Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
En fråga...

om man får ett lönebesked som ska bestå av dels lön och dels sjukpenning från arbetsgivaren OCH från Försäkringskassan - kommer beloppet från Försäkringskassan på samma löneutbetalning, på pappret från arbetsgivaren alltså? Eller kommer det beloppet separat ifrån Försäkringskassan som försäkringskassan ska betala ut?

Till mej kom det separat. Dessutom blev det en eftersläpning med pengarna från försäkringskassan.

Annons
  • Svar 13,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Dingbats

2020

• Neosus

1668

• Overkill

1613

• Memphis

1514

Postat

Försäkringskassan skickar oxå sina utbetalningsbesked med bpost, så man kan ha pengarna på kontot flera dagar innan man får beskedet.

Postat
Inte jag heller. Nån som har knarkat? Sadam lär väl ha trippat syra en hel del i sina dar kan jag tänka mig.

Varför kan du tänka dej det?

Postat (redigerat)

Har programmerat hela kvällen, börjar få kläm på det. Blir film här nu, avslutar mitt Oceans-marathon me Oceans 13. :rolleyes:

Redigerat av Memphis
Postat
😮

Lycka till Slejjis.. :rolleyes:

Tack! Brukar ta det som det kommer. Efter kl 23.30 så finns det ändå ingen som bryr sig bland de alkoholstinna 😄 Det finns oftast "gäster" som vill sjunga nåt å då kan man vila 😄

SadamJR: Bb är för trumpeter å blås. Kör nåt dubstepp-exempel vetja

Postat
Tack! Brukar ta det som det kommer. Efter kl 23.30 så finns det ändå ingen som bryr sig bland de alkoholstinna 😮 Det finns oftast "gäster" som vill sjunga nåt å då kan man vila :rolleyes:

Hehe, okej. 😄

Herrå! 😄

Postat
Varför kan du tänka dej det?

Alla som var unga på sextio- och sjuttiotalen gjorde det. I synnerhet de som lyssnade på The Residents.

Postat
Försäkringskassan skickar oxå sina utbetalningsbesked med bpost, så man kan ha pengarna på kontot flera dagar innan man får beskedet.

Tack för beskedet. Jag har inte fått några pengar från FK nämligen. Arbetsgivaren ska ju skicka in pappren till FK, men det verkade nästan

som om arbetsgivaren inte visste om det, när jag sa det. På FKs webbsida står det att arbetsgivaren och inte den anställde ska göra det.

Sedan slutade jag indirekt på jobbet kanske man kan säga genom att inte anmäla fler arbetspass - kan man ändå få fortsatt sjukpenning från FK?

Postat
Alla som var unga på sextio- och sjuttiotalen gjorde det. I synnerhet de som lyssnade på The Residents.

Du glömde citationstecken runt Alla.

Postat
Inte jag heller. Nån som har knarkat? Sadam lär väl ha trippat syra en hel del i sina dar kan jag tänka mig.

Eftersom all medicin i stort sett medför akutbesök och inläggning för min del, så skulle knark vara ett 100% säkert självmord.

Postat
Eftersom all medicin i stort sett medför akutbesök och inläggning för min del, så skulle knark vara ett 100% säkert självmord.

Fast knark var inget farligt på den tiden.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.