Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 13,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Dingbats

2020

• Neosus

1668

• Overkill

1613

• Memphis

1514

Postat

Lap slide guitars, the first developed, which use a similar sound box to a Spanish guitar. These were originally called Hawaiian guitars and included versions that had a factory raised nut, but also included Spanish guitars with a nut extender.

Resonator guitars, particularly those with square necks, but would include round neck versions with a raised nut.

Electric lap steel guitars, which include the first commercially successful solid body instruments. These were originally marketed as Electric Hawaiian guitars. There are two types: one that sits on the musician's lap and a second version that has legs and was called a console version, but did not include pedals or knee levers. Electric lap steels are typically made with six to ten strings

Postat
Hämtade måttband. 77 cm med spända strängar :rolleyes:

Ser hemmabyggd ut men det står "London Selmer England"

Det ska nog vara Selmer London, England.

Klarinettmärke bl.a.

Verkar bra!

Postat (redigerat)

t8c1.jpeg

Här en Selmer lap steel gitarr från 1949, med en Truvoice TV8 förstärkare.

Redigerat av debatt
Postat (redigerat)

Nej, videon var spärrad av upphovsrättsliga skäl.

Tänkte på Robert Randolph Family Band.

Här ett annat klipp med dem då:

Redigerat av debatt
Postat

Var och handlade tidigare. Beställde en taxi hem. Sa att jag ville ha en bil till Willys. Fick frågan, och varifrån vill du åka? Är det mej det är fel på?

Postat
Var och handlade tidigare. Beställde en taxi hem. Sa att jag ville ha en bil till Willys. Fick frågan, och varifrån vill du åka? Är det mej det är fel på?

Nej, det är den partiarkala världsordningen.

Postat

Märkligt att du tar upp detta just nu. Jag var med mamma på cancerkoll i veckan. Hon lånar min mobil och ringer efter taxi.

När de frågar så är det intresserade av var taxibilen ska lämna av dig och inte var du står f.n.

"Var vill du ha en bil till?" betyder tydligen numera, "Vart vill du åka?"

Sedan kommer frågan, och var finns du?

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.