Jump to content
Annons

IRL Stockhom - igen


VacUm

Recommended Posts

Några av de allra tappraste forummedlemmarna vågade sig någon gång i höstas ut från studio och stugvärme för att svänga en bägare. Kvällen resulterade i en mindre huvudvärk dagen efter, men på grund av trevlighetsfaktorn tycker i alla fall jag att det var värt det; kvällen blev lyckad.

Är det inte dags för repris? Gärna med lite större uppslutning. Nemo, Demoniqus och Osiris (om jag och Demonen bjuder på två Corona med cirton?) har redan visat intresse (det var faktiskt Nemos idé).

--- EDIT ----

DETTA GÄLLER:

Klockan 28/1 och 19:00 Centralstationen... Runda räcket i stora hallen vid stora tidtabellstavlan, även kallad bögringen.

Verkar som om vi blir ett rejält gäng. Eftersom datum och allting är bestämt efter att folk sagt att dom är på så kan ju ni som fortfarande ska med räcka upp en hand eller nåt så skriver jag nån sorts lista i detta inlägget.

De som kommer att vara på plats är:

VacUm

Demoniqus

Karl

Roffe

Rockfart

Captain Nemo (??)

Osiris

Sounden

(skicka pm till mig eller tjoa till i tråden här så uppdaterar jag under tiden)

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 125
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Jag kan tänka mig att hänga på bara vi inte går till Gröne Jägaren eller motsvarande! 😎

Som stockholmsrookie skulle de va kul o veta vad detta är för ställe!?

Kul med lite uppslutning!! Datum-dropping nån?

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Den gröne Jägaren stoltserar väl med stor stark för 19:- och sålunda dras ett visst klientel dit.

Finns det någon Gröne Jägaren hardcore-stammis som säger emot? 😎

Annars gillar jag Akkurat och Kvarnen, och varför inte Texas Longhorn på St Paulsgatan om vi vill äta en läskigt stor köttbit till bärsan. Demonen är ju söderbo och kanske har några stalltips?!?

//Nemo

Edit: Den 28 är en fredag och lönen har kommit...

Redigerat av captain nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

28e? Tjae, varför inte?

Förut pratade vi om en torsdag för att Hacke skulle hänga på?

Men demo går upp så tidigt, eller nåt mysko var det som inte var bra..?

Jag tycker det är bättre att vara mitt i stan.

Om vi efter någon öl vill lyssna på rock finns Heaven & Hell på armlängds avstånd. Eller anchor bar. Fast det är klart, det finns ju Kellys på söder också.

Jag tycker bara att det är så krångligt att ta sig till å från söder.

Hursom, det får inte vara avgörande om det blir nåt eller inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm. Jag är på konferens nånstans i trakterna den 27-28 så jag kanske rent av kan stanna tills på lördagen och hänga på. Såvida jag inte är för bakis förstås. 😄 Och såvida jag pröjsar övernattning själv, en sthlmshotellfaktura över helgnatt riskerar att sticka i ögonen... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Den gröne Jägaren stoltserar väl med stor stark för 19:- och sålunda dras ett visst klientel dit.

Man får inte glömma att de har biffiga vakter till och med vid lunch. Nämn ett ställe som har det! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad säger ni andra om fredagen istället? den 28:e..2 dagar efter lön och alldeles för mycket pengar på kontot.. 😄

®offe: Var har du dina vattenhål då? Osiris har bara 40:- så bärsen måste kosta helst gratis..

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Den gröne Jägaren stoltserar väl med stor stark för 19:- och sålunda dras ett visst klientel dit.

Om jag inte minns fel så var det två MC-gäng som gjorde upp där för något år sedan. Jag tror kulhålen i väggen var kvar i flera veckor innan dom lagades.... GJ är ett av de få ställen i Sthlm som jag starkt skulle avråda någon från att gå på. Visst, billig öl, men man riskerar att få skottskador eller möjligen TBC från den finske alkisen på bordet bredvid.

Link to comment
Dela på andra sajter

.... såvida jag pröjsar övernattning själv, en sthlmshotellfaktura över helgnatt riskerar att sticka i ögonen...  😄

Hacke!

Hostel på sveavägen, eget rum för 420:-, kanske till och med billigare en fredag.

Klart du ska hänga på!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

®offe: Var har du dina vattenhål då? Osiris har bara 40:- så bärsen måste kosta helst gratis..

Limpbar. Schysst ställe, och om ni är för jävla tråkiga å nördiga så kan jag kolla på storbildstv medan jag sveper bärsen 🙂

Pressklubben Vasagatan, lugnt och tyst, inga finska alkisar, ingen TBC, många ölsorter. Jag llägger till mellanskillnaden till Osiris.

Dessa två är nära centralen, det tycker jag är skönt när man ska krypa till tåget 😄

JAaaaaeeee, det var liksom vad som poppade upp iskallen, Jag kan konstatera vid en så här rak fråga att jag tydligen alldeles för sällan är ute 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en bra idé.. Nära centralen == nära hem för alla.

T.o.m för mig! Pendeln från Södertälje på fredagen och bussen till Bromma på lördagen. 😄

(fast det blir väl taxi på båda hållen om jag känner mitt lata arsle rätt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehh... i min kalender är fredagen den 28:e...  😲

Asch..han du skriva innan jag ändrat...*pinsamt*.. 😆

Ok..ser ut som det blir den 28:e då..vilken klocka ska vi välja? är 19:00 lagom?

Låter bra..

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Centralen blir det. Bor i Stje. Pressklubben på Vasagatan har schysst bira.

19.00 den 28/1. Spikat.

Vem fixar namnbrickor? 😉

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...