Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjena jag e mega sugen att skaffa mig en Analog synth men är 2x så analog egentligen?.

Jag gör det mesta inom edm formatet nu har jag fallit för psytrance och goa trance gör jag rätt val att köpa denna.

jag hittar ingen info om att man kan inta ett programm / skapa egna men det borde la gå eftersom med priset ligger högt?

hjälp mig ut lite med info ..

tänkt mig att andvända ljud som bass och sågar och leads

kicks osv går över till ab eller logic ....

Redigerat av zunbeta
Annons
Postat
Tjena jag e mega sugen att skaffa mig en Analog synth men är 2x så analog egentligen?.

Jag gör det mesta inom edm formatet nu har jag fallit för psytrance och goa trance gör jag rätt val att köpa denna.

jag hittar ingen info om att man kan inta ett programm / skapa egna men det borde la gå eftersom med priset ligger högt?

Köp en Nord Lead, du kommer inte ångra dig.

Jag köpte en nyligen, har bara hunnit testa den lite, men den är sjukt bra av de jag hunnit höra 😄

Vad jag vet är det många som har just nord lead när de proddar psy/goa, den passar nog bra till det 😄

Mvh Linus

Postat

Nord Lead är en bra synt om du vill syssla med psy trance/goa.

Hade en förut som jag tyvärr var tvungen att sälja.

Går att skruva till sköna ljud på den 😄

Peace!

Postat

Tack för allt svar nord leaden = vision drömmar eller lyssna och flyta iväg och spela melodier heh

man har record unioun som medhjälp till att sälja låtar just nu har jag gjort ukhardcore min nya singel finns på cdon sök på dj cjm och ta en titt och gjärna köp skivan 😄

tack tack för all svar.. skall köpa den slutet av månaden..

Postat

Hänger inte med i alla frågor, men men.

Nej Lead 2x är inte utav analog härkomst utan besitter bara VA (Virtual Analog) subtraktiv och FM syntes. Men detta behöver inte betyda att det är en "sämre" synth för de, nej snarare tvärtom. Det är en sjukt bra VA-synth som har blivit lite av en kultfigur just inom Psy/Goa genren, så är ändamålet att prodda Psytrance med den så är du på rätt väg då många knorr, sprak och brumm inom psy´n har kommit från just en Nord Lead.

När du pratar om att "inta ett program" så vill jag tro att du frågar om någon mjukvara/editor som medföljer 2X án? Och det gör det inte men om det är det du är ute efter så ska du kolla efter Nord Modular varianterna.

Postat

2xan går då att göra egna ljud då ?

är det fel att andvända kickloopar till psy och köra 2xan som bas och sågen ?

ta en lyssning på

andvänder mig utav bara goa remix på exs24 och albino och effeix loop effektern för goa etc

Postat

Tycker du kan behöva en synth som har mer än bara analoga vågformer, om du inte har en redan.

Finns bättre synthar i mitt tycke, fler oscs och vågformer, tar ingen plats, som gjord för genrén. Och det bästa är att den kan låta analogt om du så vill.

http://www.waldorfmusic.de/en/products/blo...lofeld_overview

Men trotts allt är det bara vad du själv föredrar som är viktigt. Gå till en musikaffär och fråga om du kan få provspela båda två vet jag!

• 1 år senare...
Postat

Jag har en Nord Lead 2X. Funkar skitbra och är meganöjd.

Jag har råkat ut för ett litet missöde dock. Den är köpt i USA, och jag hade uppe en Nord Electro köpt i Sverige på stativet ovanför Norden ... Ni kan ju gissa vad som hände.

När jag slog på Nord Leaden small det till och började lukta rök. Hade kopplat den svenska strömsladden rakt in i Leaden utan att använda en strömkonverterare.

Min fråga till er synthnördar. Vad kan ha förstörts i min Nord Lead2z? är det bara något aggregat som gått åt helvete eller kan det vara hela kretskortet?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.