Dingbats Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 Underbar tråd! Tjejen som ev. visar fittan på gigapanbilden från Victorias Bröllop.
debatt Postat 22 juni 2010 Postat 22 juni 2010 (redigerat) God natt! Redigerat 22 juni 2010 av debatt
Pazo Postat 23 juni 2010 Postat 23 juni 2010 Sitter på Arlanda! Planet går tio över nio. Får se ifall jag skriver nä mer här. Men...ha de bra 😑
Memphis Postat 23 juni 2010 Postat 23 juni 2010 Har du bytt till sommardäck än? Det har man sedan 31mars.
debatt Postat 23 juni 2010 Postat 23 juni 2010 Det har man sedan 31mars. Vad SadamJr funderar över är snarare varför du fick med sommardäck när sådana redan satt på. Det är vanligare att få med vinterdäck i så fall, alternativt att vinterdäcken satt kvar och sommardäcken följde med, när du uttryckte dig så som du gjorde. 😑
debatt Postat 23 juni 2010 Postat 23 juni 2010 Orka att mange Schmidt sitter här i gaten Vem är det? Och vad finns det för svensk synonym till gate?
debatt Postat 23 juni 2010 Postat 23 juni 2010 Sitter på Arlanda! Planet går tio över nio. Får se ifall jag skriver nä mer här.Men...ha de bra 😑 Är det nu du ska träffa Colombo... dricka Columbiakaffe, menar jag.... eehhh.... resa till Colombia?
debatt Postat 23 juni 2010 Postat 23 juni 2010 Hare bra Pazooolokkzzkoo! 😑Nu ska jag spela På travet? Galoppen? Stryktips? Lotto? Keno? Vikinglotto? VM-tipset? Monopol? Allan? Oberörd? Berörd? Glad? Harmynt? Dum? Nyfiken? Road? Arbetande? Upptagen? Bas? Piano? Trummor? Tvärflöjt? Dragspel? Clavinet? Claves? Marimba? Gitarr?
debatt Postat 23 juni 2010 Postat 23 juni 2010 Kan ni vara så vänliga att inte skriva så mycket här och så snabbt nu på morgonkvisten!! Jag hinner ju inte med... 😑
debatt Postat 23 juni 2010 Postat 23 juni 2010 Hej! alla sätt är bra utom de tråkiga för att få någon att vakna...
Dingbats Postat 23 juni 2010 Postat 23 juni 2010 Jag skiter i att lämna in mina jävla glasögon på analys nu, det är inte värt att vara tvungen att ha de gamla som numera känns skitfula i minst över en vecka och i värsta fall över en månad.
debatt Postat 23 juni 2010 Postat 23 juni 2010 De har fel glas. Hos min optiker har jag hört att man kan råka ut för att behöva betala både de felaktiga och de rätta glasen. De kan hävda att ens syn har ändrat sig på kort tid. Men samtidigt finns det väl garantier för att glasögon fungerar när man hämtar ut dem. De kan kräva att man gör blodsockertest.
Dingbats Postat 23 juni 2010 Postat 23 juni 2010 Vad är felet med de nya? Det är rätt styrka och prisma när man mäter och så, men ändå blir allt suddigt på lite håll. Typ om jag sitter en meter från skärmen och läser så liten text som det är i snabbsvarsrutan måste jag anstränga mig för att se vad det är för bokstäver. Och så blir det regnbågar runt alla skarpa konturer.
debatt Postat 23 juni 2010 Postat 23 juni 2010 Och så blir det regnbågar runt alla skarpa konturer. Seriöst? Äter du någon medicin? Låter som svullen ögonlins. Brukar försvinna av sig själv. Annars är det bara tillvänjning av de nya glasögonen som krävs. Att du ser dåligt på nära håll låter som om de är för starka, för det är inte sannolikt att du behöver "läsglasögon", det har ju inte ens jag...
debatt Postat 23 juni 2010 Postat 23 juni 2010 Prova att skippa läsk och godis ett tag också. Regnbågskonturer får man om man ligger högt i sockervärde.
debatt Postat 23 juni 2010 Postat 23 juni 2010 Vad menar du med "lite håll"? Är det en meter eller 100 meter?
Dingbats Postat 23 juni 2010 Postat 23 juni 2010 Seriöst?Äter du någon medicin? Låter som svullen ögonlins. Brukar försvinna av sig själv. Annars är det bara tillvänjning av de nya glasögonen som krävs. Att du ser dåligt på nära håll låter som om de är för starka, för det är inte sannolikt att du behöver "läsglasögon", det har ju inte ens jag... Regnbågar är vanligt med starka prisman tydligen. Jag skelar jättemycket, typ så mycket man kan skela och att det ändå går att korrigera utan operation. Ortoptisten har mätt och mätt och mätt och kommer hela tiden fram till att allt stämmer. Om jag har exakt samma glas i såna där testbågar ser allt bra ut. Så förmodligen blev det nåt fel vid slipningen.
Dingbats Postat 23 juni 2010 Postat 23 juni 2010 Vad menar du med "lite håll"? Är det en meter eller 100 meter? Lite håll, du vet sån här mjältkramp. Jag kan inte läsa kvartersnamnen på gatuskyltar från andra sidan gatan om jag har glasögonen på mig:
debatt Postat 23 juni 2010 Postat 23 juni 2010 Istället för att åka på den där festivalen jag nämnt så unnade jag mig att beställa 5 cd/dvd. För dyrt med ett sånt där Rotterdamäventyr på 3 dagar. Lustigt nog har de skickat de 2 artiklar som nästan var slutsålda, medan de 3 artiklar som det fanns många av inte fanns... 😎
Recommended Posts