Jump to content
Annons

Rockig Barnmusik


soda_jam

Vad tycker ni om vår nya låt då?  

10 röster

  1. 1. Vad tycker ni om vår nya låt då?

    • 1 - Skräp
      0
    • 2 - Funkar
      1
    • 3 - Bra
      5
    • 4 - Kanon
      2
    • 5 - Strålande
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Farmar Per

ARTIST/GRUPP: Bubbelbus

GENRE: Barnmusik

LÅTLÄNGD: 2:40

KOMPOSITÖR: Bubbelbus/Henrik Nyman o Patrik Nilsson

PRODUCENT: Patrik Nilsson

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: Mp3

STORLEK: 4,7 Mb

STATUS: Grovmiv

Låtlänk: BORTA

Redigerat av soda_jam
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Visst musiken tilltalar barn lätt och svängit, alla kan hänga med. T E X T E N 🙂 Det är faktiskt så att mina barn skulle jag aldrig låta lyssna på denna låt för textens skull. Jag stödjer och uppmuntrar mina barns självbevarelsedrift. Där ingår läran om att aldrig någonsin ge efter för snälla "farmar Per" och dylikta figurer och att de är ok att följa med honom för att HAN är snäll mm. Tag ansvar för texten, den är oansvarig och ger bara ski...

SKRIV OM TEXTEN!!!! Den är pervers som det är nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tag ansvar för texten, den är oansvarig och ger bara ski...

SKRIV OM TEXTEN!!!! Den är pervers som det är nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har själv barn och jag har inte ens haft tanken på att man skulle tolka Farmar Per som någon bisarr person som vill barn illa, utan en trevlig gubbe som jobbar på en gård.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tag ansvar för texten, den är oansvarig och ger bara ski...

SKRIV OM TEXTEN!!!! Den är pervers som det är nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har själv barn och jag har inte ens haft tanken på att man skulle tolka Farmar Per som någon bisarr person som vill barn illa, utan en trevlig gubbe som jobbar på en gård.

Jag förstår det. Det var därför jag skrev. Jag tror inte att jag är ensam om pedofil-feelingen. Tänk och lyssna på texten utifrån vad jag tycker att jag hör.

I övrigt jättecharmigt och kul!!!

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men pedofili tolknings-noja!

Känns inte alls som att man tolkar farmaren som pedofil. Däremot kan man göra det om man verkligen försöker och har det förinpräntar i skallen. Men man kan tolka ganska mycket av allting. "Vill du följa med mig?..." Nej då! Inget att oroa dig för. Fattar inte varför folk tycker att texten inte är barnvänlig nog. Innehåller bara lätta ord, satser och meningar.

Låten skulle däremot kunna vara gjord av Svenne Rubin & co. Annart är den helt schyst! I mixningen känns det som att alla reglar står på max men det är juh bara en demo.

Redigerat av PMFD
Link to comment
Dela på andra sajter

Tag ansvar för texten, den är oansvarig och ger bara ski...

SKRIV OM TEXTEN!!!! Den är pervers som det är nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har själv barn och jag har inte ens haft tanken på att man skulle tolka Farmar Per som någon bisarr person som vill barn illa, utan en trevlig gubbe som jobbar på en gård.

Oavsett om det är peddovarning eller inte, så vill jag veta vad du tänkte med texten:

Vill du följa med mig?

Svara snälla du

Är du riktigt säker,

följ då med mig nu

Jag kan inte hitta någon koppling till resten av texten.

Link to comment
Dela på andra sajter

ojojoj!

Han hälsar på sin gris.. Det är ju djur inblandade i hans perveristeter också.

Desutom "tycker han om" djur.. Det här är ju HEEEELT sjukt.

Pedofilism och tidelag...

Naturligtvis tolkar alla det på det sättet!

Jag tycker den var bra. Jag har lite svårt för den typen av the Boppers-musik, men jag är ju mer uppvuxen med "goda' goda'" och Djurens Brevblåda. Men den var kul.

Men ni som tolkar in en massa konstigt i allt. Det säger nog mer om er än om något annat. Jag minns när jag jobbade på ett dagis och det första grabbarna på ungdomsgården sa var "öhöhöhöhhööö peddo!! öhöööö".

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst musiken tilltalar barn lätt och svängit, alla kan hänga med. T E X T E N  😉  Det är faktiskt så att mina barn skulle jag aldrig låta lyssna på denna låt för textens skull. Jag  stödjer och uppmuntrar mina barns  självbevarelsedrift. Där ingår läran om att aldrig någonsin ge efter för snälla "farmar Per" och dylikta figurer och att de är ok att följa med honom för att  HAN är snäll mm. Tag ansvar för texten, den är oansvarig och ger bara ski...

