Jump to content
Annons

HJÄLP med nya MIDI Keyboard


Adii

Recommended Posts

JAg suger på sådant här, jag blir så frustrerad när skiten inte funkar. Har ett basic MIDI Keyboard kallat KS49A Jag har Vista och använder FL Studio. På Jam's hemsida står det följande

''Fungerar även på VISTA! Lathund till er Lata Hundar från Miro om hur man får KS25/49/61 att funka med Vista, 1. Stoppa in MIDI-keyboardet. 2. När du blir tillfrågad, välj att drivrutiner ska sökas. 3. Vista kommer att misslyckas med att hitta drivrutiner. Du får en ny fråga, välj då att bläddra efter drivrutiner manuellt. 3. Ange att drivrutiner ska sökas i mappen c:windowswinsxs (och bocka för att inkludera undermappar) 4. Vista hittar drivrutiner! En varning kommer upp, men det är bara att godkänna. Nu funkar MIDI-keyboardet! ''

Min dator installerar enhetsrutinerna automatiskt och lyckas, Alltså jag fattar inte vad dem snackar om..

någon som vet vad jag ska göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Den finns ej på input

Eller, det verkade som om datorn hittade keyboardet nu. Måste man göra som JAM säger? För har kommit till stadiet där datorn hittar keyboardet på input. Sååååååå, hur får jag den nu att spela?

Link to comment
Dela på andra sajter

JAg suger på sådant här, jag blir så frustrerad när skiten inte funkar. Har ett basic MIDI Keyboard kallat KS49A Jag har Vista och använder FL Studio. På Jam's hemsida står det följande

''Fungerar även på VISTA! Lathund till er Lata Hundar från Miro om hur man får KS25/49/61 att funka med Vista, 1. Stoppa in MIDI-keyboardet. 2. När du blir tillfrågad, välj att drivrutiner ska sökas. 3. Vista kommer att misslyckas med att hitta drivrutiner. Du får en ny fråga, välj då att bläddra efter drivrutiner manuellt. 3. Ange att drivrutiner ska sökas i mappen c:windowswinsxs (och bocka för att inkludera undermappar) 4. Vista hittar drivrutiner! En varning kommer upp, men det är bara att godkänna. Nu funkar MIDI-keyboardet! ''

Min dator installerar enhetsrutinerna automatiskt och lyckas, Alltså jag fattar inte vad dem snackar om..

någon som vet vad jag ska göra?

Gör som jag, begrav Vista och skaffa dig Mac.

Suger pengar men du slipper problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...