Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 13,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Dingbats

2020

• Neosus

1668

• Overkill

1613

• Memphis

1514

Postat

inte jag, men jag trodde det berodde på att jag inte hänger här så mycket om dagarna...

Postat
Så vad är den bästa strarakopian jag kan köpa för 2och2? Länk?

Strata är inte så bra. Det är bättre med riktiga gitarrer med riktiga gitarrsladdar.

Postat
Strata är inte så bra. Det är bättre med riktiga gitarrer med riktiga gitarrsladdar.

Har skrivit om att jag har problem med mina händer pga en nervsjukdom, och att jag behöver en extremt lätspelad gitarr. så vad är en riktig gitarr med riktiga gitarrsladdar som du ser det. Vad skulle funka för mej?

Postat
Har skrivit om att jag har problem med mina händer pga en nervsjukdom, och att jag behöver en extremt lätspelad gitarr. så vad är en riktig gitarr med riktiga gitarrsladdar som du ser det. Vad skulle funka för mej?

Det där var bara ett internskämt från förr.

Fast jag vet inte, Strator är väl inte de mest lättspelade. Hårdrocksgitarrer är väl generellt med lätta att hantera, typ Ibanez. Men då ska man ju gilla soundet också.

Postat (redigerat)

Seriöst tror jag att en spansk gitarr är bättre, just för att nylonsträngar är tjockare och att anläggningsytan mot fingertopparna därför blir större. Satsa på en lättspelad, dvs. en med låg aktion, dvs. där strängarna ligger relativt sett nära halsen, hela vägen ned.

Raimundo B-104 är en mycket bra sådan gitarr, i normalstorlek.

I svensk butik nu dyrare, men beställes med fördel från Radical Music Spanien.

Levin och Valencia kan finnas i prisklassen.

Alhambra är generellt mer svårspelade.

Att få det att låta elgitarr går ju ändå genom någon plugg (mjukvaruapplikation) i datorn.

Redigerat av debatt
Postat

debatt, varför kollade du inte på Chalmers Kortege-tåg? Det var roli. 😄 Men jävligt kallt och regnigt. 😄

Nu tog jag en kaffe för att värma mig. 🥰

Ska ut ikväll! 😮 Blir party party på Trädgårn! 😮

Postat
Seriöst tror jag att en spansk gitarr är bättre, just för att nylonsträngar är tjockare och att anläggningsytan mot fingertopparna därför blir större. Satsa på en lättspelad, dvs. en med låg aktion, dvs. där strängarna ligger relativt sett nära halsen, hela vägen ned.

Raimundo B-104 är en mycket bra sådan gitarr, i normalstorlek.

I svensk butik nu dyrare, men beställes med fördel från Radical Music Spanien.

Levin och Valencia kan finnas i prisklassen.

Alhambra är generellt mer svårspelade.

Att få det att låta elgitarr går ju ändå genom någon plugg (mjukvaruapplikation) i datorn.

Har syrrans nylonsträngade hemma. Det går inte så bra. Greppbrädan är för bred.

Postat
Mage, rygg eller sida?

rygg. mage verkar otroligt obekvämt på gränsen till livsfarligt. xD

Postat
Jag vet inte om det finns några gitarrer som bara klarar enkla komp.

Nä, men det finns väl gitarrer som är mer lättspelade än andra? Varför gör du dej dum?

Postat
rygg. mage verkar otroligt obekvämt på gränsen till livsfarligt. xD

Nu tänkte jag namedroppa nåt men kom inte på nåt passande.

Postat
Nä, men det finns väl gitarrer som är mer lättspelade än andra? Varför gör du dej dum?

Skillnad på dum och oerhört rolig hörru.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.