Jump to content
Annons

MP3/Flac/Wav spelare som klarar 24 bitar?


hegobald

Recommended Posts

Har ni några bra tips på nån välljudande liten mp3-spelare som bör uppfylla följande krav.

1. Mp3 samt Flac eller Wav

2. Klara av 24 bitars upplösning.

3. Minst 2 GB lagringsutrymme

4. Välljudande.. alltså främst lågt brus samt klara av att driva en last på åtminstone 30 Ohm utan att sucka.

Nåå.. Vilken är din favorit-mp3 spelare?

Mvh och Glad Påsk!

//Hegobald

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

iPod nano lirar 24-bit AIFF och WAV.

Bra hörlursförstärkare med god dynamik/SNR.

Den lirar visserligen inte Flac, men du kan kanske batch-konvertera dem till Apple Lossless (liknande format för mindre filer och förlustfritt ljud, om än propietärt format).

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset Linus. Jo jag anade att Apples prylar låg bra till.. Flac är inget problem egentligen så länge den klarar något PCM format.. Wav duger utmärkt.. Bra att den också har AIFF då jag i bland råkar sitta vid en Mac då jag sparar ner.. Den vill ju ogärna spara Wav vad jag förstår? 😏 Dessutom har ju Nanon ett behändigt format också.. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Mediamarkt har sänkt priset på 8gb versionen till 1100 för nanon.

EDIT: om inte mina ögon misstog sig idag.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok.. Tack för tipset... Fast jag betalar gärna ett par hundra extra för att få lyssna på den först 😉

Föresten.. Var hittar man specen att den klarar 24 bitar? det jag hittar är detta http://www.apple.com/se/ipodnano/specs.html

Mediamarkt har sänkt priset på 8gb versionen till 1100 för nanon.

EDIT: om inte mina ögon misstog sig idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga fler tips?

I och med att du har 24bit som krav är det nog ganska ont om spelare.

Den bästa om du kan klara dig under 24bit är enligt min mening Sandisks egna Sansa spelare. Jag kör en Sansa Clip+ 8GB och den har extremt bra ljud, plus att den spelar det mesta du stoppar i den. Men stoppet är tyvärr vid 18bit. Plus att du kommer ifrån skit iTunes och kan köra den som vanlig USB enhet. Bara att dra och släppa filer 😄

http://www.sandisk.com/consumer-products/m...sa-players.aspx

Redigerat av Pesek
Link to comment
Dela på andra sajter

Plus att du kommer ifrån skit iTunes och kan köra den som vanlig USB enhet. Bara att dra och släppa filer 😄

Men om det blir nano finns det program som ersätter iTunes och är både gratis / smidiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...