Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena.

Jag har suttit pÄ Reason 3.0 och kört tungt belastade projekt pÄ min gamla skruttdator köpt för flera Är sen. Har haft upp och över 120 kanalar dÀr mÄnga av dom Àr grovt automatiserade och massvis med effekter som i sin tur ocksÄ Àr automatiserade. Har inte varit nÄgra problem.

Nu fick jag nyligen min efterlÀngtade Frost Snömachine som, som ni vet, har windows 7. Har hört nÀst intill bara gott om operativsystemet och bara gott om burken.

MEN av nÄgon anledning sÄ blir det problem hÀr. Processorn orkar inte med och lÄten hackar tills meddelandet om att datorn inte orkar med kommer upp och lÄten stannar. Juste, jag kör den genom Tc Electronics Konnekt 6 och Àven med riktigt hög latancy sÄ gÄr det inte.

Jag undrar varför. Om det kan vara att det Àr ett gammalt Reason och inte det funkar ihop med nya Windows 7. Eller om det Àr ljudkortet. Jag har ingen aning.

NÄn som haft samma problem? NÄgon som möjligen vet vad det skulle kunna vara eller har nÄgot tips som jag skulle kunna prova?

Tackar!

Annons
Postat

FörlÄt att jag lÀgger mig i, men fy vad jobbigt att seriekoppla mixern i Reason till 120 kanaler.

Postat

Nah, det Àr inte sÄ farligt nÀr man vÀl vant sig. Men jag Àr vÀldigt noga med att numrera och döpa alla spÄr sÄ man ser vilken mixer och vilken kanal pÄ mixern den gÄr till. Annars hade det nog vart lite jobbigare. LÀtt vÀrt mödan om jag lyckas uppnÄ det jag vill.

drloop: sÄ vitt jag vet sÄ uppdaterade jag till senaste drivrutinerna sÄ fort jag hade installerat ljudkortet. Men jag ska kolla med det dÀr programmet du lÀnkade till och se vad den sÀger.

Postat
FörlÄt att jag lÀgger mig i, men fy vad jobbigt att seriekoppla mixern i Reason till 120 kanaler.

Vah? Funkar ju hur bra som helst ju 😉 Gör jag jĂ€mt ^^

Postat
Vah? Funkar ju hur bra som helst ju 🙂 Gör jag jĂ€mt ^^

Jag med!

Postat

Synd. Jag skaffade record och har obegrĂ€nsat antal kanaler i en betydligt fetare mixer. 😕

Postat
Processorn orkar inte med och lÄten hackar
Din nya Snömachine har en CPU med flera processorkÀrnor. Din gamla "skruttdator" hade 1 processorkÀrna. Reason 3.0 nyttjar enbart 1 processorkÀrna.

Det Àr alltsÄ fullt möjligt att 1 (av sÀkerligen 4) kÀrnor i din nya dator egentligen Àr lÄngsammare Àn den enda kÀrnan var i din gamla dator. AnvÀnder du program som nyttjar alla kÀrnorna skulle din nya dator bli mycket snabbare. Om du anvÀnder Record (inkl. Reason 4) sÄ har du stöd och optimering för flerkÀrniga processorer.

Postat

Det lÄter iofs vÀldigt förklarligt. Detta innebÀr att jag mÄste uppgradera till Reason 4 om jag vill fortsÀtta spreta i nya datorn med det hÀr projektet. Tack sÄ mycket!

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Det lÄter iofs vÀldigt förklarligt. Detta innebÀr att jag mÄste uppgradera till Reason 4 om jag vill fortsÀtta spreta i nya datorn med det hÀr projektet. Tack sÄ mycket!

Record har stöd för fler kÀrnor. Reason 4 har inte det stödet.

Vad hade du för processor i gamla datorn och vad har du för processor nu?

Jag bytte frÄn en 3ghz P4 till en 5i pÄ 2.66 ochRreason fick trots att den bara gÄr pÄ en kÀrna en rejÀl prestanda skjuts jÀmfört med min gamla processor.

Redigerat av drloop
Postat

Och med Record för du ocksĂ„ stöd för hur mĂ„nga kanaler du vill, utan serikoppling! 🙂

Postat

IntelŸ Core2 CPU 6600 2.40Ghz - I gamla datorn och nu Àr det alltsÄ Intel Core i5 750 Quadcore

4x2.66 GHz // 8MB cache)-

Jag har svÄrt att förstÄ det dÀr sprÄket men det ser ut som att nya datorn inte borde ha nÄgra problem med Reason 3.0 pga av processorn.

Postat
Intel¼ Core™2 CPU 6600 2.40Ghz - I gamla datorn
ÅhĂ„, dĂ„ nyttjade du ocksĂ„ bara en av tvĂ„ kĂ€rnor i den gamla datorn. Men - jag hĂ„ller med dig om att det inte verkar vara orsaken till problemet.

Jag har ingen Win7-dator nÀra till hands, annars kunde jag ha testat att köra in Reason3 och se om det helt enkelt inte funkar under Win7.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.