Jump to content
Annons

Leter efter en artist jag sett på TV


Memphis

Recommended Posts

Tja.

Såg en dokumentär på Svt runt Jul som handlade om en känd sångare från Skottland eller Irland e jag hyfsat säker på.

Han hade otroligt skön och varm sångröst och jag skulle vilja höra mer musik av honom men kommer inte ihåg vad han hette.

Dokumentären följde honom när han i något engångprojekt satte ihop en stor grupp musiker som övade in gamla folkvisor och andra låtar och framförde avslutningsvis detta på en koncert i en stor kyrka.

Han pratade mycket om hans uppväxt där och om bandet han spelat i - som också är känt, typ pop/rock tror jag.

Han spelade gitarr, var runt 40-45 år och var (iallfall just då) skäggig. 😛 Någon som såg dokumentären eller bara kan ha någon aning?

Mvh Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

haha, hittade vem det var. Var ju Sting! 😛 Kände inte igen honom eftersom han hade skägg.

Och han är ju visst från England men tänkte på Irland eftersom det var Irländsk musik de spelade i dokumentären.

Har aldrig lyssnat direkt på Sting utan bara hört nån låt sådär.

Men gött kött, då var jakten snabbt avslutad. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skrev vi visst inläggen samtidigt och mitt hamnade innan, men yepp, det var Sting! 😄

Hade du inte skrivit att du trodde att sångaren var från Skottland eller Irland så hade jag nog skrivit Sting tidigare. Satt och tänkte på alla möjliga irländare och skottar men kom inte på någon i den ungefärliga åldern som varit på TV nyligen, Sting är dock betydligt äldre än 40-45.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...