Jump to content
Annons

Bästa Inspelningsprogrammet!


bardhe

Recommended Posts

Annons

Det bästa programmet är det som du känner dig bekväm med, det som får dig att nå slutresultatet så snabbt som möjligt och med så få besvär som möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker REAPER är bäst — för "den" gör precis vad jag talar åt "den" att göra.

Fast det hade nog Samplitude, Cubase, ProTools, Sonar, Logic, FL, och Live också gjort.

Den i DAW-världen största gåta för mig är dock: SAWStudio — ett helt vanligt jävla inspelningsprogram till ett riktigt saftigt ockerpris. Att det dessutom utseendemässigt är olidligt fult gör inte saken bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Den i DAW-världen största gåta för mig är dock: SAWStudio — ett helt vanligt jävla inspelningsprogram till ett riktigt saftigt ockerpris. Att det dessutom utseendemässigt är olidligt fult gör inte saken bättre.

Jösses vilka priser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker REAPER är bäst — för "den" gör precis vad jag talar åt "den" att göra.

Fast det hade nog Samplitude, Cubase, ProTools, Sonar, Logic, FL, och Live också gjort.

Den i DAW-världen största gåta för mig är dock: SAWStudio — ett helt vanligt jävla inspelningsprogram till ett riktigt saftigt ockerpris. Att det dessutom utseendemässigt är olidligt fult gör inte saken bättre.

18.000kr!!? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Den i DAW-världen största gåta för mig är dock: SAWStudio — ett helt vanligt jävla inspelningsprogram till ett riktigt saftigt ockerpris. Att det dessutom utseendemässigt är olidligt fult gör inte saken bättre.

En gång i tiden så låg SAW nog nästan längst fram av alla pc-inspelningsprogram sen har det inte hänt så mycket, de har nog mest äldre användare som inte bryr sig så mycket om priset och uppdaterar då och då. SAW finns också i lite-versioner som inte är så dyra.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag gillar Logic. Mest för att det är det som är mest Logiskt av alla program. Det enda som har en vettig layout, påminner som ett riktigt mixerbord.

Sen kommer ProTools. Sist kommer Cubase, bland det mest korkade program jag nånsin jobbat i, översikten är obefintlig. Som att fumla i fyllan i mörker. Ljudmässigt så låter det lika ruttet som vilket annat program som helst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fumlande i fylla i mörker kan vara trevligt... 🙂

Själv fumlar jag i mörker varje dag med Cubase och tycker det funkar bra för mina behov. Hade dock gärna provat Logic om jag nu haft en mac...

Fultanka ner sista versionen till PC då? Logic Platinum 5.5.1 tror jag var den sista. Kom väl 2001-2?

För att prova. Dock så har det bara stöd för 1 GB ram och endast EN propp!

Link to comment
Dela på andra sajter

FL studio tycker jag är smidigast att jobba i.

Pro Tools är för segt, midi-gränssnittet värdelöst.

Har börjat testa Ableton Live lite smått, och måste säga att tillsammans med FL blir det riktigt nice

- FL studio och Ableton Live är som Redbull och Vodka, en riktigt god mix!

Link to comment
Dela på andra sajter

Logic Platinum 5.5.1 tror jag var den sista. Kom väl 2001-2?

Det var ganska kraftiga förändringar mellan Logic 7 och 8, så att prova Logic 5 ger ingen bild av hur bra Logic 9 är.

Lite som att prova Cubasis VST för att se om man gillar Cubase 5.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ganska kraftiga förändringar mellan Logic 7 och 8, så att prova Logic 5 ger ingen bild av hur bra Logic 9 är.

Lite som att prova Cubasis VST för att se om man gillar Cubase 5.

Jo det stämmer. När 8an kom så var det en rejäl ansiktslyftning. Väldigt mkt mer knappar/genvägar. Tyvärr till det sämre enligt mig. Det var mer cleant innan. En del bra & en del dåligt. MEN det går ju oxå att ändra layout i programmet.

Men kan man med 5an så är det heller inte svårt att lära sig 9an.

Och när Logic 5 kom, hur såg det ut i andra program? Cubase var ju riktigt verdervärdigt. Fattar inte varför inte Sonar nånsin tog fart?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...