Jump to content
Annons

Hörs bara i en hörlur


holkern

Recommended Posts

Hej!

Jag har just fått hem mitt Tascam us-122L och mdeföljande Cubcase LE4 som jag har installerat på datorn.

När jag kopplar micken till tjudkortet med sladd finns det antingen två hål att stoppa sladden i:

MIC IN L eller MIC IN R

Om jag stoppar den i MIC IN L hörs det bara i den vänstra hörluren när jag spelat in och stoppar jag sladden i MIC IN R hörs det bara i högra.

Jag undrar om det finns någon inställning i Cubcase man kan göra för att få ljud i båda härlurarna, och i viken av MIC IN ska man stoppa sladden i?

Tacksam för svar!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Om du väljer att spela in en monokanal istället för en stereokanal kanske det rättar till sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för svaren!!

Men om man lyssnar på sig själv via MON MIX, ska man skruva skannpen mer mot "input" eller "computer" när man ska höra sig själv? Om den står rakt upp är den alltså på noll?

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror på hur mycket du vill höra av direktljudet (monitor) jämfört med det som spelas upp av datorn. Om du väljer att lyssna på det som spelas in via ljudkortets direktlyssningsfunktion så vill du inte att detta samtidigt spelas upp från datorn, d v s du vill inte använda monitorfunktionen i ditt musikprogram i detta fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

okej, jag kanske förstår..

men lyssningsfunktionen är alltså till för att lyssna i hörlurarna medans man spelar in i cubcase?

Lyssningsfunktionen är till för att enkelt kunna få en medhörning utan fördröjning (latency) som man annars får (även om den i vassa fall är väldigt kort) om man lyssnar genom datorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...