LaBrea Postat 3 december 2009 Postat 3 december 2009 (redigerat) Hej! Novis-fråga här, ber om ursäkt, men det här är inte min starka sida direkt. Firewiremixern jag spelar in med är 16-kanalig med 8st xlr. Sen äger jag också en liten mixer med 2 xlr. Kan jag, och hur isf kopplar jag den lilla mixern till den stora och på så sätt konverterar 2 av line-ingångarna till xlr? Tanken är den att kunna använda tex 9 eller 10 mickar till truminspelning etc och slippa koppla i line-in vilket inte blir riktigt lika bra. Begränsat med gain med mera. Tack på förhand folk! Redigerat 3 december 2009 av LaBrea
peterT Postat 3 december 2009 Postat 3 december 2009 Hej! Novis-fråga här, ber om ursäkt, men det här är inte min starka sida direkt. Firewiremixern jag spelar in med är 16-kanalig med 8st xlr. Sen äger jag också en liten mixer med 2 xlr. Kan jag, och hur isf kopplar jag den lilla mixern till den stora och på så sätt konverterar 2 av line-ingångarna till xlr? Tanken är den att kunna använda tex 9 eller 10 mickar till truminspelning etc och slippa koppla i line-in vilket inte blir riktigt lika bra. Begränsat med gain med mera. Tack på förhand folk! Koppla från main out eller vad det heter till line in på kanal 9 och 10. Peter
stratsvante Postat 3 december 2009 Postat 3 december 2009 panorera ena spåret höger, ena spåret vänster och ta ut från main out in i den stora mixern på kanal 9 och 10 så kommer du ha 10 mic in.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.