Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Då detta är en av de absolut vanligaste frågorna i forumet så finns det en uppsjö av trådar som handlar om detta, bara att söka och börja plöja igenom.

Postat

Lexicon Alpha har jag kostar drygt under 1000 lappen tror jag..

Alton där är inget ljudkort BTW

Postat
Då detta är en av de absolut vanligaste frågorna i forumet så finns det en uppsjö av trådar som handlar om detta, bara att söka och börja plöja igenom.

Japp ca en miljard om jag räknat rätt! Börjar nästan undra om det är samma person under olika skepnader som frågar också. Eller så är det så att om man använder sökverktyget google och ställer frågan "vilket ljudkort ska jag ha" så ploppar de återkommande frågorna upp. Tror det varit på tal om detta tidigare men det kanske är dax att klistra upp en spikad lista med vanliga frågor och svar på första sidan så slipper både frågaren och svararen tråkas. Via den kan det sen länkas till "läs fler inlägg här" tex. Ja vad fan vet jag men lite krångligt är det. Har inga problem själv att söka men kan förstå att det finns för stor uppsjö att plöja genom för en nybörjare.

mattias_k (oregistrerad)
Postat
Japp ca en miljard om jag räknat rätt! Börjar nästan undra om det är samma person under olika skepnader som frågar också. Eller så är det så att om man använder sökverktyget google och ställer frågan "vilket ljudkort ska jag ha" så ploppar de återkommande frågorna upp. Tror det varit på tal om detta tidigare men det kanske är dax att klistra upp en spikad lista med vanliga frågor och svar på första sidan så slipper både frågaren och svararen tråkas. Via den kan det sen länkas till "läs fler inlägg här" tex. Ja vad fan vet jag men lite krångligt är det. Har inga problem själv att söka men kan förstå att det finns för stor uppsjö att plöja genom för en nybörjare.

Lite OT, men jag tänkte skryta att jag för någon månad sedan plöjde igenom massa studiotrådar i jakt på ett bra ljudkort. Jag hittade vad jag ville ha, utan att skriva ett enda inlägg. Om bara andra hade den orken..

Postat
Lexicon Alpha har jag kostar drygt under 1000 lappen tror jag..

Alton där är inget ljudkort BTW

Hej!

Jag har för mig att man måste ha fantommatning till micken. Men det har inte detta ljudkorter.

eller e jag helt ute och cyklar? :S

Postat

Hmm ska se om den har det 🙂 annars kan du alltid köpa till en ART Tube Preamp eller nån annan billig Preamp som har fantom matning. Tycker om det ljudkortet för det är så enkelt att koppla allt. 2 st vanliga Line in, 1 mic ingång, 1 Höglinjeingång för gitarr å sånt. 2 line ut, å 2 såna RCA utgångar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.