Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Hmm, jag har delvis löst mitt problem med ett reguljärt uttryck:

$body = preg_replace("/(http:\/\/[^\s]+)/", "<a target='_blank' href=\"$1\">$1</a>", $body);

Men bara delvis. Därför att punkt och mellanslag följer ju förstås med i addressen, och det vill jag ju inte... ☺️

Om du inte har nåt emot att fega ur så lär det väl vara ganska lätt att söka upp en korrekt regexp nånstans.

Annons
  • Svar 13,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Dingbats

2020

• Neosus

1668

• Overkill

1613

• Memphis

1514

Postat

Nu är mitt piano stämt, men en ton behöver tekniker för att fixas.

Fast att ena pedalen inte funkade lyckades jag fixa själv.

Postat (redigerat)

orka att en kompis råkade ta med min miniräknare igår, och han bor 9 mil härifrån... och nu e vi lediga fram till måndag så nu har jag en anledning att inte kunna plugga! 🙂

nemän måste väl ta till huvudräkning. .. 😆 ska bara levla upp min hjärna så jag kan multiplicera decimaltal. xD

Redigerat av Memphis
Postat
orka att en kompis råkade ta med min miniräknare igår, och han bor 9 mil härifrån... och nu e vi lediga fram till måndag så nu har jag en anledning att inte kunna plugga! 🙂

nemän måste väl ta till huvudräkning. .. 😆 ska bara levla upp min hjärna så jag kan multiplicera decimaltal. xD

Det finns väl ändå ganska många bra miniräknarprogram du kan tanka.

Postat
Det finns väl ändå ganska många bra miniräknarprogram du kan tanka.

Iof, det kanske det gör, tänkte inte på det. 😆 Får kolla på det.

Postat (redigerat)
Jag har suttit igenom hela. 😛

Jag var tvungen att fortsätta och kom nyss runt! 😆

Redigerat av Memphis
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.