SadamJR Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 En fråga...om man får ett lönebesked som ska bestå av dels lön och dels sjukpenning från arbetsgivaren OCH från Försäkringskassan - kommer beloppet från Försäkringskassan på samma löneutbetalning, på pappret från arbetsgivaren alltså? Eller kommer det beloppet separat ifrån Försäkringskassan som försäkringskassan ska betala ut? Till mej kom det separat. Dessutom blev det en eftersläpning med pengarna från försäkringskassan.
SadamJR Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 Försäkringskassan skickar oxå sina utbetalningsbesked med bpost, så man kan ha pengarna på kontot flera dagar innan man får beskedet.
slejnard Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 Jag citerade låttexter. Skönt att du förklarade 😆 Jag har aldrig knarkat
Dingbats Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 Inte jag heller. Nån som har knarkat? Sadam lär väl ha trippat syra en hel del i sina dar kan jag tänka mig.
slejnard Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 Försäkringskassan skickar oxå sina utbetalningsbesked med bpost, så man kan ha pengarna på kontot flera dagar innan man får beskedet. Sorry men jag läste Bb-post. Är inne på det ackordet nu.
Memphis Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 (redigerat) ...aldrig druckit alkohol heller 😄 Redigerat 29 april 2010 av Memphis
slejnard Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 På tal om hals Debatt, jag är i dålig form men ska vara trubadur 4 timmar imorn( + pauser förstås)...men det ordnar sig... ..nere vid piteÄlva...någerst. får bli allsång istället
SadamJR Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 Inte jag heller. Nån som har knarkat? Sadam lär väl ha trippat syra en hel del i sina dar kan jag tänka mig. Varför kan du tänka dej det?
SadamJR Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 Sorry men jag läste Bb-post. Är inne på det ackordet nu. Slugt. Nu är det numbers.
Memphis Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 (redigerat) Har programmerat hela kvällen, börjar få kläm på det. Blir film här nu, avslutar mitt Oceans-marathon me Oceans 13. Redigerat 29 april 2010 av Memphis
slejnard Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 😮 Lycka till Slejjis.. Tack! Brukar ta det som det kommer. Efter kl 23.30 så finns det ändå ingen som bryr sig bland de alkoholstinna 😄 Det finns oftast "gäster" som vill sjunga nåt å då kan man vila 😄 SadamJR: Bb är för trumpeter å blås. Kör nåt dubstepp-exempel vetja
Memphis Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 Tack! Brukar ta det som det kommer. Efter kl 23.30 så finns det ändå ingen som bryr sig bland de alkoholstinna 😮 Det finns oftast "gäster" som vill sjunga nåt å då kan man vila Hehe, okej. 😄 Herrå! 😄
Dingbats Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 Varför kan du tänka dej det? Alla som var unga på sextio- och sjuttiotalen gjorde det. I synnerhet de som lyssnade på The Residents.
debatt Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 Försäkringskassan skickar oxå sina utbetalningsbesked med bpost, så man kan ha pengarna på kontot flera dagar innan man får beskedet. Tack för beskedet. Jag har inte fått några pengar från FK nämligen. Arbetsgivaren ska ju skicka in pappren till FK, men det verkade nästan som om arbetsgivaren inte visste om det, när jag sa det. På FKs webbsida står det att arbetsgivaren och inte den anställde ska göra det. Sedan slutade jag indirekt på jobbet kanske man kan säga genom att inte anmäla fler arbetspass - kan man ändå få fortsatt sjukpenning från FK?
debatt Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 Alla som var unga på sextio- och sjuttiotalen gjorde det. I synnerhet de som lyssnade på The Residents. Du glömde citationstecken runt Alla.
Dingbats Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 Du glömde citationstecken runt Alla. Nej, jag är rätt säker på att alla knarkade järnet då.
debatt Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 Inte jag heller. Nån som har knarkat? Sadam lär väl ha trippat syra en hel del i sina dar kan jag tänka mig. Eftersom all medicin i stort sett medför akutbesök och inläggning för min del, så skulle knark vara ett 100% säkert självmord.
Dingbats Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 Eftersom all medicin i stort sett medför akutbesök och inläggning för min del, så skulle knark vara ett 100% säkert självmord. Fast knark var inget farligt på den tiden.
Recommended Posts