debatt Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Ja de som kan. Jag fejkar med vanligt plektrum. Lappen ligger i sängen just nu 😉 Hur lång är den?
slejnard Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Hur lång är den? Hämtade måttband. 77 cm med spända strängar Ser hemmabyggd ut men det står "London Selmer England"
debatt Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Lap slide guitars, the first developed, which use a similar sound box to a Spanish guitar. These were originally called Hawaiian guitars and included versions that had a factory raised nut, but also included Spanish guitars with a nut extender. Resonator guitars, particularly those with square necks, but would include round neck versions with a raised nut. Electric lap steel guitars, which include the first commercially successful solid body instruments. These were originally marketed as Electric Hawaiian guitars. There are two types: one that sits on the musician's lap and a second version that has legs and was called a console version, but did not include pedals or knee levers. Electric lap steels are typically made with six to ten strings
debatt Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Hämtade måttband. 77 cm med spända strängar Ser hemmabyggd ut men det står "London Selmer England" Det ska nog vara Selmer London, England. Klarinettmärke bl.a. Verkar bra!
debatt Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 (redigerat) Här en Selmer lap steel gitarr från 1949, med en Truvoice TV8 förstärkare. Redigerat 8 maj 2010 av debatt
slejnard Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Står alla tre orden med samma typsnitt? Nej. Samma runda logga som din bild. Benvit, sliten och har liknar en fyrkantig triangel-rektangel ( ) i formen. Smalare uppe. Så här är formen: http://www.guitariste.com/forums/photos/19719-1-big.jpg Alltså bara lånad.
slejnard Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Här en Selmer lap steel gitarr från 1949, med en Truvoice TV8 förstärkare. Läckert!
debatt Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Nu kommer snart en länk till ett bra band, som har med Lap steel gitarr!
debatt Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 (redigerat) Nej, videon var spärrad av upphovsrättsliga skäl. Tänkte på Robert Randolph Family Band. Här ett annat klipp med dem då: Redigerat 8 maj 2010 av debatt
slejnard Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Fast gillar det mer i amerikansk country.. http://www.youtube.com/watch?v=ZUWjxG8hGAA...laynext_from=ML
SadamJR Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Seasick Steve spelar med en ensträngs lap steel. Det kanske kunde va nåt för mej.
SadamJR Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Var och handlade tidigare. Beställde en taxi hem. Sa att jag ville ha en bil till Willys. Fick frågan, och varifrån vill du åka? Är det mej det är fel på?
Dingbats Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Var och handlade tidigare. Beställde en taxi hem. Sa att jag ville ha en bil till Willys. Fick frågan, och varifrån vill du åka? Är det mej det är fel på? Nej, det är den partiarkala världsordningen.
debatt Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Var och handlade tidigare. Beställde en taxi hem. Sa att jag ville ha en bil till Willys. Fick frågan, och varifrån vill du åka? Är det mej det är fel på? Märkligt att du tar upp detta just nu. Jag var med mamma på cancerkoll i veckan. Hon lånar min mobil och ringer efter taxi. När de frågar så är det intresserade av var taxibilen ska lämna av dig och inte var du står f.n. "Var vill du ha en bil till?" betyder tydligen numera, "Vart vill du åka?" Sedan kommer frågan, och var finns du?
slejnard Postat 8 maj 2010 Postat 8 maj 2010 Hehehe..prolog i girot nu 😄 ! Ser fram emot tour de france senare i år 🙂
Recommended Posts