Elton Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 har lite problem som jag skulle vara tacksam om det va någon som kunde hjälpa mig med. Jag har en P4 1, 8GHz med ett M-audio Audiophile USB kort till. När jag spelar in (vilket jag gör i cool edit 2) så får jag mer latency än med mitt gamla SB live. jag har ställt ner latencyn på minsta möjliga i kontroll panelen för ljudkortet. tacksam för svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Kängström Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Finns en stor mängd trådar om just detta problem. Har du testat att ladda hem asio4all drivisen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elton Posted December 30, 2004 Author Share Posted December 30, 2004 var finns dom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Kängström Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Här finns det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elton Posted December 30, 2004 Author Share Posted December 30, 2004 ok. nu uppstod ett annat problem jag kunde få mitt gamla SB running men när jag skulle trycka på enable på Audiophile så blev det "Beyod logic" Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonzo Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Du ska givetvis inte köra på någon annan ASIO-drivrutin än den som är speciellt ämnad för ditt ljudkort. Kolla att Cool Edit verkligen använder rätt drivrutin (M-Audio eller om det heter Delta). Du kan också testa med att ladda hem senaste versionen från M-Audio om du inte har gjort det. Kolla deras support-sidor när du ändå är där. De har en del matnyttiga hjälptexter. Det kan ju också vara något slags USB-trassel. Då är jag inte till mycket hjälp tyvärr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elton Posted December 31, 2004 Author Share Posted December 31, 2004 det funkade med de nya drivrutinerna ifrån M-audio tack som fan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundin Posted January 3, 2005 Share Posted January 3, 2005 tack som fan 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts