Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 13,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Dingbats

2020

• Neosus

1668

• Overkill

1613

• Memphis

1514

Postat

😲 Så kan man också göra om man inte gillar telefonförsäljare. 😛

Cure> Jag har nog haft för mycket fritid idag.

<Cure> Det ringde en telefonförsäljare i morse. Han presenterade sig med för- och efternamn och vilket företag han arbetade för. Han ville sälja något telefonabonnemang. Jag sa att jag var upptagen och bad honom ringa upp lite senare. När han lagt på söker jag på hans namn på internet men hittar inget skoj, så jag ringer folkbokföringen istället och tar reda på hans adress och personnummer.

<Cure> Två timmar senare ringer snubben igen. Det gällde tydligen något specialerbjudande från Tele2. Jag säger att jag tar erbjudandet. Då säger han att han kommer spela in på band ett muntligt avtal. Han börjar med att fråga mitt namn, varvid jag säger mitt namn.

<Cure> Sedan ska jag läsa upp mitt personnummer. Då läser jag upp försäljarens personnummer. Det blir lite tyst i luren några sekunder, men snart fortsätter han med avtalet. Till sist ska jag säga min adress och självklart säger jag då försäljarens adress. Det är tyst i luren i 10 sekunder innan *jag* säger "Då kopplar vi in dig så snart vi kan."

<Cure> Det är helt tyst i 10 sekunder innan försäljaren svarar med "Jag ska inte köpa något abonnemang?"

<Cure> "Kunde du inte sagt det tidigare?" frågar jag. "Onödigt att du slösar min tid så här." Återigen 10 sekunders tystnad och snabba andetag i luren hörs. Sedan hör man bara ett <klick>.

<Cure> Konstig snubbe.

<Cure> Nu tillbringar jag resten av dan med att beställa massa saker i hans namn ur dagens reklamhäften som kom i morse.

<Cure> Hoppas han gillar sin prenumeration på utländska frimärken för endast 99 spänn i månaden.

Postat
😲 Så kan man också göra om man inte gillar telefonförsäljare. 😛

Cure> Jag har nog haft för mycket fritid idag.

<Cure> Det ringde en telefonförsäljare i morse. Han presenterade sig med för- och efternamn och vilket företag han arbetade för. Han ville sälja något telefonabonnemang. Jag sa att jag var upptagen och bad honom ringa upp lite senare. När han lagt på söker jag på hans namn på internet men hittar inget skoj, så jag ringer folkbokföringen istället och tar reda på hans adress och personnummer.

<Cure> Två timmar senare ringer snubben igen. Det gällde tydligen något specialerbjudande från Tele2. Jag säger att jag tar erbjudandet. Då säger han att han kommer spela in på band ett muntligt avtal. Han börjar med att fråga mitt namn, varvid jag säger mitt namn.

<Cure> Sedan ska jag läsa upp mitt personnummer. Då läser jag upp försäljarens personnummer. Det blir lite tyst i luren några sekunder, men snart fortsätter han med avtalet. Till sist ska jag säga min adress och självklart säger jag då försäljarens adress. Det är tyst i luren i 10 sekunder innan *jag* säger "Då kopplar vi in dig så snart vi kan."

<Cure> Det är helt tyst i 10 sekunder innan försäljaren svarar med "Jag ska inte köpa något abonnemang?"

<Cure> "Kunde du inte sagt det tidigare?" frågar jag. "Onödigt att du slösar min tid så här." Återigen 10 sekunders tystnad och snabba andetag i luren hörs. Sedan hör man bara ett <klick>.

<Cure> Konstig snubbe.

<Cure> Nu tillbringar jag resten av dan med att beställa massa saker i hans namn ur dagens reklamhäften som kom i morse.

<Cure> Hoppas han gillar sin prenumeration på utländska frimärken för endast 99 spänn i månaden.

HAHA 😛

Postat

Men hitta på nått då.

Jag ska snart laga mat me polare. Liksom man får ju göra nått bara, inte bara slöa.

Postat

Har nyss köpt paintball-bollar! 2000st! Jäklar va mycket det var. xD Imorn ska det matas! 😲

Postat

Nej. Vi andra med lite vett och etikett omgås inte i kretsar där det förkommer alkholhaltiga drycker. 😠

😛

Nämen, ska på paintbollen kl typ halv 8 på morgonen så tänkte ta det lungt ikväll. 😄

Postat

Har hört/sätt om att det ska vara demonstration idag. Är det alltid det runt Valborg? 😛 Är det om något speciellt eller får man demonstrera lite som man vill?

Postat
1 maj är demonstrationsdag. Jag tycker mest det är lame och meningslöst.

Nej det är viktigt att krossa kapitalet för fan! UPP TILL KAMP

1390212137_65333bd924_o.jpg

Postat
1 maj är demonstrationsdag. Jag tycker mest det är lame och meningslöst.

Aha. 😠

/Oallmänbildat mehä. 😛

Postat (redigerat)

😄 omg omg 😮

Jag åt nyss en kaka... 😮

PÅ.. En... Toooorgrgrssdag! 😠

edit, mäh, ninja, blev inte like kul då. 😛 om det nu var det alls.. xD

Redigerat av Memphis
Postat
Var skulle den varit då? 😠

Tänkte liksom att du skrev att du var mest kommunist, och så gjorde jag värsta chocksmilysarna, som ni då skulle tro var riktat till dig, fast så var dom riktat till att jag nyss ätit en kaka. .. Mäh! haha 😛

xD

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.