sixties Postat 18 december 2009 Postat 18 december 2009 DÄ drar jag (Sixties) igÄng den 5:e punkfestivalen pÄ studios forum. tÀnkte Àven att det skulle bli den sista och inte Äterkomma om ett Är. 5ggr fÄr rÀcka men om suget blir för stort i framtiden sÄ kanske det blir av ÀndÄ. glöm inte att remixfestivalen pÄgÄr till 3 januari sÄ gör en lÄt till den ocksÄ nÀr du behöver vila öronen lite frÄn punken. Regler: 1. Egenskriven punklÄt (Alla former av punk tillÄtna)som Àr outgiven/opublicerad 2. Inte för lÄng (spela fortare i sÄfall) typ max 3 min 3. SÄng (sÄ blir det inga instrumental lÄtar) pÄ valfritt sprÄk 4. Inskickat bidrag ska vara mp3:a i 192 bit-rate 5. vill man göra mer Àn en lÄt sÄ ska det vara olika stil pÄ lÄtarna. Bidragen inne senast 31 januari (en söndag) Bidragen mailas till mig "k_dahlberg at hotmail.com" eller om du vill pm:a en lÀnk. NÀr alla sköna punkdÀngor kommit in sÄ lÀgger vi upp en ny trÄd med alla bidragen och röstar genom att ge bidragen 6,4,2 och 1 poÀng. Slutdatum för röstningen kan vi ha lite öppet beronde pÄ antalet bidrag, men ca 14 dagar efter. lite inspiration hittar ni i trÄden för förra punkfestivalen nr2 ,nr3 och 4:a kolla nerÄt i trÄdarna sÄ hittar ni lÀnkar till olika typer av punk om ni vill ha lite inspiration. jag (och den som vill) kan/kommer att lÀnka till punk inspirerande lÄtar. jag vÀlkommnar allt frÄn 60-tals garage punk till vÀrsta grindcore. gÀrna protopunk eller vad ni kÀnner för. börjar med lite lÀnkar till lite uddare grejer, som man kanske inte tÀnker pÄ i första hand nÀr det gÀller punk: plastic bertrand. ca plane pour moi- punk pÄ franska med saxofon! the seeds- pushin to hard- 1967. en klassiker! the music machine- talk talk- new york dolls- chatterbox gang green- alcohol
sixties Postat 19 december 2009 TrÄdstartare Postat 19 december 2009 ett nyare band som Àr riktigt bra och som inspirerat mig Àr Cute lepers:
Carl Cadello Postat 19 december 2009 Postat 19 december 2009 RĂ€kna med mig. Men punk blir det vĂ€l inte denna gĂ„ngen heller đ
flabb Postat 19 december 2009 Postat 19 december 2009 Hurra punkfestival đź FĂ„r se om man fĂ„r ihop nĂ„got, text/tema kĂ€nns svĂ„rast, gammal o luttrad ni vet đ
sixties Postat 19 december 2009 TrÄdstartare Postat 19 december 2009 har vikit tvÀtt och kollat pÄ Ebba the movie. Dom var verkligen bra. kul att det Àr nÄgra som vill vara med. punk texter ska vÀl inte vara nÄgra problem.
TUFFTUFFTUFF Postat 19 december 2009 Postat 19 december 2009 Kanon Sixties, dĂ„ kan det hĂ€nda att jag kontaktar dig om jag lyckas pillra ihop ett bidrag utan text đ .
flabb Postat 19 december 2009 Postat 19 december 2009 ett nyare band som Ă€r riktigt bra och som inspirerat mig Ă€r Cute lepers: Terminal Bordeom, lĂ€t som en kombination av Clash Safe European Home ( ),pre-choruset fick mig att tĂ€nka pĂ„ Sex Pistols version av C'mon everybody och sen var det lite Sham 69 vibbar, jag det kanske Ă€r sĂ„ man skall jobba, plocka lite hĂ€r o var đ±
Carl Cadello Postat 19 december 2009 Postat 19 december 2009 Har precis varit och julhandlat med frugan. FAN vad arg jag Ă€r. Ăr det punk? đ
djbolton Postat 19 december 2009 Postat 19 december 2009 Jag skall vĂ€l försöka grĂ€va fram nĂ„got ur pandoras ask đ /Johan
sixties Postat 19 december 2009 TrĂ„dstartare Postat 19 december 2009 Kanon Sixties, dĂ„ kan det hĂ€nda att jag kontaktar dig om jag lyckas pillra ihop ett bidrag utan text đ . det kan du ju göra men sĂ„ngen fĂ„r du fixa sjĂ€lv!!
