Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vet nÄgon vem som mixat Salems skivor? Tar gÀrna ocksÄ emot tips om andra mixare ocksÄ, gillade Salems grejer sÄ dÀrav frÄgan angÄende honom.. Vet ju att han producerat sjÀlv men tar han hjÀlp med mix?

Annons
Postat

Ofta gÄr ju producentrollen och mixrollen in i varandra. Jag antar att han Àven mixar sjÀlv dÄ han stÄr som producent.

Postat

Han har ju kontrakt med EMI sÄ det Àr bara att försöka lista ut deras samarbetspartner sÄ Àr du nog nÀra ett svar gÀllande mixning/mastring och annat :rolleyes:

Postat

Har nya Logic special hemma nu. Har redan lÀst igenom den och i den stÄr det en lÄng intervju med Salem om hur han jobbar med Logic. Kan tipsa om den eftersom den var GRYMT BRA! Men svaret Àr att han spelar in med lurarna och anvÀnder inte ens monitorer. SÄ han skickar sina inspelningar till nÄgon som mixar det. StÄr dock inte vem.

Postat
Har nya Logic special hemma nu. Har redan lÀst igenom den och i den stÄr det en lÄng intervju med Salem om hur han jobbar med Logic. Kan tipsa om den eftersom den var GRYMT BRA! Men svaret Àr att han spelar in med lurarna och anvÀnder inte ens monitorer. SÄ han skickar sina inspelningar till nÄgon som mixar det. StÄr dock inte vem.

Ah tack för ditt och de andra svaren! Jag gissade att det kunde vara sĂ„. MĂ„nga lĂ€mnar ju bort för mix Ă€ven om de producerar sjĂ€lva. Fast sen lĂ€ste jag nĂ„gon som skrev att han mixade sjĂ€lv ocksĂ„ sĂ„ det var lite förvirrat, fĂ„r försöka fĂ„ tag i honom helt enkelt och frĂ„ga 😉

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Jag jobbar som ljudtekniker och en gÄng nÀr salem spelade i sundsvall sÄ var jag med och satte upp prylarna. dÄ hade deras mixare ett enormt analogt bord och inte ett digitalt.. det var riktigt skönt och mjukt ljud vid den spelningen.

Redigerat av secure

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.