Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

DÄ drar jag (Sixties) igÄng den 5:e punkfestivalen pÄ studios forum. tÀnkte Àven att det skulle bli den sista och inte Äterkomma om ett Är. 5ggr fÄr rÀcka men om suget blir för stort i framtiden sÄ kanske det blir av ÀndÄ.

glöm inte att remixfestivalen pÄgÄr till 3 januari sÄ gör en lÄt till den ocksÄ nÀr du behöver vila öronen lite frÄn punken.

Regler:

1. Egenskriven punklÄt (Alla former av punk tillÄtna)som Àr outgiven/opublicerad

2. Inte för lÄng (spela fortare i sÄfall) typ max 3 min

3. SÄng (sÄ blir det inga instrumental lÄtar) pÄ valfritt sprÄk

4. Inskickat bidrag ska vara mp3:a i 192 bit-rate

5. vill man göra mer Àn en lÄt sÄ ska det vara olika stil pÄ lÄtarna.

Bidragen inne senast 31 januari (en söndag)

Bidragen mailas till mig "k_dahlberg at hotmail.com" eller om du vill pm:a en lÀnk.

NÀr alla sköna punkdÀngor kommit in sÄ lÀgger vi upp en ny trÄd med alla bidragen och röstar genom att ge bidragen 6,4,2 och 1 poÀng. Slutdatum för röstningen kan vi ha lite öppet beronde pÄ antalet bidrag, men ca 14 dagar efter.

lite inspiration hittar ni i trÄden för förra punkfestivalen nr2 ,nr3 och 4:a kolla nerÄt i trÄdarna sÄ hittar ni lÀnkar till olika typer av punk om ni vill ha lite inspiration.

jag (och den som vill) kan/kommer att lÀnka till punk inspirerande lÄtar. jag vÀlkommnar allt frÄn 60-tals garage punk till vÀrsta grindcore. gÀrna protopunk eller vad ni kÀnner för.

börjar med lite lÀnkar till lite uddare grejer, som man kanske inte tÀnker pÄ i första hand nÀr det gÀller punk:

plastic bertrand. ca plane pour moi- punk pÄ franska med saxofon!

the seeds- pushin to hard- 1967. en klassiker!

the music machine- talk talk-

new york dolls- chatterbox

gang green- alcohol

Annons
  • Svar 102
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat

ett nyare band som Àr riktigt bra och som inspirerat mig Àr Cute lepers:

Postat

Hurra punkfestival 😼

FĂ„r se om man fĂ„r ihop nĂ„got, text/tema kĂ€nns svĂ„rast, gammal o luttrad ni vet 😄

Postat

har vikit tvÀtt och kollat pÄ Ebba the movie. Dom var verkligen bra.

kul att det Àr nÄgra som vill vara med.

punk texter ska vÀl inte vara nÄgra problem.

Postat
ett nyare band som Àr riktigt bra och som inspirerat mig Àr Cute lepers:

Terminal Bordeom, lÀt som en kombination av Clash Safe European Home (

),

pre-choruset fick mig att tÀnka pÄ Sex Pistols version av C'mon everybody och sen var det lite Sham 69 vibbar,

jag det kanske Ă€r sĂ„ man skall jobba, plocka lite hĂ€r o var đŸ˜±

Postat

Har precis varit och julhandlat med frugan. FAN vad arg jag Ă€r. Är det punk? 😆

Postat
Kanon Sixties, dĂ„ kan det hĂ€nda att jag kontaktar dig om jag lyckas pillra ihop ett bidrag utan text 😛 .

det kan du ju göra men sÄngen fÄr du fixa sjÀlv!!

Postat

Okej det hÀr kanske haha Àr en dum frÄga... Men jag har seriöst aldrig lyssnat pÄ punk speciellt mkt.. lyssnar nÀstan bara pÄ hÄrdrock/metal... men funderar pÄ göra en lÄt till den hÀr festivalen för sköjj skull^^

Men nÀr jag tÀnker punk skare vara skitigt jobbigt snabbt.. Àr ju mkt beslÀktat till hÄrdrock men jag kÀnner att risken finns det blir mer hÄrdrock/trach metal en punk om jag skulle sÀtta mig och göra en punk lÄt just för jag lyssnar spelar nÀstan bara metal/hÄrdrock

Men sen sÄ börja jag checka youtube o punk var lite mer en det jag tÀnker pÄ.. Dagens punk tycker jag Àr lite mer poppit en vad jag tÀnkt mig vet inte greenday ex..

