Matts77 Postat 20 maj 2010 Postat 20 maj 2010 Jag är helt nybörjare på med musikprogram, min kompis har hjälpt mig med installation av sonar 7. Tanken är att jag ska redigera mina proffsiga midifiler, öppna upp dom och göra dom till audiofiler. Men när jag spelar upp en midifil låt så hör man bara piano och nån stackars gitarr. Eftersom det finns mjukvarusynthljud i sonar så trodde jag att den valde automatiskt från den,alltså alla instrument som finns i själva midifilen. Är det nån som kan sonar 7 och vet hur man ska få en bra början med detta musikprogram? Hälsn. Mats.
Demonproducenten Postat 20 maj 2010 Postat 20 maj 2010 Eftersom det finns mjukvarusynthljud i sonar så trodde jag att den valde automatiskt från den,alltså alla instrument som finns i själva midifilen. du tänkte programmet skulle läsa dina tankar? 😉 du får nog pilla med det där själv faktiskt det låter som du pratar om general midi standard inte riktigt så enkelt om man har olika mjukvarusynthar - men inte så svårt det står säkert i manualen hur du ska göra för att lägga in ett mjukvaruinstrument till varje midispår
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.