Jump to content
Annons

Ltdwn ansluter sig.


Ltdwn (oregistrerad)

Recommended Posts

Ltdwn (oregistrerad)

Hej alla!

Jag är en musiklärarstudent från Göteborg som äntligen börjat ta vara på mina låtskrivarambitioner. I flera år har jag tänkt att jag egentligen skulle ta och skriva ner och spela in all musik som snurrar i mitt huvud men det har inte blivit av. Det har varit som en mental tröskel för mig att dra igång och lära mig hantverket. Men tack vare min skola har jag kommit igång riktigt ordentligt. Jag är som en svamp som bara absorberar allting de lär mig och jag drivs stenhårt till att skriva och producera av min lust och vilja nu. 😄 Jag är fortfarande bara nybörjare när det kommer till Cubase och Protools men jag lär mig fort och har mycket gratis av min tidigare musikbakgrund.

Som instrumentalist är jag främst sångare men spelar även piano på "bruksnivå" och jag har ett långt förflutet som saxofonist (även om den mest står och samlar damm nu). Jag har en yamaha s90, en snabb dator, en helt ok kondensatormic och ett enkelt externt ljudkort med 2 portar. Jag har också tillgång till skolans mer avancerade studios och utrustning. Precis det jag behöver just nu. 😄

Mitt specialintresse är elektronisk musik. Mycket hamnar nog under popgenren. Jag älskar syntar , trummaskiner, alla möjliga effekter och de oändliga möjligheter som de innebär för soundskapande. Det är som en lek för mig. All micromanagement passar mig som handen i handsken. Jag kan sitta i timmar utan att reflektera över tiden som passerat.

Jag är glad över att jag googlade mig fram till detta forumet och hoppas att jag kommer lära mig massor från er. Kanske kan jag också tillföra något?

Hälsningar

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej och välkommen.