Jump to content
Annons

M-audio Kortens Direktmonitoring


Torre

Recommended Posts

Annons

Tar du ut signalen direkt från ljudkortet till ett par aktiva monitorer, så kan en sådan här manick vara lösningen om du vill ha allt bekvämt tillgängligt: http://www.holmerup.biz/produktsidor/smproaudio/m-patch.html .

En sådan ligger på 1095:-.

Om det nu är lyssningsnivån du menar, alltså...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar, den ser riktigt smidig ut. Kanske dum som frågar men varför(om man nu inte kan) kan man inte ställa in det i kortets inställningar... Jag menar jag kan inte va ensam om det här.

"The M-Patch is great for those times when you prefer to monitor directly from the outs on your sound card or audio interfaces main outputs directly to your monitors. When your monitors are on they are normally extremely loud. As a result, you may become a bit frustrated as the volume is often simply too high to be comfortable."

Mitt i prick.

Redigerat av Torre
Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan man alldeles säkert, men det är inte lätt att leta sig in till rätt ställe i Cubase-mixern eller ljudkortets mixer om det finns en sådan, om man får rundgång eller något annat "kul"... Det är mycket enklare att ha en MUTE-knapp eller volymratt att kasta sig på direkt i stället. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...