Dominoes Postat 25 april 2010 Postat 25 april 2010 Hej, jag har problem att installera plug-ins i Logic på min iMac. Jag har tankat ett flertal gratispluggar och lägger "component" i Bibliotek -> Audio -> Plug-ins -> Components, men de dyker inte upp i Logic. Jag använder Logic 9 Pro. Är det någon som vet vad som kan vara fel? Jag har försökt i Biblioteket på Macintosh HD och i hem-mappen, men ingenting fungerar. HJÄLP!
hefu Postat 25 april 2010 Postat 25 april 2010 Det kan ju vara så enkelt att de inte är kompatibla med Logic 9? Har du kollat i audio Unit manager?
jarlo Postat 26 april 2010 Postat 26 april 2010 Dominoes sa: Hej, jag har problem att installera plug-ins i Logic på min iMac. Jag har tankat ett flertal gratispluggar och lägger "component" i Bibliotek -> Audio -> Plug-ins -> Components, men de dyker inte upp i Logic. Jag använder Logic 9 Pro. Är det någon som vet vad som kan vara fel? Jag har försökt i Biblioteket på Macintosh HD och i hem-mappen, men ingenting fungerar. HJÄLP! Om du går in i Logic Pro-menyn -> Preferences -> Audio Units Manager, finns pluggarna med i listan där? Om de gör det, prova att köra Reset & Rescan på dem. Om du kör Logic 9.1 i 64-bitarsläge kan det vara så att du måste starta Logic i 32-bitarsläge och köra Reset & Rescan där, för att de sen ska dyka upp i 64-bitarsläget.
Dominoes Postat 26 april 2010 Trådstartare Postat 26 april 2010 jarlo sa: Om du går in i Logic Pro-menyn -> Preferences -> Audio Units Manager, finns pluggarna med i listan där? Om de gör det, prova att köra Reset & Rescan på dem.Om du kör Logic 9.1 i 64-bitarsläge kan det vara så att du måste starta Logic i 32-bitarsläge och köra Reset & Rescan där, för att de sen ska dyka upp i 64-bitarsläget. (ja det är AU pluggar jag tankat) Nej, de finns inte med i listan. Det är ett mysterium, jag installerade Logic 9 igår, men det har inte fungerat när jag använt Logic 8 heller. :/
Piccazzo Postat 26 april 2010 Postat 26 april 2010 Citat Det är ett mysterium, jag installerade Logic 9 igår, men det har inte fungerat när jag använt Logic 8 heller. :/ Är pluggarna UB ? , kanske gamla PPC pluggar.
Dominoes Postat 26 april 2010 Trådstartare Postat 26 april 2010 Piccazzo sa: Är pluggarna UB ? , kanske gamla PPC pluggar. Det vet jag inte ens vad det är! :/
spass Postat 26 april 2010 Postat 26 april 2010 Dominoes sa: Det vet jag inte ens vad det är! :/ gå in i componentsfoldern och visa info för den filen där ska det stå universal och inte ppc
Piccazzo Postat 26 april 2010 Postat 26 april 2010 UB = Universal binary / Både Intel och Power PC ( Gamla processorn ) och då blir givetvis PPC = Power Pc proccesorn ej kompatibel med Intel
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.