Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag har problem att installera plug-ins i Logic på min iMac.

Jag har tankat ett flertal gratispluggar och lägger "component" i Bibliotek -> Audio -> Plug-ins -> Components, men de dyker inte upp i Logic.

Jag använder Logic 9 Pro.

Är det någon som vet vad som kan vara fel? Jag har försökt i Biblioteket på Macintosh HD och i hem-mappen, men ingenting fungerar.

HJÄLP!

Annons
Postat
  Dominoes sa:
Hej, jag har problem att installera plug-ins i Logic på min iMac.

Jag har tankat ett flertal gratispluggar och lägger "component" i Bibliotek -> Audio -> Plug-ins -> Components, men de dyker inte upp i Logic.

Jag använder Logic 9 Pro.

Är det någon som vet vad som kan vara fel? Jag har försökt i Biblioteket på Macintosh HD och i hem-mappen, men ingenting fungerar.

HJÄLP!

Om du går in i Logic Pro-menyn -> Preferences -> Audio Units Manager, finns pluggarna med i listan där? Om de gör det, prova att köra Reset & Rescan på dem.

Om du kör Logic 9.1 i 64-bitarsläge kan det vara så att du måste starta Logic i 32-bitarsläge och köra Reset & Rescan där, för att de sen ska dyka upp i 64-bitarsläget.

Postat
  jarlo sa:
Om du går in i Logic Pro-menyn -> Preferences -> Audio Units Manager, finns pluggarna med i listan där? Om de gör det, prova att köra Reset & Rescan på dem.

Om du kör Logic 9.1 i 64-bitarsläge kan det vara så att du måste starta Logic i 32-bitarsläge och köra Reset & Rescan där, för att de sen ska dyka upp i 64-bitarsläget.

(ja det är AU pluggar jag tankat)

Nej, de finns inte med i listan.

Det är ett mysterium, jag installerade Logic 9 igår, men det har inte fungerat när jag använt Logic 8 heller. :/

Postat
  Dominoes sa:
Det vet jag inte ens vad det är! :/

gå in i componentsfoldern och visa info för den filen

där ska det stå universal och inte ppc

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.