Zauron_87 Postat 19 december 2009 Postat 19 december 2009 Okej det hÀr kanske haha Àr en dum frÄga... Men jag har seriöst aldrig lyssnat pÄ punk speciellt mkt.. lyssnar nÀstan bara pÄ hÄrdrock/metal... men funderar pÄ göra en lÄt till den hÀr festivalen för sköjj skull^^ Men nÀr jag tÀnker punk skare vara skitigt jobbigt snabbt.. Àr ju mkt beslÀktat till hÄrdrock men jag kÀnner att risken finns det blir mer hÄrdrock/trach metal en punk om jag skulle sÀtta mig och göra en punk lÄt just för jag lyssnar spelar nÀstan bara metal/hÄrdrock Men sen sÄ börja jag checka youtube o punk var lite mer en det jag tÀnker pÄ.. Dagens punk tycker jag Àr lite mer poppit en vad jag tÀnkt mig vet inte greenday ex.. FrÄga ? man blir inte sÄgad om man lÀmnar in ett bidrag va som kanske inte Àr sÄ punkigt, Àr inte sÄ punk erfaren lixom ^^ haha God jul Emil
Carl Cadello Postat 19 december 2009 Postat 19 december 2009 FrĂ„ga ? man blir inte sĂ„gad om man lĂ€mnar in ett bidrag va som kanske inte Ă€r sĂ„ punkigt, Ă€r inte sĂ„ punk erfaren lixom ^^ haha God jul Emil SĂ„gad kanske men du fĂ„r ju vara med. đ Det brukar ofta bli diskussion om vad som Ă€r punk och inte, sĂ„ kör du pĂ„ vad du tycker. Det gör jag (men lyckas vĂ€ldigt dĂ„ligt) âșïž
Zauron_87 Postat 19 december 2009 Postat 19 december 2009 SĂ„gad kanske men du fĂ„r ju vara med. đDet brukar ofta bli diskussion om vad som Ă€r punk och inte, sĂ„ kör du pĂ„ vad du tycker. Det gör jag (men lyckas vĂ€ldigt dĂ„ligt) đ Haha njae ska fan köra pĂ„ hoppas man hinner lĂ€mna in nĂ„tt.. risken finns ju att blir mer trach metal nĂ€r jag gör det men det kanske inte Ă€r sĂ„ konstigt nĂ€r man spelat metal hela livet đ Men som du sa diskussioner kan det alltid bli inom musik vad som hör till vad o bla bla ^^ IstĂ€llet för att bara lira o ha kul lixom
Dingbats Postat 19 december 2009 Postat 19 december 2009 Jag kan nog tÀnka mig att stÀlla upp. Vad vinner man?
FredrikMikaelsson Postat 19 december 2009 Postat 19 december 2009 hade gÀrna varit med, men mÄste tyvÀrr joba över jul o nyÄr... Kanske skulle vara en bra utgÄng för en text... / Fred
DieHard (oregistrerad) Postat 19 december 2009 Postat 19 december 2009 Jag kan nog tÀnka mig att stÀlla upp. Vad vinner man? En traktor.
sixties Postat 19 december 2009 TrÄdstartare Postat 19 december 2009 (redigerat) Okej det hÀr kanske haha Àr en dum frÄga... Men jag har seriöst aldrig lyssnat pÄ punk speciellt mkt.. lyssnar nÀstan bara pÄ hÄrdrock/metal... men funderar pÄ göra en lÄt till den hÀr festivalen för sköjj skull^^ Men nÀr jag tÀnker punk skare vara skitigt jobbigt snabbt.. Àr ju mkt beslÀktat till hÄrdrock men jag kÀnner att risken finns det blir mer hÄrdrock/trach metal en punk om jag skulle sÀtta mig och göra en punk lÄt just för jag lyssnar spelar nÀstan bara metal/hÄrdrock Men sen sÄ börja jag checka youtube o punk var lite mer en det jag tÀnker pÄ.. Dagens punk tycker jag Àr lite mer poppit en vad jag tÀnkt mig vet inte greenday ex.. FrÄga ? man blir inte sÄgad om man lÀmnar in ett bidrag va som kanske inte Àr sÄ punkigt, Àr inte sÄ punk erfaren lixom ^^ haha God jul Emil dÄ borde du satsa pÄ pÄ crossover som Àr en korsning av punk och metal eller nÄgonslags hardcore som borde funka för dig. kanske nÄtt Ät: crumbsuckers. trapped crumbsuckers. sit there Redigerat 19 december 2009 av sixties
slejnard Postat 20 december 2009 Postat 20 december 2009 Jag kan nog tĂ€nka mig att stĂ€lla upp. Vad vinner man? En miljon! đ
sixties Postat 20 december 2009 TrĂ„dstartare Postat 20 december 2009 Har precis varit och julhandlat med frugan. FAN vad arg jag Ă€r. Ăr det punk? đ vĂ€nta tills du öppnat dina julklappar, dĂ„ Ă€r du riktigt arg! text: frugan gav mig bara skit kapitalet hĂ„var in profit de som svĂ€lter fĂ„r inga paket till julbordet tog de sin sista get osv. đ
Bajenuffe1 Postat 20 december 2009 Postat 20 december 2009 Fan.. Jag har inte hunnit fÄ upp studion Àn...
sixties Postat 20 december 2009 TrÄdstartare Postat 20 december 2009 Fan.. Jag har inte hunnit fÄ upp studion Àn... du fÄr fixa det under julledigheten!
slejnard Postat 22 december 2009 Postat 22 december 2009 NĂ€men seriöst, vad vinner man? Ăran? Ja just det đ För detta Ă€r vĂ€l en festival som ligger utanför de "officiella" festivalerna? Tror nog fan att det bara Ă€r Ă€ran Ă„ en hel del groupies. ( Ă skumpa pĂ„ nyĂ„r)
sixties Postat 22 december 2009 TrĂ„dstartare Postat 22 december 2009 NĂ€men seriöst, vad vinner man? Ăran? ja, det Ă€r Ă€ran. men mest för att det Ă€r sĂ„ kul att göra punklĂ„tar!
resolve Postat 29 december 2009 Postat 29 december 2009 lite rÄare punk/hc, oerhört svÀngigt i alla fall: www.myspace.com/bruce_banner
sixties Postat 30 december 2009 TrÄdstartare Postat 30 december 2009 lite rÄare punk/hc, oerhört svÀngigt i alla fall: www.myspace.com/bruce_banner det Àr vÀl 2 gamla filthy christians medlemmar om jag inte hört fel. kul att höra att de hÄller stilen. _G-anx- the narow path. jönköpings H-C Sige- drop dead (boston 1984) mer rens mer 70-80-tals punk:
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.