Memphis Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 😲 Så kan man också göra om man inte gillar telefonförsäljare. 😛 Cure> Jag har nog haft för mycket fritid idag. <Cure> Det ringde en telefonförsäljare i morse. Han presenterade sig med för- och efternamn och vilket företag han arbetade för. Han ville sälja något telefonabonnemang. Jag sa att jag var upptagen och bad honom ringa upp lite senare. När han lagt på söker jag på hans namn på internet men hittar inget skoj, så jag ringer folkbokföringen istället och tar reda på hans adress och personnummer. <Cure> Två timmar senare ringer snubben igen. Det gällde tydligen något specialerbjudande från Tele2. Jag säger att jag tar erbjudandet. Då säger han att han kommer spela in på band ett muntligt avtal. Han börjar med att fråga mitt namn, varvid jag säger mitt namn. <Cure> Sedan ska jag läsa upp mitt personnummer. Då läser jag upp försäljarens personnummer. Det blir lite tyst i luren några sekunder, men snart fortsätter han med avtalet. Till sist ska jag säga min adress och självklart säger jag då försäljarens adress. Det är tyst i luren i 10 sekunder innan *jag* säger "Då kopplar vi in dig så snart vi kan." <Cure> Det är helt tyst i 10 sekunder innan försäljaren svarar med "Jag ska inte köpa något abonnemang?" <Cure> "Kunde du inte sagt det tidigare?" frågar jag. "Onödigt att du slösar min tid så här." Återigen 10 sekunders tystnad och snabba andetag i luren hörs. Sedan hör man bara ett <klick>. <Cure> Konstig snubbe. <Cure> Nu tillbringar jag resten av dan med att beställa massa saker i hans namn ur dagens reklamhäften som kom i morse. <Cure> Hoppas han gillar sin prenumeration på utländska frimärken för endast 99 spänn i månaden.
debatt Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Cure, det var dom som hade en hit när sångaren befann sig inne i en låda och sjöng, va?!
Fidden Postat 1 maj 2010 Trådstartare Postat 1 maj 2010 😲 Så kan man också göra om man inte gillar telefonförsäljare. 😛 Cure> Jag har nog haft för mycket fritid idag. <Cure> Det ringde en telefonförsäljare i morse. Han presenterade sig med för- och efternamn och vilket företag han arbetade för. Han ville sälja något telefonabonnemang. Jag sa att jag var upptagen och bad honom ringa upp lite senare. När han lagt på söker jag på hans namn på internet men hittar inget skoj, så jag ringer folkbokföringen istället och tar reda på hans adress och personnummer. <Cure> Två timmar senare ringer snubben igen. Det gällde tydligen något specialerbjudande från Tele2. Jag säger att jag tar erbjudandet. Då säger han att han kommer spela in på band ett muntligt avtal. Han börjar med att fråga mitt namn, varvid jag säger mitt namn. <Cure> Sedan ska jag läsa upp mitt personnummer. Då läser jag upp försäljarens personnummer. Det blir lite tyst i luren några sekunder, men snart fortsätter han med avtalet. Till sist ska jag säga min adress och självklart säger jag då försäljarens adress. Det är tyst i luren i 10 sekunder innan *jag* säger "Då kopplar vi in dig så snart vi kan." <Cure> Det är helt tyst i 10 sekunder innan försäljaren svarar med "Jag ska inte köpa något abonnemang?" <Cure> "Kunde du inte sagt det tidigare?" frågar jag. "Onödigt att du slösar min tid så här." Återigen 10 sekunders tystnad och snabba andetag i luren hörs. Sedan hör man bara ett <klick>. <Cure> Konstig snubbe. <Cure> Nu tillbringar jag resten av dan med att beställa massa saker i hans namn ur dagens reklamhäften som kom i morse. <Cure> Hoppas han gillar sin prenumeration på utländska frimärken för endast 99 spänn i månaden. HAHA 😛
Dingbats Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Det är ju en jävla tur att man inte är sjukt jävla ful iaf.
Memphis Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Det är ju en jävla tur att man inte är sjukt jävla ful iaf. 😲
Memphis Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Men hitta på nått då. Jag ska snart laga mat me polare. Liksom man får ju göra nått bara, inte bara slöa.
Memphis Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Har nyss köpt paintball-bollar! 2000st! Jäklar va mycket det var. xD Imorn ska det matas! 😲
Memphis Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Nej. Vi andra med lite vett och etikett omgås inte i kretsar där det förkommer alkholhaltiga drycker. 😠 😛 Nämen, ska på paintbollen kl typ halv 8 på morgonen så tänkte ta det lungt ikväll. 😄
Memphis Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Har hört/sätt om att det ska vara demonstration idag. Är det alltid det runt Valborg? 😛 Är det om något speciellt eller får man demonstrera lite som man vill?
Overkill Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 1 maj är demonstrationsdag. Jag tycker mest det är lame och meningslöst.
Dingbats Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 1 maj är demonstrationsdag. Jag tycker mest det är lame och meningslöst. Nej det är viktigt att krossa kapitalet för fan! UPP TILL KAMP
Memphis Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 1 maj är demonstrationsdag. Jag tycker mest det är lame och meningslöst. Aha. 😠 /Oallmänbildat mehä. 😛
Dingbats Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 (redigerat) Då är det klasskamp för hela köret hemma hos er antar jag. Redigerat 1 maj 2010 av Dingbats
Memphis Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 (redigerat) 😄 omg omg 😮 Jag åt nyss en kaka... 😮 PÅ.. En... Toooorgrgrssdag! 😠 edit, mäh, ninja, blev inte like kul då. 😛 om det nu var det alls.. xD Redigerat 1 maj 2010 av Memphis
Pazo Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Då är det klasskamp för hela köret hemma hos er antar jag. Nä. Men hos sandra och marcus hade vi de 😛
Memphis Postat 1 maj 2010 Postat 1 maj 2010 Var skulle den varit då? 😠 Tänkte liksom att du skrev att du var mest kommunist, och så gjorde jag värsta chocksmilysarna, som ni då skulle tro var riktat till dig, fast så var dom riktat till att jag nyss ätit en kaka. .. Mäh! haha 😛 xD
Recommended Posts