Krokodil Postat 21 juli 2010 Postat 21 juli 2010 Av ditt beteende? Vet man var adhd kommer ifrån? Japp, det förklarar en del om varför jag är som jag är, något som jag alltid funderat över. Det är ett genetiskt neuropsykiatriskt funktionshinder. Våra hjärnor är inte typiska.
debatt Postat 21 juli 2010 Postat 21 juli 2010 (redigerat) Kan ingå i adhd: Hyperaktivitet Impulsivitet Ouppmärksamhet Visste inte om att den tredje faktorn ovan kan ingå. Tydligen är ouppmärksamheten den faktor som är svårast att bli av med eller växa ifrån, men det går det med. För lite dopamin och noradrenalin och för mycket adrenalin. 250000 (!) människor i Sverige har adhd. 😐 Redigerat 21 juli 2010 av debatt
Linus Postat 21 juli 2010 Postat 21 juli 2010 Fyndade på ICA: Sistadagendatum på oxfilé...fick en bit på 444 g för 75 kr. Å en cesarsallad till (åxå halva priset). Litet glas rött i pannan för efterstekning å ett medium/large i handen nu efteråt. Det är så man firar lill-lördag. 😄
Overkill Postat 21 juli 2010 Postat 21 juli 2010 Idag har jag sett tre filmer. Först såg jag Repo Man, den var konstig (på ett dåligt sätt) och inte särskilt bra. Sen såg jag Pi (alltså ∏), den var bättre men rätt konstig också (fast på ett bra sätt). Nu precis såg jag Shutter Island, som var bra.
slejnard Postat 21 juli 2010 Postat 21 juli 2010 Det är så man firar lill-lördag. 😄 Yay. Fick så mycket energi att jag börjat storstäda hela köket:D. Ugnen var inte igår.
Neosus Postat 21 juli 2010 Postat 21 juli 2010 Fyndade på ICA: Sistadagendatum på oxfilé...fick en bit på 444 g för 75 kr. Å en cesarsallad till (åxå halva priset). Litet glas rött i pannan för efterstekning å ett medium/large i handen nu efteråt. I pannan? 😮
Neosus Postat 21 juli 2010 Postat 21 juli 2010 Själv såg jag den sista Wallander-filmen. 😱 Va den bra, va den bra eller va den bra? 😕
slejnard Postat 21 juli 2010 Postat 21 juli 2010 Fan nu kan man ju se vad som lagas i ugnen utan att öppna luckan 😱
slejnard Postat 21 juli 2010 Postat 21 juli 2010 såatt 😑 Är det nån som har sett de nya inspelningarna av V? Äre nåt att hänga i granen 😊 ? eller ? Minns att första versionen var hyfsad.
Neosus Postat 21 juli 2010 Postat 21 juli 2010 såatt 😑 Är det nån som har sett de nya inspelningarna av V? Äre nåt att hänga i granen 😊 ? eller ? Minns att första versionen var hyfsad. Jorrå! En Flying V får gärna hänga i Grahnen! *FNISS* GHUHUHUHUHU 😆 :lol: ...eller nej va? 😕
Krokodil Postat 21 juli 2010 Postat 21 juli 2010 Pi är ju faktiskt väldigt bra, men som du säger tämligen skum. Favortifilmer Overkill? Några av mina: Mulholland Drive, Stalker, Stay, Angst, Jacob's Ladder, Zodiac, Mysterious Skin, American Psycho, 12 Monkeys, Drugstore Cowboy, Full Metal Jacket, Trainspotting, Fear and Loathing in Las Vegas, The Big Lebowski, Farväl Falkenberg
Overkill Postat 22 juli 2010 Postat 22 juli 2010 Pi är ju faktiskt väldigt bra, men som du säger tämligen skum. Favortifilmer Overkill? Några av mina: Mulholland Drive, Stalker, Stay, Angst, Jacob's Ladder, Zodiac, Mysterious Skin, American Psycho, 12 Monkeys, Drugstore Cowboy, Full Metal Jacket, Trainspotting, Fear and Loathing in Las Vegas, The Big Lebowski, Farväl Falkenberg Tycker det är svårt att välja ut några för man missar alltid några som är liksom självklara favoriter. Men några är Burn After Reading, Zodiac, Se7en, Fight Club, Gudfadern 1 & 2, Secret Window, Airplane!, Trading Places, All The President's Men, Toy Story, Grind, 8 Mile, och många till.
drloop (oregistrerad) Postat 22 juli 2010 Postat 22 juli 2010 Mixar om en Macnhesterorkesterlåt. Byter namn på M.O till nåt annat under dagen. En nystart med video till en av låtarna om allt hinns med. Nu är bara frågan vad man skall heta istället för Manchesterorkestern? Deckard Machine Replicant Machine Deckard ?
debatt Postat 22 juli 2010 Postat 22 juli 2010 Jag röstar på "?". Det var fräckast helt klart!! 🙂 Deckard får mig att tänka på att ni är däckade, helt utslagna, en negativ klang... Replicant innebär väl att ni bara är kopior och helt utan egenvärde egentligen...
debatt Postat 22 juli 2010 Postat 22 juli 2010 Tycker det är svårt att välja ut några för man missar alltid några som är liksom självklara favoriter. Men några är Burn After Reading, Zodiac, Se7en, Fight Club, Gudfadern 1 & 2, Secret Window, Airplane!, Trading Places, All The President's Men, Toy Story, Grind, 8 Mile, och många till. Inga ryska dramer? 😕
slejnard Postat 22 juli 2010 Postat 22 juli 2010 morn Depeche Machine Drorchestra Manchester United ( 😎 )
Overkill Postat 22 juli 2010 Postat 22 juli 2010 morn Depeche Machine Drorchestra Manchester United ( 😎 ) Hehe, läste det som "Madchine" först. 😄
debatt Postat 22 juli 2010 Postat 22 juli 2010 Mina favoritfilmer är bl.a.: Pacific Heights - den objudne gästen (1990 m Melanie Griffith, Michael Keaton) Mr Bean - den ultimata katastroffilmen (1997 m Rowan Atkinson) The tale of Sweeney Todd (1997 m Ben Kingsley) Psycho (1960 m Anthony Perkins, Janet Leigh) The Stranger inside (2007 m Jodie Foster) Maratonmannen (1976 m Dustin Hoffman) The Vanishing (1993 m Jeff Bridges, Kiefer Sutherland, Sandra Bullock) The Net (1995 m Sandra Bullock)
debatt Postat 22 juli 2010 Postat 22 juli 2010 dr loop, ni kan heta BEST. Har alltid tyckt det ni gjort är (xxxxxx)-bra.
Recommended Posts