Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag kan göra nÀstan vad som helst, bygga kakelugnar, reparera dieselmotorer, spela gitarr, komponera vÀrldens bÀsta lÄtar, spela in fina ljud, laga mat, avla vackra barn, segla jorden runt, tamefan vad som helst. Men att rippa en cd-skiva till MP3 och sen lÀgga ut det pÄ nÀtet det Àr omöjligt för mig, jag mÄste helt enkelt vara helt rutten i skallen. Jag har i över ett dygn oavbrutet försökt nu, kÀnner att jag vill bara spÄy och ta livet av mig, sÄ j-a förbannad blir jag pÄ datorn och mig sjÀlv. Vanmakternas vanmakt. För ca ett Är sen kunde jag det hÀr, ju mer jag hÄller pÄ, ju omöjligare blir det. Har nog haft fem, sex olika ripp-program i datorn, det har funkat enstaka ggr, nu Àr det totalstopp.

Jag har nu senast anvÀnt Windows Mediaplayer för att rippa. Efter tre timmar jÀvlande igÄr fick jag igÄng rippandet av mina nymastrade visor, som jag först brÀndt pÄ cd i förrgÄr. Sen stÄr det "rippar till bibliotek"... Efter ett dygns letande hittar frun lÄtjÀvlarna i bibliotekshelvetet, det knepiga Àr att det stÄr "okÀnt album, plus ett datum, 26 februari, plus attt alla lÄt-titlarna stÄr prydligt utskrivna. Datum och titlar har alltsÄ snappats upp frÄn en tidigare omastrad version, helt obegripligt, jag har inte skrivit ett ord om titlar.

Försökte döpa om albumet i nÄgra timmar, en struntsak för en normaltreÄring, men för mig fullstÀndigt omöjligt. det kan endast heta okÀnt album 10.02.26 fast jag rippar det idag. jag har höger och vÀnsterklickat mig blÄ pÄ allt i hela jÀvkla vÀrlden

Och det ,mest omöjliga Àr att frÄn studios hemsida (eller speedyshare) blÀddra sig in i mediaspelarens satans fuckin bibliotek, det gÄr inte, lÄtarna existerar inte den vÀgen. KÀnner att jag helt vill lÀgga ner det hÀr med musik pga det hÀr. Att rippa och lÀgga ut en lÄt innebÀr för mig 10 ggr sÄ mycket jobb som att komponera och spela in hela jÀvla lÄten, och att skicka efter mikrofoner och all skit ifrÄn england o tyskland o musikbörsens mormors fan i helbvetet.

Var kan man bestÀlla avlivning? Gas, piller, elektrisk stol, hÀngning, drÀnkning, yxa eller pistol?

Annons
  • Svar 65
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

PopulÀra dagar

Postat mest i detta Àmne

Postat

Ladda hem iTunes. http://www.apple.com/se/itunes/

Installera.

Starta iTunes.

Stoppa sen i din cd (dvs ditt egen tillverkade (om jag förstod det rÀtt))

Skriv i titlar, vad skivan heter, osv.

Se till att Import stÄr pÄ mp3 (vÀlj kvalité)

Importera till iTunes.

LÄtarna kommer att finnas i iTunes/cd-titel/mappen

(skicka ett PM till mig ifall du vill ha mer info)

ps: det krĂ€vs en man att kunna erkĂ€nna att han inte kan rippa mp3:or 😄

Postat
Ladda hem iTunes. http://www.apple.com/se/itunes/

Installera.

Starta iTunes.

Stoppa sen i din cd (dvs ditt egen tillverkade (om jag förstod det rÀtt))

Skriv i titlar, vad skivan heter, osv.

Se till att Import stÄr pÄ mp3 (vÀlj kvalité)

Importera till iTunes.

LÄtarna kommer att finnas i iTunes/cd-titel/mappen

(skicka ett PM till mig ifall du vill ha mer info)

ps: det krĂ€vs en man att kunna erkĂ€nna att han inte kan rippa mp3:or 🙂

Tack för bÄde tips o medkÀnsla. Jag skÀms som en pissig hund över hur dum jag Àr, men va fan, alla har vÀl sin blues och sina mysko spader. Jag har ju dessutom som jag skrev lÀtt för andra grejer. Jag kan tex Àven utan problem köra grÀvmaskiner, koka gröt och skotta snö och sprÀtta snorbusar pÄ gardinerna.

