Guest Saikano Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 Har skaffat mej ett antec sonata chassi men märker ingen större skillnad på ljudnivå i jämförelse med mitt gamla chassi, är det nått speciell man bör tänka på? 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
onosoul Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 Har du köpt ljuddämpningskitet som passar Sonatan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Saikano Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 Nej det har jag inte gjort, vart hittar man detta? 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MusicGene Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 jag tyckte chassit gjorde en jäkla skillnad. hårddiskarna blev tystare, CDn blev tystare men framför allt blev nätagget tystare och datorn kallare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Saikano Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 Jag förstår inte riktigt varför det skulle bli tystare... det är ju ingen direkt ljuddämpning i det ifrån början iallafall... trodde att det skulle vara det när jag köpte det. De enda den direkt ljuddämpar är ju hårddiskarna med dom där gummiplupparna och så lite i fronten. Annars ser det ju i princip ut som vilket chassi som helst inuti... jag erfarade ingen som helst minimering av ljudnivån iallafall... nätagget jag hade i den andra lådan var iof också ett antec. Link to comment Share on other sites More sharing options...
onosoul Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 http://kylning.com/info.php?products_id=61...c6a30837d14aadc Där har du Acousti packet! Förresten, har du fläkt på grafikkortet. Den brukar låta rejält om dom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 Har du en Intelprocessor med originalfläkten, så bör du byta ut den också. De är allt annat än kul... Link to comment Share on other sites More sharing options...
CrilleE Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 Tanken är väl att det ska vara lättkylt också, har du en 120mm chassifläkt som snurrar långsamt byts luften ut rätt snabbt. Då kan du köra de andra fläktarna långsammare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bobbo V Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 Kolla så att du har kopplat "temp-kontrollkabeln" till psu:n till en fläktplats moderkortet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts