen bra. Hmm fastän jag stått på scen i dryga 20 år så är det alltid pirrigt strax innan. 😕

Denna fick dom dansa vals till..:

Jobbigt att stå så länge... 😱

Den där är en fin bit!

Postat

God morgon förresten!

Verum hälsofil björnbär&vanilj m Kellogg's K Special.

Diskmaskinens arm svänger.

Ska sätta på kåldolmar snart.

Blir en tight lunch.

På väg att lämna in Topptips som jag lovat också.

Läsa om röstgymping och cykla på min Spartacus.

På tisdag börjar Friidrotts-VM.

Postat

Hammarby-Ängelholm, Junior-VM i friidrott... det är väl vad jag kan få in.

Hade hoppats på att kunna få in nån match från dagens Topptips.

Postat (redigerat)

Lyssna! 😮

Fet ändå! 😄 Har potential helt klart. När den breda raw-synth-matt-ljudet kom in blev det tungt, har du side-chainat den mot kaggen? Det e gött pumpande.

Jag har aldrig lyckats sidechaina. xD När Pazo läser detta inlägget kommer han kalla mig sopa. 🙁😏😠

Redigerat av Memphis
Postat

jag säger inget så har jag ingenting sagt

Fast nu sade ju du det där så alltså sade du ju något.. även om du inte fick sagt något.. 😕

Postat

Lirade golf igår, stod på ranshen och slog iallfall 100 bollar, blev värsta grym efter 1,5 timma bara. 😐😄

Postat

Jodå nämen jodå såatt

livet går sin lilla väg

framåt ibland bakåt men

såatte

...fast ibland går det inte alls 😳

såattsäga

drloop (oregistrerad)
Postat

Spännande min msn messenger har slutat att funka. Går inte ens igång...

Postat

Fet ändå! 😄 Har potential helt klart. När den breda raw-synth-matt-ljudet kom in blev det tungt, har du side-chainat den mot kaggen? Det e gött pumpande.

Jag har aldrig lyckats sidechaina. xD När Pazo läser detta inlägget kommer han kalla mig sopa. 🙁😏😠

Japp! De basiga grejerna är sidechainade mot kaggen. Jag var också dålig på att sidechaina men har lärt mig nu. 😄 Det är faktiskt riktigt enkelt. Om du har en kagge och en bas så gör du en spider som du kopplar in kaggen i så du får två kanaler. Ena sätter du i mixerbordet precis som vanligt (som det var innan), den andra drar du till Sidechain in på kompressorn (den gula!) som du har satt på basen. Sen får du dra ner thresholden och öka ration för att få mer effekt, hur mycket beror på. Även attacken och releasen får du ju pilla med då!

Har ändrat lite saker i låten med så nu är den ännu bättre. 😎

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.