Fast iTunes... det Ă€r Ă€nnu en av mina fasansfulla skrĂ€cker som jag drömmer mardrömmar om. I iTunes har jag aldrig nĂ„nsit hittat en enda lĂ„t, fĂ„r panikĂ„ngest bara jag tĂ€nker pĂ„ det. Fast frun tycker det Ă€r skitenkelt, hon kan kanske hjĂ€lpa mig arma byfĂ„ns-idiot. 😄

Postat

Nu har jag gjort korstecken och startat uppdatering till senaste iTunes. Jag kÀnner skrÀcken, men bangar inte!

Postat

Vi hjĂ€lper dig om det behövs. Det finns pĂ„ tok för fĂ„ 50+ original hĂ€r pĂ„ forumet 😉

/Johan

Postat

Vi Àr fÄ men ack sÄ kloka!

:-)

drloop (oregistrerad)
Postat
Vi Àr fÄ men ack sÄ kloka!

:-)

hÀhÀ

Postat

Uppladdningen gick bra till ca en tredjdel, sen stod det bara och tuggade, gick inte att avbryta, ingenting. Startade om datorn googlad fram iTunes download o började om, nu gick det bra, sen sa datorn att det avbröts, det fanns redan en nyare version i datorn Àn den jag nyss laddat ner. Pust & stön...

drloop (oregistrerad)
Postat
Aha, Ätminstone en till Äldring i forumet!

Äldring... hÀhÀ det hÀr blir bara bÀttre och bÀttre.

BurninSven (oregistrerad)
Postat

Testa att lira över det till en sÄn dÀr Mp3 spelare direkt sen Àr det vÀl bara att skicka över det till datorn frÄn den sÄ det ju klart Mp3 pÄ en gÄng.

Postat

Nu har jag Àntligen fÄtt igÄng senaste iTunes. Stoppade i cdn som börjar importeras och har konstaterat att det inte gÄr att byta namn, LÄtarna kan endast hitta nr1 nr2 osv. Skitbra.

Postat
Nu har jag Àntligen fÄtt igÄng senaste iTunes. Stoppade i cdn som börjar importeras och har konstaterat att det inte gÄr att byta namn, LÄtarna kan endast hitta nr1 nr2 osv. Skitbra.

Det Àr vÀl bara att dra dom till skrivbordet och Àndra namn dÀr?

Postat

Underbar humor och ton gitarren! 😉😄

Jag Ă€r ovanligt intelligent enligt tester, jĂ€ttekreativ och grejer, men jag kan köra fast i massor med grejer som barn klarar av liksom, sĂ„ skĂ€ms inte, du Ă€r inte ensam 😄 :D

Hatar Itunes dock, med deras transkodes och grejer 🙂

NĂ„n hĂ€r tipsade om Lame drop, vet inte om det funkar för CDrippning, men sjukt smidigt program, tĂ€nk om program var sĂ„ enkla 🙂

Postat

Gillar ocksĂ„ din fruktansvĂ€rda envishet om du misslyckat trilskas pĂ„ egen hand i 2 dar innan du trotsar könsrollen och er om hjĂ€lp 😉 "Kan sjĂ€lv!" 😄 Kul att du bjuder pĂ„ dig, folk brukar vara sĂ„ jĂ€vla rĂ€dda annars 😄

Postat
Det Àr vÀl bara att dra dom till skrivbordet och Àndra namn dÀr?

Ska jag behöva dra lÄtarna ut ur prpgrammet till skrivbordet för att kunna Àndra namn? Sanslöst! Det tar ju timtal av det korta liv jag har kvar att leva.

Frun kom hem, efter nÀstan en timme lyckades hon byta namnen. Men hur fan man ska kunna rippa till mp3 fattade inte hon heller. Jag tycker det hÀr Àr rena vansinnet, de som gör programmen mÄste gÄ pÄ rÄttgiftstjack.

Det ligger gamla lÄtar jag lyssnat pÄ miljoner ggr i iTunes oxÄ, nÀr försöker spela dem talar en skylt om att filerna Àr fel, eller att filerna inte finns eller att jag kan dra Ät helvete. Om inte lÄtarna Àr stulna pÄ internet gÄr det vÀl inte att spela dem, det finns vÀl en spÀrr för det.

Försökte nÄgonstans hitta nÄnting om att rippa till mp3, hittade ingenting om det. Det hÀr mÄste vara vÀrldens bÀsta program vad underbartt allt blev nu

HĂ€gglund (oregistrerad)
Postat

Jag vill hjÀlpa dig sÄ du vet hur du ska göra för att bestÀmma vars filerna hamnar.