FrÄga ? man blir inte sÄgad om man lÀmnar in ett bidrag va som kanske inte Àr sÄ punkigt, Àr inte sÄ punk erfaren lixom ^^ haha God jul Emil

Postat
FrÄga ? man blir inte sÄgad om man lÀmnar in ett bidrag va som kanske inte Àr sÄ punkigt, Àr inte sÄ punk erfaren lixom ^^ haha God jul Emil

SĂ„gad kanske men du fĂ„r ju vara med. 😛

Det brukar ofta bli diskussion om vad som Ă€r punk och inte, sĂ„ kör du pĂ„ vad du tycker. Det gör jag (men lyckas vĂ€ldigt dĂ„ligt) â˜ș

Postat
SĂ„gad kanske men du fĂ„r ju vara med. 😉

Det brukar ofta bli diskussion om vad som Ă€r punk och inte, sĂ„ kör du pĂ„ vad du tycker. Det gör jag (men lyckas vĂ€ldigt dĂ„ligt) 😄

Haha njae ska fan köra pĂ„ hoppas man hinner lĂ€mna in nĂ„tt.. risken finns ju att blir mer trach metal nĂ€r jag gör det men det kanske inte Ă€r sĂ„ konstigt nĂ€r man spelat metal hela livet 🙁

Men som du sa diskussioner kan det alltid bli inom musik vad som hör till vad o bla bla ^^ IstÀllet för att bara lira o ha kul lixom

DieHard (oregistrerad)
Postat
Jag kan nog tÀnka mig att stÀlla upp. Vad vinner man?

En traktor.

Postat (redigerat)
Okej det hÀr kanske haha Àr en dum frÄga... Men jag har seriöst aldrig lyssnat pÄ punk speciellt mkt.. lyssnar nÀstan bara pÄ hÄrdrock/metal... men funderar pÄ göra en lÄt till den hÀr festivalen för sköjj skull^^

Men nÀr jag tÀnker punk skare vara skitigt jobbigt snabbt.. Àr ju mkt beslÀktat till hÄrdrock men jag kÀnner att risken finns det blir mer hÄrdrock/trach metal en punk om jag skulle sÀtta mig och göra en punk lÄt just för jag lyssnar spelar nÀstan bara metal/hÄrdrock

Men sen sÄ börja jag checka youtube o punk var lite mer en det jag tÀnker pÄ.. Dagens punk tycker jag Àr lite mer poppit en vad jag tÀnkt mig vet inte greenday ex..

dÄ borde du satsa pÄ pÄ crossover som Àr en korsning av punk och metal eller nÄgonslags hardcore som borde funka för dig. kanske nÄtt Ät:

crumbsuckers. trapped

crumbsuckers. sit there

Redigerat av sixties
Postat
Har precis varit och julhandlat med frugan. FAN vad arg jag Ă€r. Är det punk? 😑

vÀnta tills du öppnat dina julklappar, dÄ Àr du riktigt arg!

text:

frugan gav mig bara skit

kapitalet hÄvar in profit

de som svÀlter fÄr inga paket

till julbordet tog de sin sista get

osv. 😄

Postat
Fan.. Jag har inte hunnit fÄ upp studion Àn...

du fÄr fixa det under julledigheten!

Postat
NĂ€men seriöst, vad vinner man? Äran?

Ja just det 😛 För detta Ă€r vĂ€l en festival som ligger utanför de "officiella" festivalerna? Tror nog fan att det bara Ă€r Ă€ran Ă„ en hel del groupies.

( Å skumpa pĂ„ nyĂ„r)

Postat
NĂ€men seriöst, vad vinner man? Äran?

ja, det Àr Àran. men mest för att det Àr sÄ kul att göra punklÄtar!

Postat

lite mer inspirerande punk.

Postat
lite rÄare punk/hc, oerhört svÀngigt i alla fall: www.myspace.com/bruce_banner

det Àr vÀl 2 gamla filthy christians medlemmar om jag inte hört fel.

kul att höra att de hÄller stilen.

_G-anx- the narow path. jönköpings H-C

Sige- drop dead (boston 1984) mer rens

mer 70-80-tals punk:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.