Jump to content
Annons

Presonus Firebox


Linuz

Recommended Posts

Hejsan!

Jag har en liten fundering då jag inom väldigt kort ska köpa ljudkort.

Jag har tidigare kört med ett Phonic Firefly 302 och det har fungerat fint.

Men pga Windows 7 64-bit så har jag tänk byta upp mig...

Så det jag nu skulle behöva få reda på lite snabbt är om någon av egen erfarenhet eller säkert kan fastställa att Presonus Firebox fungerar med Windows 7 64-bit.

Jag har googlat överallt på internet och det enda jag hittat hittils är att det ska komma drivrutiner inom en snar framtid till W7 (gamla foruminlägg här och var).

Men är det någon som hört något om Public beta drivers eller drivrutiner överhuvudtaget egentligen, och går det få igång det med de drivrutiner som finns på Presonus hemsida????

Mvh Linus. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
alex30free (oregistrerad)

Hej,

jag har haft en Firebox innan, men lämnade tillbaka den pga för mkt strul med drivrutiner och ibland t.o.m. själv hårdvaran...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har googlat överallt på internet och det enda jag hittat hittils är att det ska komma drivrutiner inom en snar framtid till W7 (gamla foruminlägg här och var).

Men är det någon som hört något om Public beta drivers eller drivrutiner överhuvudtaget egentligen, och går det få igång det med de drivrutiner som finns på Presonus hemsida????

Jag körde med Fireboxen till Windows 7 tidigare o det fungerade, men inte felfritt. Jag fick trixa en del med drivrutinerna för att få det att funka.. ja hittade en guide på denna blogg som beskrev hur man skulle göra...

Eftersom det inte funkade felfritt och inte heller mitt Cubase 5 så valde jag att gå tillbaka till XP. Där har iaf mitt ljudkort fungerat även om Cubase har strulat i sig.

Jag mailade även Presonus om drivrutiner till Windows 7 och som jag fattade det så skulle dom börja utveckla drivrutinerna först när Windows 7 släpptes.

Link to comment
Dela på andra sajter

OKej, jag tackar så mycket för svaren...

Jag har blivit lite klokare nu, och jag får nog finna mig i att köpa ett M-audio interface, för dom är trots allt ute med sina drivrutiner vilket jag tycker är väldigt starkt jobbat.

Om inget annat händer...så köper jag nog ett M-audio Fast Track Pro...och hoppas på att jag blir nöjd med det...🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Det blev ett M-audio Firewire Solo.

FUNKAR PERFEKT tll Windows 7 64-bit. 😄

Så nöjd... 😄

Gott... jag vill helst ha en TC Konnekt 6 men dom har ju inga 64 bitars drivisar så nu kutar det åt M-Audio.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott... jag vill helst ha en TC Konnekt 6 men dom har ju inga 64 bitars drivisar så nu kutar det åt M-Audio.

Det ville jag också...men M-audio funkar lika bra nu. 😉

Så jävla glad att allt funkar nu...har inte haft en fungerande studio sen i somras/hösten typ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...