Vilket rip-program anvÀnder du?

HĂ€gglund (oregistrerad)
Postat (redigerat)

LÄt-titlar brukar finnas med bÄde i filnamnet och Àven meta-data. För att Àndra filnamnet vÀnsterklickar man pÄ filens namn i mappen och skriver det namn man vill ha.

För att Àndra meta-data sÄ högerklickar man pÄ filen och vÀljer egenskaper.

Redigerat av HĂ€gglund
Postat

Nu gör jag ett försök att ladda ner Lamedrop i stÀllet. Efter bara tvÄ klick stÄr det inte lÀngre nÄt om Lamedrop, nu laddar jag ner >Computer upfate i stÀllet. iTunes Àr exakt samma helvete som jag förestÀllde mig det förut, fast Ànnu vÀrre i senaste versionen. Frun tyckte förr det var pissenkelt att göra spellistor osv, nu begriper inte hon heller nÄnting.

Postat
Ska jag behöva dra lÄtarna ut ur prpgrammet till skrivbordet för att kunna Àndra namn? Sanslöst!

Det framstod ju som om du bara ville göra det pÄ ett fÄtal lÄtar dÄ Àr det ju inte sÄ jobbigt.

Om du gÄr in i iTunes instÀllningar sÄ finns det en hel del mestadels sjÀlvförklarande instÀllningar som du kan prova för att Ästadkomma det du vill.

HĂ€gglund (oregistrerad)
Postat

Ladda ner WinLAME sĂ„ ska jag lĂ€ra dig hur den fungerar. Den Ă€r jĂ€ttesimpel. 🙂

Postat
Ladda ner WinLAME sĂ„ ska jag lĂ€ra dig hur den fungerar. Den Ă€r jĂ€ttesimpel. 🙂

Kör den nu... NÀr jag började ladda ner Lamedrops otroligt enkla program fick jag visst 20 andra program med ocksÄ vare sig jag ville eller inte. Allt det hÀr Àr som en usel Nils Poppefilm

HĂ€gglund (oregistrerad)
Postat

Innan du börjar sÄ mÄste jag frÄga om du hittar till mappen dÀr filerna ligger som du vill konvertera.

Postat

Nu har jag laddat ner den, det gick fort. Men att öppna den gÄr inte. Det hÀnder inte ett skit varken pÄ enkel eller dubbelklick

Vanmakt.

HĂ€gglund (oregistrerad)
Postat
Nu har jag laddat ner den, det gick fort. Men att öppna den gÄr inte. Det hÀnder inte ett skit varken pÄ enkel eller dubbelklick

Vanmakt.

Har du installerat det?

Postat
Innan du börjar sÄ mÄste jag frÄga om du hittar till mappen dÀr filerna ligger som du vill konvertera.

Filerna ligger pÄ cd. Jag flyttar dem alltid sÄ frÄn portan. NÀr jag sÄ kommer till min underbara dator Àr det totalstopp. All skaparglÀdje och ivrighet försvinner, det Àr som att slÄss med lera.

HĂ€gglund (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Filerna ligger pÄ cd. Jag flyttar dem alltid sÄ frÄn portan. NÀr jag sÄ kommer till min underbara dator Àr det totalstopp. All skaparglÀdje och ivrighet försvinner, det Àr som att slÄss med lera.

Är det audio-CD (*.cda) eller Ă€r det data-CD (*.wav)?

Redigerat av HĂ€gglund
Postat
Är det audio-CD (*.cda) eller Ă€r det data-CD (*.wav)?

Hm... det Àr vÀl data-cd, billigaste skiten, de har funkat förr...

Nu fick jag igÄng programmet, men nu blir det samma grej som alltid, programmet hittar inte cd-skivan hur fan jag Àn gör. Det kanske Àr iTunes som har ensamrÀtt pÄ inmatade cd?

HĂ€gglund (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag tror du har cda-format pÄ cd-skivan eftersom det verkar vara en audioskiva. Innan du kan konvertera dom till mp3 sÄ mÄste du rippa dom till data-filer som tex wav.

Eller sÄ mÄste du ha ett rip-program som kan rippa direkt till mp3.

Redigerat av HĂ€gglund
HĂ€gglund (oregistrerad)
Postat

Om du har Nero sÄ rippar du cd-skivan med Nero Burning ROM. Under menyn Extras vÀljer du Save Tracks.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.