Jump to content
Annons

Analog summering


alex30free (oregistrerad)

Recommended Posts

alex30free (oregistrerad)

Vill sätta upp ett analogt summerings flöde och behöver tips på hw.

Så här vill jag sätter upp det

DAW/Dator -> ljudkort (16 enkelspår ut) -> HW summering -> HW Eq -> Kompressor -> ljudkort och in i datorn igen.

Jag vill inte ha en vanlig mixer som summerar signalerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Så här vill jag sätter upp det

DAW/Dator -> ljudkort (16 enkelspår ut) -> HW summering -> HW Eq -> Kompressor -> ljudkort och in i datorn igen.

Vill du summera analogt till stereo och sedan skicka vidare till extern kompressor och eq?

Link to comment
Dela på andra sajter

alex30free (oregistrerad)

vill summera 16 analoga signaler till en stereo signal och innan jag skickar in den i datorn igen vill jag EQ och komprimera den lite

Link to comment
Dela på andra sajter

...jag hade tänkt mig max 20 000 för hela kalaset

För summering, kompressor och eq?

Ett alternativ är att du kör på Vintagedesigns SU2p. En passiv variant av SU2. Du behöver antagligen förstärka upp signalerna med en preamp innan du skickar vidare till kompressor och eq.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jag har gått i samma tankar själv på sistone och spånat lite på A4:an, en 16:2 summerare, från TL Audio. Finns hos Thomann för dryga 10000-lappen. Är även riktigt sugen på deras A2, såg nån demo av den på Youtube.

Hon ser sexig ut.... men är du säker på att det bara är A? 😄

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

alex30free (oregistrerad)

såg intressant ut...är det så att A2:an har eq och kompressor inbyggt medans A4:an inte har det?

Jag har gått i samma tankar själv på sistone och spånat lite på A4:an, en 16:2 summerare, från TL Audio. Finns hos Thomann för dryga 10000-lappen. Är även riktigt sugen på deras A2, såg nån demo av den på Youtube.

Link to comment
Dela på andra sajter

alex30free (oregistrerad)

nejdå, håller på att titta på det..hur jag ska få eq och kompressor på bussen på ett smidigt sätt!

Var det nått fel på mitt Onyx förslag? 😄
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...