Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, kära mikrofonexperter!

Jag letar efter just den typen av mikrofon som användes i Eurovision song contest 1991 och (verkar det som) Melodifestivalen 1985. Det ska bli en julklapp till min flickvän, som har velat ha en sådan sen hon var liten. Jag har försökt att leta själv, men jag är ingen mikrofonexpert direkt. Långt därifrån. All hjälp jag kan få uppskattas!

Här syns mikrofonen när Pernilla Wahlgren framför "Piccadilly circus" i Melodifestivalen 1985:

post-23713-1259446463.png

Här är mikrofonen i Eurovision song contest 1991:

post-23713-1259446541.png

post-23713-1259446545.png

Mikrofonen är också med i Carolas framförande av "Fångad av en stormvind", i ESC 1991.

Mvh,

Utanmikrofon

Annons
Postat (redigerat)

Den heter Sennheiser SKM 4031. Lite info om Sennheisers utveckling av trådlöst finns att läsa här.

Edit: Poletten trillae just ner. Du skrive ratt du planerar att ge bort den i julklapp. Kul idé! Men jag tror att den sänder på en idag otillåten frekvens. Kan vara bra att ta reda på, om ni tänkte använda den.

Redigerat av joachime
Postat
Men jag tror att den sänder på en idag otillåten frekvens. Kan vara bra att ta reda på, om ni tänkte använda den.

Kanske det, eller åt minståne på en frekvens som kommer förbjudas inom kort. Men när det kommer till kritan, vem bryr sig? Egentligen?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.