Dingbats Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Vad blir det för bågar, Dingis? Rätt stora coola tjocka svarta indieglasögon. Nej, ville bara korrigera ett uttalande.Innebär det att du blivit opererad eller fått ett träningsprogram för ögonen? Nej, bara tjocka jävla prisman. Ska du köpa bågar med lätt rundning Dingbats? Vet jag inte vad det är.
Dingbats Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 (redigerat) 😛 Jag vet! Hoppas det sporrar mig till att få bättre självförtroende för som det är nu så känner jag mig utklädd. EDIT: Alltså inte NU, men när jag provade dem. Får dem om två veckor. Redigerat 8 maj 2010 av Dingbats
Overkill Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Jag skulle vilja ha mina glasögon på heltid men ser för dåligt i dom för att det ska funka. Ser inte hundra med linserna heller, asdåligt på vänstra ögat är det. Blev väl fel vid undersökningen. Men ska nog köpa nya bättre som jag ser bra i till sommaren.
debatt Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Jag skulle vilja ha mina glasögon på heltid men ser för dåligt i dom för att det ska funka. Ser inte hundra med linserna heller, asdåligt på vänstra ögat är det. Blev väl fel vid undersökningen. Men ska nog köpa nya bättre som jag ser bra i till sommaren. Glasögon på heltid?
debatt Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Men vafan, debatt! Du har smittat mig! Nu har jag tappat rösten! Hur går det?
Dingbats Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Hur går det? Rösten är inte helt borta, men det kittlas i halsen och jag pratar svajigt.
debatt Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Det bränner och svider när jag försöker prata. Ovanligt symptom. Undrar om det kan vara överansträngd muskel, för skadar man en vad t.ex. och belastar den, så bränns det ju.
debatt Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Rösten är inte helt borta, men det kittlas i halsen och jag pratar svajigt. 🥰
debatt Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Såhär ser jag ut i mina glasögon 🥰 Vad är det i bakgrunden på bilden?
debatt Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Jag har fått basröst som en porrskådis. Det har inte jag. Jag fick det när det bröt ut för 6-7 veckor sedan, egentligen bara när jag vaknade första dagen.
Neosus Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Jag har fått basröst som en porrskådis. Du kanske har hamnat i eftermellanutbrottet ...eller vad det nu heter GHUHUHU 😆 🥰
Dingbats Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Det har inte jag.Jag fick det när det bröt ut för 6-7 veckor sedan, egentligen bara när jag vaknade första dagen. Har du vant dig av vid att läsa inläggen högt alltså? Provat rapsolja?
debatt Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Har du vant dig av vid att läsa inläggen högt alltså? Provat rapsolja? Ja, för längesedan. Nej, men olivolja. Skrev om det förut. Brändes i halsen, på sidorna mest. Onaturligt.
Dingbats Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Nej, men olivolja. Skrev om det förut. Brändes i halsen, på sidorna mest. Onaturligt. Ja, jag såg det. Tänkte att rapsolja kanske funkade annorlunda.
debatt Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Ja, jag såg det. Tänkte att rapsolja kanske funkade annorlunda. Såg på ett annat forum att en kille som tränade kroppen fick rådet att ta en sked olivolja, för att det var nyttigt (det hade inget med stämband att göra i det fallet). Men läste även på ett annat ställe att olivolja var välgörande mot torr strupe, så jag testade, mot torrheten. Att det brände som om jag var satt i brand fattar jag inte. Hur är det biologiskt möjligt?
debatt Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Djävulen på besök. Förmodligen. Trodde olivoljan skulle fatta eld. Läste att om man har reflux-sjukdom, dvs. får sura uppstötningar eller liknande, t.ex. när man böjer sig framåt och lyfter tungt eller liknande (eller som när man kräks och det smakar gul galla), så är magsaften så starkt frätande att den kan bränna sönder matstrupe, luftstrupe och stämband utan vidare. Hade jag ingen aning om!!
debatt Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Nånstans måste jag ju ha fått såren i strupen ifrån, för helt uppenbart handlar det om sår som svider när det kommer vätska och sådant i dem. 1) att viruset eller bakterierna tuggat i sig vävnad 2) att magsaft kommer upp den vägen och frätt på vävnad 3) att jag råkat få i mig maskindiskmedel av misstag i nån fylld kopp varm choklad e.d.
Recommended Posts