Jump to content
Annons

bästa trummor för Live...?


Elephanttea

Recommended Posts

Annons

Hejsan!

Puremagnetik (www.puremagnetik.com) utvecklar nu för tiden skräddarsydda samplade instrument till ableton live.

Jag får riktigt schysst resultat med deras trap kit. även purple kit är fint.

Det bästa av allt är priset. 5.75$ i månaden och du som medlem får tanka hem minst två nya instrument per månad. Du kan även köpa instrument för 12$ styck!

med tanke på priset är det fantastiskt! och givetvis är alla "micropacks" som de kallas skräddarsydda in i lives interface!

Videor och ljudexempel finns till alla instrument!

Mycket nöje!

PS. de har även massor av samplade trummaskiner som smäller på ordentligt i electronicaproduktionerna! DS.

Redigerat av DuckieTheAnk
Link to comment
Dela på andra sajter

jepp, Duckie, har läst om Puremagnetik- bör testa det. det kan inte bara vara så att det enda svaret är "Addictive...".

kul att någon annan testat. Jag förstår inte varför man ska köra ett annat DAW än Live, den är verkligen bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att Session Drums (såväl elektroniska som akustiska) som följer med Suite versionen är djävligt bra och räcker väldigt långt.

Tycker dessutom att möjligheterna som man har med drum rack är överlägset det mesta. Då man kan lagra och routa hur många kickar som helst till samma instrument. Det gäller naturligtvis inte bara kickar utan alla effekter och egentligen vad som helst. Så det allra smidigaste tycker jag är att hålla sig i Live. Då jag inte gör det använder jag Toontrack Superior och Ezdrummer (Electronic, Jazz, Funk, Nashville, Latin)

Men som sagt man kommer väldigt långt med Abletons egna Session Drums

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, jag såg en YouTube video om det, möjligheterna är fantastiska med Drum Rack!

laddade ner Live demot för några dagar sedan... och nu tycker jag att det är det bästa som finns! jag köper den i slutet av månaden.

kan inte begripa hur man kan använda något annat nu när man har sett ljuset.

tycker inte att instrumenten i Suite-versionen är så bra, egentligen. letar efter några syntar att använda i Live.

Ska testa reWire, från Reason. Gillar Reasons trummor, Reason Drum Kits. Och är nyfiken på Abbey-pianon...

men om ni har några råd om instrument/syntar till Live, säg gärna till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet ine om jag håller med om att instrumenten i suite-versionen är dåliga däremot så kräver tex. syntarna att man är road av att skruva ljud själv för det tar alldeles för lång tid att gå igenom den stora mängd patchar som finns. Jag är inte jätte road av detta så det är sällan jag försöker men däremot har jag några gånger försökt och jag har visserligen med alldeles för mycket jobb lyckats skruva till det ljud jag vill ha. Antar att man ska vara van att jobba med den synt man använder. Så är man van att använda någon annan variant så är det ju pluggar som gäller. Kanske något från Rob Pappen eller Omnisphere vad vet jag.

Annars tycker jag Electric, Tension och samplern är grym. Även orkester instrumenten är bra mycket på grund av Sonivoxs fina samplingar.

Men som sagt Drum Rack är överdjävligt om man vet hur man får det mesta av det och hur man skapar egna effektkedjor och routingar. Dessa effektkedjor kan ju innehålla vilka externa pluggar som helst även om jag tycker att man kommer väldigt lång med det som redan finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker inte att instrumenten i Suite-versionen är så bra, egentligen. letar efter några syntar att använda i Live.

🙂

Vad är det som inte är bra med de synthar medföljer suite 8? Vet inte hur mycket du har satt dig in i programmet ännu men jag kan säga att de som följer med Live är fruktansvärt användbara och drar inte alls lika mycket CPU eller RAM som fristående VST/AU pluggar gör.

Jag föreslår att du tar och skruvar lite på bland annat Operator, Analog och framförallt deras nya Collision, och lär dig dem. Jag kan säga att jag äger/ägde både Reason 4, Rob papen Predator+Albino, Native instrument FM 8+Massive och när jag började använda Live så tänkte jag precis som du, "Att de medföljande syntharna/instrumenten inte var något att ha". Men idag använder jag nästan ENBART Live´s egna och de andra ligger och skräpar eller är sålda.

Sen talar du gott för deras drumrack, men nämner inte deras instrumentrack!? Det du kan skapa med I-rack är gränslöst i kombination med tex, 2x operator + chorus + corpus + fantasi!

Ursäkta om jag verkar brusa upp. men jag vill bara få dig att förstå hur fina grejjer de är som följer programmet 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara instämma till hundra procent i det du säger Taus. Dock kräver det en hel del jobb att sätta sig in instrumentens hela potential och själv har jag aldrig haft tålamodet då det gäller syntar. Av någon anledning har jag dock haft mer tålamod med dera fysik modelerande instrument som tension och Collision. Corpus har jag inte haft tid att titta så mycket på.

Sen vill jag bara sekundera det du sa om I-rack att nästnings och kombinationsmöjligheterna är oändliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med allt möjligt. EZ drummer, AD, Drumrack och min senaste bekantskap Battery. Alla funkar klockrent i kombo med Ableton. Drumrack är ju trevigt då det är deras egna, och Puremagnetik-tipset är jättebra.

Men jag skulle mer kolla efter vilka ljud och beats du gillar bäst - kika på hemsidan eller gå till en musikaffär och be att få lyssna.

Godd luck

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara instämma till hundra procent i det du säger Taus. Dock kräver det en hel del jobb att sätta sig in instrumentens hela potential och själv har jag aldrig haft tålamodet då det gäller syntar. Av någon anledning har jag dock haft mer tålamod med dera fysik modelerande instrument som tension och Collision. Corpus har jag inte haft tid att titta så mycket på.

Sen vill jag bara sekundera det du sa om I-rack att nästnings och kombinationsmöjligheterna är oändliga.

Tycker Abletons instrument är riktigt bra, enkla men kraftfulla..

Och blandar man in Instrumentrack-funktionen så är ju möjligheterna oändliga:)

Operator och Sampler är helt klart mina favoriter, Electric gör sitt jobb bra samt Tension och Collision är riktigt kul att lattja med:)

Jag tänkte också på Session Drums när jag började läsa tråden.. De är bra och utnyttjar Lives gränssnitt och funktioner till max. Själv använder jag S2.0 eller SSD till akustiska grejer..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...