Dingbats Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 bättre det än att komma i soffan och somna i allt. Eller missa soffan och komma i saltkaret.
Dingbats Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 Vad tragiskt det vore om jag satt här och söp. Har nån sett till Pico förresten?
Fidden Postat 30 april 2010 Trådstartare Postat 30 april 2010 inte jag, men jag trodde det berodde på att jag inte hänger här så mycket om dagarna...
Dingbats Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 nu ska jag placera mig i badkaret. Sitta-/ligga-/ståe- -ndes?
SadamJR Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 Squier är väl ganska kända som de bästa Fenderkopiorna. Så vad är den bästa strarakopian jag kan köpa för 2och2? Länk?
Dingbats Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 Så vad är den bästa strarakopian jag kan köpa för 2och2? Länk? Strata är inte så bra. Det är bättre med riktiga gitarrer med riktiga gitarrsladdar.
Dingbats Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 Nämen jag vet inte. Den här går på två och åtta: http://www.musikbörsen.se/itempg.aspx?id=2...mp;artno=139258
Dingbats Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 hag hatror jag är på en pizzeria efeersom nån röker utan för förnster. men så ere inte.-
SadamJR Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 Strata är inte så bra. Det är bättre med riktiga gitarrer med riktiga gitarrsladdar. Har skrivit om att jag har problem med mina händer pga en nervsjukdom, och att jag behöver en extremt lätspelad gitarr. så vad är en riktig gitarr med riktiga gitarrsladdar som du ser det. Vad skulle funka för mej?
Dingbats Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 Har skrivit om att jag har problem med mina händer pga en nervsjukdom, och att jag behöver en extremt lätspelad gitarr. så vad är en riktig gitarr med riktiga gitarrsladdar som du ser det. Vad skulle funka för mej? Det där var bara ett internskämt från förr. Fast jag vet inte, Strator är väl inte de mest lättspelade. Hårdrocksgitarrer är väl generellt med lätta att hantera, typ Ibanez. Men då ska man ju gilla soundet också.
SadamJR Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 Vilka är alltså dom mest lättspelade, och billiga, elgitarrerna?
debatt Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 (redigerat) Har skrivit om att jag har problem med mina händer pga en nervsjukdom, och att jag behöver en extremt lätspelad gitarr. så vad är en riktig gitarr med riktiga gitarrsladdar som du ser det. Vad skulle funka för mej? Seriöst tror jag att en spansk gitarr är bättre, just för att nylonsträngar är tjockare och att anläggningsytan mot fingertopparna därför blir större. Satsa på en lättspelad, dvs. en med låg aktion, dvs. där strängarna ligger relativt sett nära halsen, hela vägen ned. Raimundo B-104 är en mycket bra sådan gitarr, i normalstorlek. I svensk butik nu dyrare, men beställes med fördel från Radical Music Spanien. Levin och Valencia kan finnas i prisklassen. Alhambra är generellt mer svårspelade. Att få det att låta elgitarr går ju ändå genom någon plugg (mjukvaruapplikation) i datorn. Redigerat 30 april 2010 av debatt
Dingbats Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 Jag vet inte om det finns några gitarrer som bara klarar enkla komp.
Memphis Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 debatt, varför kollade du inte på Chalmers Kortege-tåg? Det var roli. 😄 Men jävligt kallt och regnigt. 😄 Nu tog jag en kaffe för att värma mig. 🥰 Ska ut ikväll! 😮 Blir party party på Trädgårn! 😮
Memphis Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 ja, alltså , inte i en trädgård utan på trädgårn. 😄
Dingbats Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 ja, alltså , inte i en trädgård utan på trädgårn. 😄 trojantepå
SadamJR Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 Seriöst tror jag att en spansk gitarr är bättre, just för att nylonsträngar är tjockare och att anläggningsytan mot fingertopparna därför blir större. Satsa på en lättspelad, dvs. en med låg aktion, dvs. där strängarna ligger relativt sett nära halsen, hela vägen ned. Raimundo B-104 är en mycket bra sådan gitarr, i normalstorlek. I svensk butik nu dyrare, men beställes med fördel från Radical Music Spanien. Levin och Valencia kan finnas i prisklassen. Alhambra är generellt mer svårspelade. Att få det att låta elgitarr går ju ändå genom någon plugg (mjukvaruapplikation) i datorn. Har syrrans nylonsträngade hemma. Det går inte så bra. Greppbrädan är för bred.
Fidden Postat 30 april 2010 Trådstartare Postat 30 april 2010 Mage, rygg eller sida? rygg. mage verkar otroligt obekvämt på gränsen till livsfarligt. xD
SadamJR Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 Jag vet inte om det finns några gitarrer som bara klarar enkla komp. Nä, men det finns väl gitarrer som är mer lättspelade än andra? Varför gör du dej dum?
Dingbats Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 rygg. mage verkar otroligt obekvämt på gränsen till livsfarligt. xD Nu tänkte jag namedroppa nåt men kom inte på nåt passande.
Fidden Postat 30 april 2010 Trådstartare Postat 30 april 2010 jag droppade ganska mycket när jag klev upp.
Memphis Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 heeerrrååååååååochsåochsåochsåochsååsåsåsåsåsåsåså. 😄
Dingbats Postat 30 april 2010 Postat 30 april 2010 Nä, men det finns väl gitarrer som är mer lättspelade än andra? Varför gör du dej dum? Skillnad på dum och oerhört rolig hörru.
Recommended Posts