SKRIV OM TEXTEN!!!! Den är pervers som det är nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Om man lyssnar på den baklänges så kan man höra

"Farmar Per tänker köra upp sitt gevär där (bak)"

Eller kanske inte...

Jag har faktiskt inte kollat...

Men det vore roligt ifall det var så...

alt:

"Farmar Per tänker köra upp sitt gevär

i bajrompen på lillponken..."

Onkel Kånkel-varning jag vet men jag kunde inte låta bli...

Redigerat av Shadows
Link to comment
Dela på andra sajter

...jag är ju mer uppvuxen med "goda' goda'" och Djurens Brevblåda. [...] Men ni som tolkar in en massa konstigt i allt. Det säger nog mer om er än om något annat.

Jag vill inte gärna framstå som en hem&skola-moralist. Ska försöka uttrycka mig lite tydligare.

När jag var liten älskade jag texterna till Godda godda av Barbro Lindgren. Ofta tokroliga (barnhumor), men med en massa dramatik i också. Texter om mäninskor som dör och faror som hotar.

Som förälder tycker jag att dagens musikutbud för barn är riktigt dåligt. Ärligt talat verkar det inte finnas någon undre gräns för kvaliteten på dagens barnmusik.

Det jag saknar hos låten som soda_jam skivit är framförallt en text som betyder något. Som säger nånting. Jag får nonsens-vibbar när refrängen inte har någon koppling till verserna och vice versa.

Med en så lösryckt refräng kan jag förstå om vissa får peddo-vibbar. Det var väl ungefär det jag ville ha sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

...jag är ju mer uppvuxen med "goda' goda'" och Djurens Brevblåda. [...] Men ni som tolkar in en massa konstigt i allt. Det säger nog mer om er än om något annat.

Jag vill inte gärna framstå som en hem&skola-moralist. Ska försöka uttrycka mig lite tydligare.

När jag var liten älskade jag texterna till Godda godda av Barbro Lindgren. Ofta tokroliga (barnhumor), men med en massa dramatik i också. Texter om mäninskor som dör och faror som hotar.

Som förälder tycker jag att dagens musikutbud för barn är riktigt dåligt. Ärligt talat verkar det inte finnas någon undre gräns för kvaliteten på dagens barnmusik.

Det jag saknar hos låten som soda_jam skivit är framförallt en text som betyder något. Som säger nånting. Jag får nonsens-vibbar när refrängen inte har någon koppling till verserna och vice versa.

Med en så lösryckt refräng kan jag förstå om vissa får peddo-vibbar. Det var väl ungefär det jag ville ha sagt.

Word. Dagens barnmusik är kass överlag. Va bättre förr helt klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett om det är peddovarning eller inte, så vill jag veta vad du tänkte med texten:
Vill du följa med mig?

Svara snälla du

Är du riktigt säker,

följ då med mig nu

Jag kan inte hitta någon koppling till resten av texten.

Nu när man i efterhand ser era reaktioner så fattar man att det kanske var klumpigt formulerat men texten har absolut ingen baktanke.

Tanken med texten var att barnen vi tänkte spela den för live skulle sjunga med i texten, men vi får nog skriva om den lite till t.ex.

Vill du sjunga med mej!

Sjung då snälla du!

Är du riktigt säker? Sjung då med mej nu!

Eller nått liknande, Vad tror ni om det? Detta var bara ett par rader jag kom på i skrivandets stund. Ska fundera på detta lite till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanken med texten var att barnen vi tänkte spela den för live skulle sjunga med i texten [...] Detta var bara ett par rader jag kom på i skrivandets stund. Ska fundera på detta lite till.

Låter som en bra idé! Jag tror att barn gärna sjunger med om musiken är tillräckligt medryckande. Och din låt är ju svänging i sig.

Underrubriken till tråden är trots allt 'lyssna och kritisera' vilket vi väl gjorde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när man i efterhand ser era reaktioner så fattar man att det kanske var klumpigt formulerat men texten har absolut ingen baktanke.

Tanken med texten var att barnen vi tänkte spela den för live skulle sjunga med i texten, men vi får nog skriva om den lite till t.ex.

Vill du sjunga med mej!

Sjung då snälla du!

Är du riktigt säker? Sjung då med mej nu!

Eller nått liknande, Vad tror ni om det? Detta var bara ett par rader jag kom på i skrivandets stund. Ska fundera på detta lite till.

Jag hade ju annars ett förslag längre upp...

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Byt ut texten mot nåt om "en strand, en båt och oua-oua-oua" så har du en sprillans ny Gyllene Tider-låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...