Jump to content
Annons

Ltdwn ansluter sig.


Ltdwn (oregistrerad)

Recommended Posts

Ltdwn (oregistrerad)

Hej alla!

Jag är en musiklärarstudent från Göteborg som äntligen börjat ta vara på mina låtskrivarambitioner. I flera år har jag tänkt att jag egentligen skulle ta och skriva ner och spela in all musik som snurrar i mitt huvud men det har inte blivit av. Det har varit som en mental tröskel för mig att dra igång och lära mig hantverket. Men tack vare min skola har jag kommit igång riktigt ordentligt. Jag är som en svamp som bara absorberar allting de lär mig och jag drivs stenhårt till att skriva och producera av min lust och vilja nu. 😄 Jag är fortfarande bara nybörjare när det kommer till Cubase och Protools men jag lär mig fort och har mycket gratis av min tidigare musikbakgrund.

Som instrumentalist är jag främst sångare men spelar även piano på "bruksnivå" och jag har ett långt förflutet som saxofonist (även om den mest står och samlar damm nu). Jag har en yamaha s90, en snabb dator, en helt ok kondensatormic och ett enkelt externt ljudkort med 2 portar. Jag har också tillgång till skolans mer avancerade studios och utrustning. Precis det jag behöver just nu. 😄

Mitt specialintresse är elektronisk musik. Mycket hamnar nog under popgenren. Jag älskar syntar , trummaskiner, alla möjliga effekter och de oändliga möjligheter som de innebär för soundskapande. Det är som en lek för mig. All micromanagement passar mig som handen i handsken. Jag kan sitta i timmar utan att reflektera över tiden som passerat.

Jag är glad över att jag googlade mig fram till detta forumet och hoppas att jag kommer lära mig massor från er. Kanske kan jag också tillföra något?

Hälsningar

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej och välkommen.

Gick själv ut från Göteborg, musiklärarutbildningen, huvudinstrument piano för ca 3 år sedan 😄 Har dock hållit på att jobba i studio sedan jag va 16 och fick ta över min gymnasielärares studiojobb om helgerna. På den tiden spelade jag in på HI8- band. Ungefär som ADAT band med 8 kanaler på varje kassett 😄

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Ltdwn (oregistrerad)

Vad nice. Roligt med lite samma bakgrund. hehe

Hade nog inte riktigt varit lika roligt med ADAT grejen för mig. 😄

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...